gdyby ktoś miał taki problem jak na filmie to z mojego doświadczenia polecam nałożenie na filtr gumowej rękawiczki (takiej do sprzątania, nie jednorazowej) i na to klucz łańcuchowy czy opaskowy. klucz sie nie ślizga i nie trzeba dużej siły. Mam nadzieję, że komuś pomogłem PS. problem nie leży w sile dokręcenia tylko nie posmarowaniu uszczelki filtra olejem przed przykręceniem. wówczas dochodzi do zapieczenie filtra
Na opakowaniu filtra (albo wewnątrz), jest instrukcja, która mówi aby przed zamontowaniem filtra posmarować uszczelkę olejem, a filtr dokręcać ręką. Niektórych słowo pisane przerasta.
Na opakowaniu filtra (albo wewnątrz), jest instrukcja, która mówi aby przed zamontowaniem filtra posmarować uszczelkę olejem, a filtr dokręcać ręką. Niektórych słowo pisane przerasta.
@ernix: jak masz #!$%@? filtr to blacha ci się rozpruje dookoła i wtedy dopiero masz problem bo nie ma za co złapać. Musisz taki filtr potem po kawałku wydłubać.
I tu przy okazji pozdrawiam wszystkich mechaników i wulkanizatorów, którzy dokręcają często nakrętki kół pistoletem. Podczas awarii na trasie odkręcenie koła to jest jakiś dramat...
@sadziu90: Kiedyś byłem u "wulkanizatora" w celu wyważenia kół. Przy odkręcaniu złamała im się końcówka do klucza pneumatycznego i nie mieli drugiej, musieli jechać do sklepu. A na końcu #!$%@? wszystkie śruby pneumatem i gdy spytałem ich czy mają klucz dynamometryczny Janusz odpowiedział: "Nie, a po co?, my zawsze pneumatem dokręcajo." xD
@khad: Jeśli np chcesz wymienić łożysko w piaście i mechanik kończąc pracę przykręca koło pistoletem to sorry, ale ja np nie mam w domu prasy hydraulicznej, żeby sobie samemu wcisnąć łożysko ;)
9 na 10 mechaników to wymieniacze. Oni ci z radością wymienią pół auta, najlepiej jeszcze jak sam im zdiagnozujesz i powiesz dokładnie, co mają zrobić, bo sami nie potrafią w ogóle diagnozować usterek. Ale robota jest, kilkadziesiąt aut na placu w kolejce nawet do takich partaczy, więc po co się mają uczyć inaczej niż na samochodzie klienta? Jeśli tak wkręcili filtr oleju, to na miejscu właściciela nie chciałbym wiedzieć, co wlali do
@Sektro Zgadzam sie w 100% i dlatego, w miarę możliwości, najlepiej jeździć do mechaników specjalizujących się w konkretnych markach a nie specjalistów od wszystkiego.
@Nahuiamitahata: Bo mechanikowi się płaci za naprawę usterki, a nie za wymianę wszystkich części aż mu się uda trafić na tą uszkodzoną. I to jak się ma szczęście, bo przecież czasem się zdarza, że parę elementów wymieniona, a samochód dalej nie działa tak jak powinien.
Kuźwa, jedzie na januszy a sam pieprzy trzy po trzy - najpierw mówi "ćwierć obrotu opaską - nie więcej", na końcu "pół obrotu, maks, maks pół obrotu". Janusz mu nie żałował, a on narzeka.
@Matijas3535: Warto dodać dla utrwalenia że uszczelkę się smaruje żeby się nie zadarła gdzieś w trakcie dokręcania bo spowodowałoby to nieszczelności, no i mogło spowodować samoczynne odkręcenie się filtra :)
Komentarze (124)
najlepsze
PS. problem nie leży w sile dokręcenia tylko nie posmarowaniu uszczelki filtra olejem przed przykręceniem. wówczas dochodzi do zapieczenie filtra
@pink_avenger: nie będą ojca dzieci robić
Wbijasz śrubokręt w obudowę filtra i odkręcisz bez problemu ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Jeśli tak wkręcili filtr oleju, to na miejscu właściciela nie chciałbym wiedzieć, co wlali do