Wyciąłeś DPF? Rząd się za ciebie weźmie!
Chcemy waszego najlepszego, mówi rząd. Oto nowe pomysły na czyste powietrze (i więcej kasy w budżecie).
jozwa-maryn z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 407
Chcemy waszego najlepszego, mówi rząd. Oto nowe pomysły na czyste powietrze (i więcej kasy w budżecie).
jozwa-maryn z
Komentarze (407)
najlepsze
Rząd nie ma wyboru. Alarmy antysmogowe, lokalne organizacje i ekolodzy rzucają mu się do gardła za smog. Tak więc musi coś z tym zrobić, a diesle wbrew temu co przez lata wmawiała nam UE kopcą o wiele bardziej niż benzyna, a bez drogiego dpf to już tragedia. I stąd problem
Zupełnie nie rozumiem tego kombinowania z promowaniem różnych dziwadeł przez UE i ekologów w benzyniakach i dieslach. Najbardziej ekologiczne są samochody
@sailor_73: chyba ci się kolego z wodorem pomyliło bo nie ma #!$%@? żeby ze spalania mieszaniny propanu (C3H8) i butanu (C4H10) była tylko para wodna.
@GeraltRedhammer: Tak, ale przez 'ekologiczne samochody na gaz' trzeba rozumiec pojazdy typu NGV przystosowane do poruszania sie przy uzyciu CNG lub LNG.
LPG to ciagle gaz produkowany z udzialem ropy naftowej.
Bawi mnie to trwajace juz od jakiegos czasu 'wniebowstapienie' gaziarzy, przy jednoczesnym potepieniu wlascicieli benzyniakow i diesli. Nie zdaja sobie sprawy z tego, ze produkt, ktorym napedzaja wlasne
- dmuchawa wlaczona, ustawiona na grzanie od startu trasy, silnik nie nagrzeje sie nawet do 60 stopni na 4km do centrum, garazowany. A latem zrobilem eksperyment, na wolnossacej benzynie 650cm3 niedogrzewany silnik generowal spalanie o pol litra wieksze.
- jazda na zbyt wysokich biegach, idac logika ,,nizsze obroty to nizsze spalanie" trzymaja obroty w wysokim
temat wyciętego dpf to dopiero wg mnie
Zamiast jak człowiek wymyślić sposób by przekonać ludzi do zmiany nawyków i samochodów.
Wyobraźcie sobie jakby np. znieśli akcyzę czy tam VAT na gaz LPG - jedno z najlepszych paliw jeśli chodzi o ekologiczność. Cena poszłaby w dół i więcej ludzi zaczęło by jeździć czymś zdrowym dla siebie i innych.
Nie, lepiej dowalić kary i zmusić januszów do jeszcze większego kombinowania. Zamiast wydać
@Kocury: to wtedy proszę Pana razem z Władkiem zakładamy swoją stacje LPG i robimy biznes. Akurat do LPG dojścia są łatwiejsze niż do benzyny i niemal każdy w swoim domu mógłby coś takiego otworzyć - to nie przejdzie, rynek stacji jest nasycony i
Przecież jazda na LPG i tak wychodzi najtaniej a mimo to janusze wolą sprowadzić paska w tdi.
@zardzewiala_zyrafa: Widzą. Wycięcie + program i wieczny spokój dla kieszeni i nerwów to około 500-700zł. Koszt nowego, oryginalnego DPFa to kwoty powyżej 5 tys PLN i problem znów kiedyś wróci. Chińskie zamienniki nie funkcjonują poprawnie.
1. Permanentnie usuwa problem zapychającego się DPF
2. Wydłuża żywotność silnika
3. Można używać tańszego oleju
4. Zmniejsza spalanie (procedura wypalania podnosi spalanie) (czy zmniejszone spalanie nie zmniejsza emisji ?)
Rany co za bzdura z tym jak się wszyscy na te dpf-y uparli. Auto ma być czyste i spełniać określone normy. Czy to benzyna, czy diesle z lub bez fabrycznego dpf, z wyciętym albo nie, bez znaczenia. Jak auto nie przechodzi testu to nie
jakie "pogooglujcie sobie"? sypiesz informacjami to potwierdź je jakoś rzetelnie. Byłem na przeglądzie tydzień temu, rozmawiałem z diagnostami, o żadnych zmianach na razie nie wiedzą, o podwyżkach cen przeglądu też nie. Miesiąc temu byłem drugim samochodem w innej skp i oni również nic nie wiedzą na temat jakichkolwiek zmian które realnie mają wejść w życie. Może ten Twój diagnosta podsyła Ci jakieś lewe info?