Za tragedię odpowiedzialny jest widoczny na filmie pilot. Jednej rzeczy tylko nie potrafię zrozumieć. Co szkodziło mu zatankować podczas międzylądowania? Przecież nie musi zrzucać paliwa, nawet jakby coś zostało w zbiornikach to wykorzystałby to na powrocie. Tańsze to paliwo było na miejscu? Czy różnice w spalaniu przy obciążonym zbiorniku były tak duże, że warto było ryzykować życie swoje i 75 innych osób? Ile mógł na tym zaoszczędzić? 10%? 25%? Czy to po
@pwone: lądowanie chyba też kosztuje, musi zapłacić opłaty lotniskowe. Dodatkowo traci czas i paliwo na ponowne wspięcie się na wysokość przelotową. On latał wiele razy tą samą trasą na jednym tankowaniu i zawsze się jakoś udawało.
@pwone: pilot był współwłaścicielem tej linii lotniczej, więc zależało mu na minimalizacji kosztów. Kilka razy udało mu się dolecieć na tej trasie (to nie był pierwszy taki czarterowy lot). Ale tym razem lądowanie było wstrzymane na kilkanaście minut z powodów awarii innego samolotu. Dodatkowo był kibicem tej drużyny, więc zależało mu na tym, żeby zawodnicy dolecieli szybko, bez zbędnych postojów. Kto by pomyślał, że w XXI wieku można dalej popełniać takie
Chwila, podobno pilot bał się konsekwencji i wstrzymał podanie informacji o braku paliwa do ostatniej chwili. Podobno też latał na tej trasie nie raz, zawsze na styk. Informacje o maksymalnym zasięgu danego typu samolotu są ogólnie dostępne, podobnie jak odległości między lotniskami. Nikt wcześniej nie zaskoczył że gość latał na oparach? Nikt przy tankowaniu nie zaskoczył że w baku było prawie pusto? Musi stać się tragedia żeby dojść do spraw tak oczywistych?
8 lat podstawówki 4 lata liceum 5 lat studiów Lotnictwo i Austronautyka ze specjalizacją awionika 3 lata kursu pilota W końcu lata starań zaczynają się zwwwwwwrrrrraaaaaaaaacccdhchchvcaććććas śhśhsśhctrrrttrrr.... pip pip pip pip pip...
mnie od zawsze zastanawia czemu jeszcze nikt nie wymyślił sposobu na katapultowanie pasażerów w takiej sytuacji? Tylko nie mówcie że się nie da. Może byłoby to za drogie? Ale czy może być coś za drogie? Może ludzie, którzy się boją wtedy by się ni bali?
@rzezbi: to byłoby ciężkie. a otwierany dach osłabiłby jeszcze konstrukcję i trzeba by dać grubsze ścianki co jeszcze bardziej zwiększyło by masę a więc i zużycie paliwa.
Dopiero teraz jak zobaczyłem jak to wyglądało, ilu ludzi tam było wesołych, młodych to zrobiło mi się smutno. Wcześniej to była dla mnie statystyka, że kilkadziesiąt ludzi zginęło. Straszna tragedia, brak słów ( ͡°ʖ̯͡°)
Zastanawialiscie się kiedyś ile razy przezyliscie coś po raz ostatni nie zdajac sobie w tamtym momencie z tego sprawy? Ostatnie spotkanie, ostatnia rozmowa, ostatni dotyk? Smutne to...
Za tragedię odpowiedzialny jest widoczny na filmie pilot. Jednej rzeczy tylko nie potrafię zrozumieć. Co szkodziło mu zatankować podczas międzylądowania? Przecież nie musi zrzucać paliwa, nawet jakby coś zostało w zbiornikach to wykorzystałby to na powrocie. Tańsze to paliwo było na miejscu? Czy różnice w spalaniu przy obciążonym zbiorniku były tak duże, że warto było ryzykować życie swoje i 75 innych osób? Ile mógł na tym zaoszczędzić? 10%? 25%? Czy to po
@PeaK: Pieprzenie głupot za przeproszeniem, nie mamy tu A380 tylko Avro RJ85, po drugie nic pilotowi nie szkodzi zaplanowac trasy z miedzyladowaniem, czyt. odpowiednio mniej paliwa na pokonanie danego odcinka zeby moc wyladowac bezpiecznie, dotankowac i leciec dalej. Powtorze tutaj w komentarzach dziesiatki razy, tak jak na wielu forach dyskusyjnych z pasjonatami lotnictwa itd. UDALO SIE RAZ, udalo drugi, czemu ma sie nie udac trzeci bez miedzyladowania? Czas naglił, po co
Szkoda takiej fajnej pięknej dziewczyny (╯︵╰,). Jak została pilotem to musiała mieć w głowie raczej poukładane. Tak samo jak jej szkoda mi Polek do wyjeżdżają do Niemiec... ( ͡°ʖ̯͡°) Mają duże szanse na równie kiepski los...
@unknown_stranger @radkovski Widziałem dokument w którym ludzie ze zmienionymi głosami i zakrytymi twarzami (rzekomo piloci tanich linii) twierdzili, iż w Europie notorycznie lata się na styk bądź "na oparach" żeby zamknąć się w trasie z jak najmniejszym marginesem błędu. Podobno im bardziej pilot balansował na ostrzu noża, tym większe dostawał gratyfikacje (choć presja była wywierana na wszystkich) gdyż optymalizacja zapasów paliwa pozwala na znaczne oszczędności, co bezpośrednio przekładało się na zyski firmy
Komentarze (534)
najlepsze
On latał wiele razy tą samą trasą na jednym tankowaniu i zawsze się jakoś udawało.
Kto by pomyślał, że w XXI wieku można dalej popełniać takie
4 lata liceum
5 lat studiów Lotnictwo i Austronautyka ze specjalizacją awionika
3 lata kursu pilota
W końcu lata starań zaczynają się zwwwwwwrrrrraaaaaaaaacccdhchchvcaććććas
śhśhsśhctrrrttrrr.... pip pip pip pip pip...
Nie wszystko.
@noprosze: zgadza się
Komentarz usunięty przez moderatora
ale co się czepiacie za pytanie, podobno współczesne samoloty są skonstruowane tak że mogą szybować spokojnie przez paredziesiąt kilometrów.
tutaj symulacja jak being 777 po utracie 2 silnikow szybuje przez 175 kilometrów
http://www.wykop.pl/link/3404853/jak-daleko-moze-szybowac-pasazerski-boeing-777-po-utracie-obydwu-silnikow/
więc pytanie nie jest z dupy
A ty myslisz, ze pilot o tym nie wiedzial? Myslisz ze zasłonil oczy rekami i zaczal krzyczec jak zobaczyl, że ma
Tak samo jak jej szkoda mi Polek do wyjeżdżają do Niemiec... ( ͡° ʖ̯ ͡°) Mają duże szanse na równie kiepski los...
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
@damianooo5: co?
@radkovski
Widziałem dokument w którym ludzie ze zmienionymi głosami i zakrytymi twarzami (rzekomo piloci tanich linii) twierdzili, iż w Europie notorycznie lata się na styk bądź "na oparach" żeby zamknąć się w trasie z jak najmniejszym marginesem błędu. Podobno im bardziej pilot balansował na ostrzu noża, tym większe dostawał gratyfikacje (choć presja była wywierana na wszystkich) gdyż optymalizacja zapasów paliwa pozwala na znaczne oszczędności, co bezpośrednio przekładało się na zyski firmy