@WuDwaKa: To ilustracja z artbooka dodawanego do AoE III Complete Collection. Jak widać twórcy przewidywali, że powstaną jeszcze dwie części serii – jedna rozgrywająca się w czasach współczesnych i jedna umiejscowiona w przyszłości. No ale trzeba wziąć pod uwagę że od tamtej pory dobrych parę lat upłynęło, więc możliwe że ten schemat już poszedł do kosza i czwórka będzie osadzona w zupełnie innych realiach.
Czesc trzecie byla slaba mi nie przypadla wogole do gustu. W druga i perwsza czesc przeralwm wieele godzin i potyczek internetowych a w trojke brakowalo mi jakos grywalosci przprzednikow.
-komputer w AoE II nawet dzisiaj jest słaby i można go pokonać grając agresywnie -AoE III, mimo że go nie lubię, miało najlepiej doprawcowaną kampanię ze wszystkich. Misje w AoE i AoE II co prawda miały większą różnorodność, ale bardzo proste do zczajenia triggery trochę psuły rozgrywkę
No i jeszcze pewnie nie ma RON, bo akcja dzieje się na nowym kontynencie
Jak żyję tego się nie spodziewałem, myślałem że ta seria umarła.. ile godzin spędzonych nad aoe2, tego nikt nie zliczy... będę koczował pod empikiem dwa dni przed premierą jak fanboje ajfołna
@zanzi81: przygotuj sie na wiecej, niz dwa dni koczowania. Ja mam materac, spiwor i termos i gotow jestem wziac tydzien urlopu, zeby mnie nikt w kolejce nie ubiegl :)
Ja osobiście nie przepadam za RTSami. Wolę turówki lub grand strategy z aktywną pauzą. RTSy to nie tyle strategia, co bardziej taktyka.
W strategii masz czas żeby pomyśleć, trzeba kombinować, planować, rozpisywać. W takich RTSach jest więcej ze zręczności, myślenia wielowątkowo, sprawności i refleksu.
Ja celuję w Cywilizacje, gry od Paradoxu, Total Ware i podobne — chociaż w tym ostatnim jest akurat coś z RTSów i taktyki, czyli bitwy. Jeżeli chodzi o
Otóż nie, takie taktyczne RTS-y to osobny podgatunek, nazywany Real Time Tactics. Natomiast klasyczne RTS-y są strategiami, bo ważna jest tam ekonomia i ogólny rozwój zaplecza, a możliwości taktyczne są ograniczone.
Pamiętam, jak 18- 19 lat temu naściemniałem wychowawczyni mojej klasy (liceum), że jestem chory i puściła mnie do domu. Tylko po to, by szybciej zagrać w pełną wersję AOE II, którą kolega przyniósł mi na płycie ( ͡°ʖ̯͡°). Od czasu do czasu grywam do dziś, czasem też w trójkę, która też jest spoko.
Ja czekam na podjęcie rękawicy przez jakieś studia i zrobienie Knights and Merchants 2, Homeworld 3, Settlers w grafice z 3 lub 4, nowych Heroesów (może wreszcie z powrotem do grafiki w 2D? Strategie dawniej to były świetne w dodatku stanowiły chyba większość, nie wiem czy to była moda. Teraz tylko MOBA, trylion idiotycznych shooterów i RPG. Choć i w dobrą kontynuację Baldur's Gate II bym też pograł :D
@ashemar: wypada wspomniec jeszcze o "Warlords-battlecry", ktore w momencie premiery moim zdaniem bylo jedyna gra sposrod RTSow ciekawsza od AoE. Jelsi ktos nie gral, to przegapil genialna gre. Pozniej wydali czesc druga i chyba trzecia o ile pamietam. Swietnie by bylo zobaczyc ja w wersji na nowe komputery.
@patriota556pl: Co do tego cięzko zaprzeczyć, kampanię miała najbardziej dopracowaną. Ale umówmy się, jedyna firma, któa dobrze robiła kampanie do RTSów to Blizzard. Plus, w RTSy nie gra się dla kampanii.
Komentarze (244)
najlepsze
Jak ja bym chciał dobrego rts'a w starym klimacie.
-komputer w AoE II nawet dzisiaj jest słaby i można go pokonać grając agresywnie
-AoE III, mimo że go nie lubię, miało najlepiej doprawcowaną kampanię ze wszystkich. Misje w AoE i AoE II co prawda miały większą różnorodność, ale bardzo proste do zczajenia triggery trochę psuły rozgrywkę
No i jeszcze pewnie nie ma RON, bo akcja dzieje się na nowym kontynencie
Czekaj. Co.
Civ 3 - 1,5mln kopii na steamie
Civ 4 - ~1,5mln kopii na steamie
Civ 5 - 10mln kopii na steamie
Civ 6 - 2mln kopii na steamie
Faktycznie, #nikogo...
Autorem tych prac jest chyba Craig Mullins
http://www.goodbrush.com/
Przynajmniej mam pewność co do tego i tego
Edit: w sumie jak googlam wszystkie prace z tego Video to odnosi się do niego.
W strategii masz czas żeby pomyśleć, trzeba kombinować, planować, rozpisywać. W takich RTSach jest więcej ze zręczności, myślenia wielowątkowo, sprawności i refleksu.
Ja celuję w Cywilizacje, gry od Paradoxu, Total Ware i podobne — chociaż w tym ostatnim jest akurat coś z RTSów i taktyki, czyli bitwy. Jeżeli chodzi o
Otóż nie, takie taktyczne RTS-y to osobny podgatunek, nazywany Real Time Tactics. Natomiast klasyczne RTS-y są strategiami, bo ważna jest tam ekonomia i ogólny rozwój zaplecza, a możliwości taktyczne są ograniczone.
Micro synu, micro.
Posłuchaj sobie MC Koovi teraz.
http://wiki.teamliquid.net/starcraft/Micro_and_Macro