Byłem w niezłym szoku gdy pierwszy raz zobaczyłem te animacje postaci. Nawet dzisiaj dają radę. A przez te lochy z których nigdy wtedy nie wyszedłem koszmary nabrały nowej jakości.
Tytuł może lekko wprowadzać w błąd bo jak dobrze pamiętam to pierwsza przygoda z tą grą u mnie była jeszcze zanim komputer mojego taty miał w ogóle dysk twardy. System Dos startował z dyskietek i później również z dyskietki wgrywało się grę również z dyskietki 3,5 cala. Jakiś czas później pierwszy dysk twardy firmy Western Digital kupiony za grubą na tamte czasy kasę miał pojemność zawrotnych 40 MB (tak dokładnie było to
Pamiętam jak dziś. Miałem wtedy dysk 40MB. Po instalacji zacząłem się też interesować komendami DOSa. Pierwszą jaką sprawdziłem był format. Z c:. Nie widziałem dlaczego system mi się potem nie odpalał... ale jak pojawił się Windows 95 to zrozumiałem, że ta komenda jest bardzo istotna. ( ͡°͜ʖ͡°)
Moja pierwsza gra na PC - dostaliśmy gratis do Optimusa 486sx 25MHz trzy niezbyt oryginalne dyskietki - Prince of persia, Lemingi i Koło fortuny, a do tego oryginalne Dos 6 i Win3.1 Później przyszła kolej na programowanie qbasic bez żadnych instrukcji czy pomocy, całymi dniami kombinowałem jak z mojego programu zrobić z tego plik .com lub .exe ( ͡°͜ʖ͡°) prawdziwa radość była jak dorwałem Turbo Pascala.
Pytanie do #programowanie. Gra zajmowała ponoć tylko 1MB i widać jak dużo w niej upakowano. Lokacje, animacje, dźwięki, tekstury, "fizykę", przeciwników, itd. Czy jest to turbo dobra jakość kodu? Dałoby się napisać coś podobnego na obecnych językach i tak upakować program? I jak przypuszczalnie długi byłby według was proces refaktoryzacji takiej gierki? Bo nie wierzę by twórca dał radę tak to upakować za pierwszym podejściem.
@Mamut: ta gra była na innych platformach znacznie mniejsza niż 1MB. I tak, dałoby się również w nowoczesnym języku np. C albo C++. Tylko by trzeba się upewnić że żadne biblioteki itp standardowo dodawane nie są dodawane. Bo "hello world" potrafi mieć 500kb z stdlib.
A swoją drogą obczaj .kkrieger. Znacznie mniejsza gra niż ten 1MB, a grafika .. sam zobacz :)
@Mamut: "tekstury" to kilka małych powtarzających się obrazeczków w dużo mniejszej palecie barw, przez co mało zajmuje. Dźwięki to praktycznie pierdnięcia na głośniku, a współcześnie ludzie oczekują minimalnej kompresji i orkiestry symfonicznej w menu. Lokacje są malutkie, bo zamiast przechowywania obrazków plansz po prostu masz współrzędne w której komórce co się znajduje, to jest drobne.
Czy dałoby się coś napisać podobnego? I tak i nie. Współczesne języki zwykle na wjazd ci
Komentarze (246)
najlepsze
A przez te lochy z których nigdy wtedy nie wyszedłem koszmary nabrały nowej jakości.
Później przyszła kolej na programowanie qbasic bez żadnych instrukcji czy pomocy, całymi dniami kombinowałem jak z mojego programu zrobić z tego plik .com lub .exe ( ͡° ͜ʖ ͡°) prawdziwa radość była jak dorwałem Turbo Pascala.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
@FuzzyWuzzy_:
@HalEmmerich:
@arczer:
@e3b0c:
@Kaloryfere:
I jak przypuszczalnie długi byłby według was proces refaktoryzacji takiej gierki? Bo nie wierzę by twórca dał radę tak to upakować za pierwszym podejściem.
A swoją drogą obczaj .kkrieger. Znacznie mniejsza gra niż ten 1MB, a grafika .. sam zobacz :)
Czy dałoby się coś napisać podobnego? I tak i nie. Współczesne języki zwykle na wjazd ci