Pewien znany kierowca rajdowy w 2007 roku był na treningach w Szwecji i przywiózł oponki Micheline z kolcami ,które mogą być używane również na asfalcie (na twardym kolce się chowają pod wpływem nacisku i się nie uszkadzają), zostały one zamontowane do paru naszych cywilnych aut ekipy. Sytuacja wyglądała tak że kiedy wracaliśmy do domów zakopianką to auta jeździły jak sanki.... a obok nas śmignęło Bzzzzziu Reno clio sport, którym jechali nasi mechanicy,
Nie to były opony, ktore dostał od Tommiego Makkinena - Michelin, z chowanym kolcem, jedna sztuka kosztowała 2tys (w 2007-2008roku) opony te nie były w sprzedazy masowej. Zamontowane mielismy je w Lanci, Reno, Lancerze i Alfie. Bylismy z nich bardzo zadowoleni bo pozwalały na szybszą oraz bezpieczniejsza jazdę w tamte zimy.
Dziwaczny ten test. Co on ma udowodnić? Brak trakcji na lodzie? A to bez testu nikt o tym nie wie? Jakie opony użyto do testu? Gówniane chińskie wielosezony i markowe zimówki po to aby "coś" udowodnić? Myślałem, że jak przeprowadza się test, to wypada podac CO sie testuje. To tak jakby zrobić test wydajności telefonów Samsung i Sony ale nie podać jakich modeli i na koniec jako wyniki testo, pokazac benchmark z
@Bigbluee: Dodałem w powiązanych lepszy test, uwzględniający Michelinowe CrossClimate. Osobiście ich nie posiadam, ale chyba na następny sezon je kupię, bo wypadają bardzo dobrze przy innych zarówno w takich testach jak i w recenzjach jutuberów. Poza tym są stosunkowo niedrogie (około 300 zł za 205/55/R16 w Internecie).
Co on ma udowodnić? Brak trakcji na lodzie? A to bez testu nikt o tym nie wie? Jakie opony użyto do testu? Gówniane chińskie wielosezony i markowe zimówki po to aby "coś" udowodnić?
@Bigbluee: Nie słyszałeś nigdy jak ktoś mówi, że na lodzie nie ma różnicy czy letnie czy zimowe? To ma obalić ten test. Jakbyś przeczytał komentarze to byś znalazł link. We wszystkich 3 były użyte nowe Bridgestony. Wideo jest
Paanie, bo to wszystko wymysły tych merketingowcuw, co to tylko myślo jak z człowieka kasę wydoić! Kto w komunie myślał o zmianie opon?! Teraz to wszystko jest tak robione proszę pana- pralki, lodówki, telewizory. Ja tam do tej pory mam staro franie na działce i starego mińska i do tej pory działajo! A teraz idę sprzedać kanapę bo nie mam kasy na prund. Cholera jasna ten młody tyle przed komputrem
Mogliby porownac topowe/wysokiej jakosci modele danego rodzaju opon w tym samym przedziale cenowym.
@bartek555: Bridgestone to złe opony? Letnie, które wypadly najgorzej w teście kosztują 1000zł sztuka w rozmiarze 18". Klasa premium. Zimówki są tańsze. Więc kto dał ci te plusy!?
@WysokiejJakosciSiekiera: Tak, sa slabe. To, ze duzo kosztuja to nic nie znaczy. Prowadzilem troche zajec w fabryce Bridgestone w Stargardzie. Pracownicy dla siebie ich nie kupuja.
Test ze znaleziska nie ma odzwierciedlenia w Europie. W Ameryce wielosezonówki są oponami bardziej letnimi niż zimowymi. W Europie natomiast wielosezonówka jest bardziej oponą zimową niz letnią. Przykład w załączeniu. Europa goodyear vector gen2 all-season, usa goodyrear eagle sport all-season
mam całoroczne GoodYear 4 Seasons 205/55r16 i jest ok. Generalnie jeśli ktoś: - mieszka w mieście lub okolicach gdzie nie ma problemów z odśnieżaniem - jeździ spokojnie - ma samochód o mniejszej mocy, mniejszych felgach (u mnie w Volvo przy 165KM dają jeszcze rade) To dobre opony całoroczne są jak najbardziej dla niego. Tylko trzeba pamiętać, że jest to jakiś kompromis. A i tak najważniejsza jest rozwaga.
@Powerarmor: A jak jest teraz na suchym asfalcie? Nie są zbyt głośne? I napiszesz do jakiego samochodu je założyłeś?
@Witeeek: opony sa bardzo ciche. Jesli Michelin utrzyma ich jakosc na takim poziomie, to ja juz innych nie kupie! Bylem na nich w Chorwacji juz w zeszle wakacje, sprawdzily sie wysmienicie. Zalozone je mam do Audi Allroada z dosc mocnym motorem 2.7t
Komentarze (184)
najlepsze
Sytuacja wyglądała tak że kiedy wracaliśmy do domów zakopianką to auta jeździły jak sanki.... a obok nas śmignęło Bzzzzziu Reno clio sport, którym jechali nasi mechanicy,
Nie to były opony, ktore dostał od Tommiego Makkinena - Michelin, z chowanym kolcem, jedna sztuka kosztowała 2tys (w 2007-2008roku) opony te nie były w sprzedazy masowej.
Zamontowane mielismy je w Lanci, Reno, Lancerze i Alfie.
Bylismy z nich bardzo zadowoleni bo pozwalały na szybszą oraz bezpieczniejsza jazdę w tamte zimy.
Persona nie persona, wszyscy jesteśmy ludzmi.
@Bigbluee: Nie słyszałeś nigdy jak ktoś mówi, że na lodzie nie ma różnicy czy letnie czy zimowe? To ma obalić ten test. Jakbyś przeczytał komentarze to byś znalazł link. We wszystkich 3 były użyte nowe Bridgestony. Wideo jest
Dobrze, że testujący zdradził jakie opony były używane do testów.
@Matajo: to jest materiał wideo do całego artykułu. Fakt, że mogli dać linka. Opony to najwyższa półka: 3x Bridgestone.
https://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=116
@bartek555: Bridgestone to złe opony? Letnie, które wypadly najgorzej w teście kosztują 1000zł sztuka w rozmiarze 18". Klasa premium. Zimówki są tańsze. Więc kto dał ci te plusy!?
Generalnie jeśli ktoś:
- mieszka w mieście lub okolicach gdzie nie ma problemów z odśnieżaniem
- jeździ spokojnie
- ma samochód o mniejszej mocy, mniejszych felgach (u mnie w Volvo przy 165KM dają jeszcze rade)
To dobre opony całoroczne są jak najbardziej dla niego. Tylko trzeba pamiętać, że jest to jakiś kompromis.
A i tak najważniejsza jest rozwaga.
@Witeeek: opony sa bardzo ciche. Jesli Michelin utrzyma ich jakosc na takim poziomie, to ja juz innych nie kupie! Bylem na nich w Chorwacji juz w zeszle wakacje, sprawdzily sie wysmienicie. Zalozone je mam do Audi Allroada z dosc mocnym motorem 2.7t