@hbmm: To porównaj zwykłą benzynę z wolnossącym dieslem. Turbodiesla porównuj z turbobenzyną, bo inaczej nie ma to sensu.
Co do wartości opałowej się mylisz. Dla benzyny wynosi ona 42.8 - 46.5 MJ/kg, dla oleju napędowego 41.8 - 42.75 MJ/kg. Nawet biorąc pod uwagę różnicę gęstości, to i tak litr benzyny daje więcej energii, niż litr diesla. To o sprawności to też mit, a wynika z tego, że diesel nie musi pracować
@digione: rozbiegany diesel miałby o wiele większą chmurę, poza tym raczej by samochodem nie jechał ze względu na brak kontroli gazu. Tutaj widać, że chmura jest rozciągnięta (ciągnie się za samochodem).
@digione: a może poszła uszczelka pod głowicą, może pękł tłok, albo blok silnika i do komory spalania leje się płyn chłodniczy, może wtryskiwacze leją. Przyczyn takiego dymienia może być co najmniej kilka :).
Komentarze (117)
najlepsze
Z drugiej strony, zasłaniam innym widok, to sobie pojadę 20 km/h, no przeciez nikt na mnie wpadnie.
Co do wartości opałowej się mylisz. Dla benzyny wynosi ona 42.8 - 46.5 MJ/kg, dla oleju napędowego 41.8 - 42.75 MJ/kg. Nawet biorąc pod uwagę różnicę gęstości, to i tak litr benzyny daje więcej energii, niż litr diesla. To o sprawności to też mit, a wynika z tego, że diesel nie musi pracować