Buty - jak załatwić oszustów którzy nie uznają reklamacji
Kupiłem w sklepie Sklep Koszykarza (www.sklepkoszykarza.pl) buty Air Jordan 1, minęło parę miesięcy i buty się zaczęły rozpadać, więc oddaliśmy do reklamacji. Sam proces reklamacyjny to był jakaś żart, buty były widocznie rozklejone na łączeniach i popękane na zagięciach, a pracownik sklepu (nie...
+562
pokaż komentarz
Gratuluje zawziętości. Powodzenia!
Dlatego ja trzymam się od lat sprawdzonych przez siebie marek i sklepów. Obecnie mam jakiś felerny model, ale bardzo fajny i wygodny. Po 5-7 miesiącach buty zaczynają mi pękać na zgięciu, więc je wymieniam na nowe. Nigdy nie było problemu z tym. Teraz mam już chyba czwartą parę przez ostatnie 2,5 roku, zmieniam tylko kolory tych butów :)
+382
pokaż komentarz
@marian1881: Buty nie były tanie, poza tym naprawdę mnie wkurzyli tym lekceważącym podejściem. Z plusów widzę to, że przy okazji znalazłem dobry sposób na załatwienie takich reklamacji w przyszłości - wysyłam do pani rzeczoznawcy same zdjęcia butów i odpowiedź sklepu na reklamację, a ona bezpłatnie dokonuje oceny czy warto walczyć dalej czy sobie odpuścić, więc dopiero jak uzna po zdjęciach że to raczej są wady produktu, wysyła się same buty. To oszczędza czas i pieniądze, bo zwykły konsument raczej się nie zna na butach i nie potrafi ocenić uszkodzenia, a wysyłanie butów w ciemno wiąże się z tym, że w przypadku jak to rzeczywiście jest wina złego użytkowania to nikt mi tych pieniędzy za opinię nie zwróci. I jeszcze jedna fajna rzecz, za dodatkową drobną opłatą (którą i tak pokryje sklep), rzeczoznawca wyśle buty, opinię i wezwanie do zapłaty bezpośrednio do sklepu, więc wysłanie butów do rzeczoznawcy może być tak naprawdę ostatnim krokiem który trzeba zrobić żeby dostać zwrot pieniędzy (za buty, opinię i koszt przesyłki do rzeczoznawcy). Jakby ktoś chciał link do strony rzeczoznawcy mogę podać (nie wiem czy mogę podać go publicznie).
+61
pokaż komentarz
@marcamper: Dzięki za info jak to wygląda. Czy wysyłanie najpierw zdjęć do bezpłatnej oceny jest standardem na rynku czy tylko Ty tak dobrze trafiłeś?
Chyba nie powinieneś podawać publicznie linku, ale ja na priv poproszę :)
+9
pokaż komentarz
@marian1881: Poszło PW. A czy z wysyłaniem zdjęć to standard, wydaje mi się że nie, nie widziałem tego nigdzie indziej.
0
pokaż komentarz
@marcamper: podeślij również na PW
+8
pokaż komentarz
@marcamper dodaj ten link do powiązanych
+216
pokaż komentarz
@marcamper: w końcu ktoś kto zamiast tylko płakać podjął kroki i ładnie to opisał. dodałabym jeszcze jakieś zdjęcia tych butów i korespondencji. brawo i powodzenia mirku
-580
pokaż komentarz
@parowkigotowane: loda mu zrób
+382
pokaż komentarz
@Tulismanore2000:
źródło: seriouspod.com
+1
pokaż komentarz
@marcamper: Powodzenia kumplu. Mógłbyś dorzucić jeszcze zdjęcia tych butów i opinię rzeczoznawcy?
0
pokaż komentarz
strony rzeczoznawcy mogę podać (nie wiem czy mogę podać go publicz
@marcamper: też poproszę link
+19
pokaż komentarz
@marcamper zawołaj Mirku jak dostaniesz odpowiedź bo znam takich Januszy co nawet po wyroku sądowym nie oddadzą pieniędzy z zawziętości. Ciekawi mnie co będzie dalej. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
rzeczoznawcy
@marcamper: Ja tez poproszę o link na prv :)
+4
pokaż komentarz
trzymam się od lat sprawdzonych przez siebie marek i sklepów
@marian1881:
No to szczęściarz z Ciebie. Ja nie pamiętam, kiedy ostatni raz buty wytrzymały mi ustawowe 2 lata. A przecież nikt nie chodzi ciągle w jednych butach.
+43
pokaż komentarz
@marcamper:
Jak tylko minie 7 dni bez odzewu, złożę pozew do sądu, więc dojdą jeszcze koszty sądowe i koszty zastępstwa procesowego.
Trochę szkoda że wstawiłeś tego posta teraz, bo info może dojść do sprzedawcy i nici z Twoich planów nabicia im kosztów. Mogłeś posta wstawić po upłynięciu tych 7 dni.
Ale tak czy owak trzymam kciuka za utarcie nosa nieuczciwemu januszowi.
-2
pokaż komentarz
@marcamper: Też bym linka przyjął bardzo chętnie :)
-2
pokaż komentarz
pośrednio do sklepu, więc wysłanie butów do rzeczoznawcy może być tak naprawdę ostatnim krokiem który trzeba zrobić żeby dostać zwrot pieniędzy (za buty, opinię i koszt przesyłki do rzeczoznawcy). Jakby ktoś chciał link do strony rzeczoznawcy mogę podać (nie wiem czy mogę podać go publicznie).
@marcamper: zapodaj linkiem na pw:) Z góry dzięki.
-5
pokaż komentarz
Dlatego ja trzymam się od lat sprawdzonych przez siebie marek i sklepów.
@marian1881: Gdzie kupujesz? :)
+100
pokaż komentarz
W UK
nie potrzeba rachunku wystarczy:
-wyciag z banku
-osobą bedaca z tobą podczas zakupu
- albo wcale nie potrzeba
Procedura wygląda następująco
-Dziendobry pękła mi podeszfa
-wymiana na nowe czy gotówka
-gotowka
-proszę, miłego dnia
-dziękuję do widzenia.
@marian1881:
-7
pokaż komentarz
@marcamper: Ja też poproszę i mnie też wołaj:)
+7
pokaż komentarz
@marian1881 mam pytanie. Ile mniej więcej powinny w ogóle wytrzymać buty np. Adidasy bez psucia się. Pytam żeby się nie kompromitować przed oddaniem ich.
+5
pokaż komentarz
@marcamper: 1. Koszty zastępstwa procesowego należą się tylko profesjonalnemu pełnomocnikowi. 2. Opinia biegłego, nawet jeżeli jest to biegły sądowy w postępowaniu sądowym nie będzie miała znaczenia bo ma moc taką jak każdy inny dowód. Zostanie powołany niezależny biegły sądowy, chyba, że sklep uzna powództwa. Dlatego na przyszłość : zgłoszenie reklamacyjne, odwołanie, pozew do sądu. W sądzie albo uznają powództwo albo powoływany jest biegły sądowy.
3. Szkoda czasu na wszelkie zgłoszenia czy do to RK czy innych Organów.
-7
pokaż komentarz
@marcamper: Pięknie! Gratuluję takiej postawy. Masz może jakieś sposoby na "zielonego" dostawcę usług tel i internetowych? Co złożę reklamację na jakość usługi to mi odpisują, że nie widzą problemu i u nich wszystko OK. A wezwanie do zapłacenia faktury - 4x przed terminem płatności. Lider technologii LTE... Dobre sobie!
+22
pokaż komentarz
@marcamper: Ale te buty są do koszykówki, a nie do chodzenia po mieście.
-3
pokaż komentarz
@marcamper podaj link proszę,
0
pokaż komentarz
@marcamper jaki koszt to rzeczoznawca?
+8
pokaż komentarz
@marcamper: to i ja poproszę o link, żona mnie wkurza, może rzeczoznawca by sprawdził i ocenił czy to moja wina, czy jednak z nią jest coś nie tak?
-2
pokaż komentarz
@marcamper poproszę link
-2
pokaż komentarz
@donn_pedro Na chłopski rozum, cały okres gwarancji czyli jakieś 2/3lata to jest chyba taka standardowa gwarancja w większości sklepów
+68
pokaż komentarz
@Denial94: Parę lat temu byłem świadkiem takiej rozmowy, koleś oddawał buty w ramach reklamacji, pękła skóra na zgięciu:
- co Pan w tych butach robi?
- chodzę i trochę biegałem
- to są buty do tenisa, przykro mi reklamacji nie będzie.
Tenis sport w którym się stoi.( ͡° ͜ʖ ͡°)
-2
pokaż komentarz
@marcamper 10 minut temu wyszła u mnie podobna sprawa, również poproszę link na pw. Dzięki
+8
pokaż komentarz
@marcamper: Miałem identyczną sytuację z marką CCC. Buty rozkleiły się po niecałym roku sezonowego użytkowania. Po odmowie, powiedziałem sprzedawcy, że nie odpuszczę [wyślę do rzeczoznawcy]. Gdy otrzymałem buty do rzeczoznawcy z opinią etc zaniosłem do sklepu. Pani kierownik bez zagłębiania się w dokumenty z miejsca oddała kasę na onuce [+ koszty biegłego].
0
pokaż komentarz
@marcamper: powiem ci mam inne doświadczenia z tym sklepem. Kupowałem tam KD któreś, już nie pamiętam, ale takie z szeroką podeszwą. Buty debilnie zaprojektowane jak się okazało, bo na wystających elementach była klejona podeszwa więc przy wykorzystaniu... zgodnie z celem, do grania w kosza, przy każdym ostrym hamowaniu czy zmianie kierunku tymi klejeniami ciągnęło się po parkiecie. no i po 6 miesiącach to się rozeszło, powietrze wchodziło między but a podeszwę. Poszedłem do nich z reklamacją, uznana na miejscu bez żadnej dyskusji (akurat mieli tam jednego sprzedawcę który był rzeczoznawcą przy okazji, więc na miejscu mi podbił że reklamacja słuszna), od razu sobie wziąłem Irvingi dwójki, dwa dni później dostałem zwrot kasy za KD. Więc w sumie wymiana butów na nowe za darmo.
Może trafiłeś na jakiegoś przygłupa albo nowego pracownika, ja tam doświadczenia z nimi miałem naprawdę pozytywne. Tak czy tak ciśnij z tematem, a jak już wygrasz to jeszcze bym tam poszedł i sobie z przełożonym sprzedawcy porozmawiał. Może po prostu trzeba typa naprostować odgórnie.
+4
pokaż komentarz
@leon-san: Hmm, nie kojarzę, aby była ustawowa wytrzymałość butów. Pewnie chodzi Ci o gwarancję do dwóch lat. Ja wychodzę z założenia, że jak wydaję na buty codzienne w granicach 150-270 zł to powinny one wytrzymać 1,5-2 lata intensywnego, codziennego chodzenia, gdzie w praktyce wyjdzie, że chodzę w nich przez ok 50-70% czasu gdy mam jakieś buty na nodze.
Wstydziłbym się po prawie 2 latach takie buty nieść na gwarancję.
@LuckyLuq: W ostatnich 8-10 latach przerobiłem parę marek takich jak Caterpillar, The North Face, Merrell, Asics, Decathlonowa Quechua (obecnie główny but). Buty sportowe (rower, bieganie, siłownia) to New Balance (wytrzymały mi z 5 lat), a teraz mam 2 pary Asicsów. Nie liczę sandałów czy wysokich trekkingów.
Quechua jest o tyle fajna, że nie ma problemów z reklamacją. Tu nawet nie ma pytania: nowe buty czy kasa, bo zawsze dostajesz kasę, a jak chcesz jednak buty to musisz je sobie wziąć sam z hali i kupić od nowa.
Najmniej polecam Merrela. Dawno temu ze znajomymi kupiliśmy kilkanaście par niskich trekkingów (likwidacja sklepu) i u wielu osób był ten sam problem - bardzo szybko zdzierający się vibram na pięcie, a później przemakanie. Miałem później jeszcze jedne merrele, takie trampkowe i też problem z zapadającą się podeszwą na pięcie. Muszę jednak przyznać, że obie pary były nieziemsko wygodne.
Kupuję w Decathlonie, outletach Factory czy przez neta wcześniej jednak przymierzając w stacjonarnym. Chętnie bym spróbował polskich marek, ale w sumie to nie wiem gdzie można je kupić. Z netu bez przymiarki ich nie wezmę.
Polecam naprawiać buty u szewca jak tylko pojawią się jakieś problemy, a nie czekać aż szew, który puścił rozpruje się na tyle, że trzeba je wyrzucić.
-2
pokaż komentarz
@marcamper podeślij namiar na pw, z góry dzięki!
-7
pokaż komentarz
@donn_pedro Zgodnie z przepisami wada wykryta w ciągu 2 lat oddana pod rękojmią uznawana jest jako domyślnie wada fabryczna i to sprzedawca musi teoretycznie udowodnić brak wady. Tak więc możemy mówić o 2 latach.
0
pokaż komentarz
@marian1881: Dzięki!
Polecam naprawiać buty u szewca jak tylko pojawią się jakieś problemy,
@marian1881: To prawda. Wielu uszkodzeniom można zapobiec wcześniej, ludzie zazwyczaj nie dbają o buty.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@donn_pedro: ja mam jedne adidasy od trzech lat noszone prawie codziennie i naderwana jest sznurówka i lekko sie czub odkleja, ale to pewnie przez to że dużo razy były w błocie i prane.
+10
pokaż komentarz
@Herubin: Odpowiedzialność sprzedawcy wynosi 2 lata, ale tylko przez pierwszy rok jest domniemanie istnienia wady w momencie wydania towaru.
-1
pokaż komentarz
@Tulismanore2000 Kiedy mizoginia wejdzie za mocno (✌ ゚ ∀ ゚)☞
-3
pokaż komentarz
@marcamper: Poproszę link do rzeczoznawcy. Dzięki z góry.
-3
pokaż komentarz
@Denial94: Wreszcie ktos to zauwazyl. Ja musialem zaplacic 130zl za plecak fotograficzny jakiejs pieniaczce, ktora tez mnie tak "zalatwila" - dla tego cudownego "rzeczoznawcy" tlumaczylem, ze z plecaka j$?%lo kielbasa, ze widac bylo ze byl uzywany nie do noszenia max. 2 lustrzanek + szkla + jakies filtry tylko byl uzywany jako normalny plecak turystyczny, dodatkowo NA JEDNYM RAMIENIU, bo widac bylo jak wol po szelkach! "Rzeczoznawca" sra na sprzedawcow, w Polsce klient to swieta krowa, wiec coz, oddalem kase i zostalem ze smierdzaca kielba i rozlanym tuszem do dlugopisu szmata. Powiedzialem sobie - A h wam wszystkim w dupe. Mialem 3 tygodnie do wyjazdu do uk, tu mieszkam 2.5 roku i NIKT mi czegos takiego nie zrobil. Na pohybel wszystkim wam serdecznie mnie pocalujcie w pompke.
+2
pokaż komentarz
@krzysd: chociaż z drugiej strony, na stronie sklepu jest kategoria lifestyle. Czyli do zwykłego chodzenia po ulicy https://sklepkoszykarza.pl/buty-air-jordan-1-mid-all-white-554724-110.html
0
pokaż komentarz
@marcamper wystarczy Ci WIIH, przerabialem to kilka razy z niemieckim badziewiakiem deichmann - pracownik IH zrobi mediacje i wtedy oni Ci odpisza ze jednak uznaja reklamacje. Standard niestety w tej branzy w PL, wiekszosc nie wie co zrobic. Mi to poradzila laska z kasy z tego sklepu i kumpel ktory juz tak kilka butow reklamowal. Niestety 90% osob nadal odpuszcza i na tym zarabiaja.
Kiedys mialem smieszna akcje w sklepie deichmann matka poszla z moim pismem i zadzwonila ze nie zgadzaja sie, dala mnie do telefonu i powiedzialem im ze narobie im kosztow, wezme rzeczoznawce za ktorego zaplaca, pojde do sadu - nie minelo 5min od zakonczenia telefonu i ziomek zadzwonil zeby przyszla, wyjatkowo uzna, ale zeby takim pismem wiecej u nich nie reklamowac butow :D
0
pokaż komentarz
@donn_pedro: Nie mam zielonego pojęcia, to jest mega subiektywne :) Ja mam tak, że jeśli wydam 200 zł na buty to oczekuję od nich bezproblemowego noszenia przez min. 1,5 roku, ale np. dla butów sportowych używanych zazwyczaj kilka/kilkanaście godzin w tygodniu to dotychczasowe sztuki przyzwyczaiły mnie do tego, że wytrzymują 5-6 lat, więc od obecnych też tego wymagam.
0
pokaż komentarz
@lubiekaszezeskwarkami:
Wiadomo, że w Polsce bywa jak w lesie w zakresie obsługi posprzedażowej, ale u nas też nie trzeba rachunku, wystarczy dowolny dowód zakupu choćby na wyciągu z karty.
-3
pokaż komentarz
@OnufryZagloba: W UK nie trzeba wystarczy druga osoba, ale nikt nie robi problemu.
Nawet jak masz wyciąg z banku to nie jest napisane co kupiłeś tylko jakaś suma np. za 5 produktów a zwracasz 1.
Zamiana, dodanie produktu po 2 miesiącach używania pytają tylko co nie tak..
-5
pokaż komentarz
@marian1881 Rzeczywiście zgodnie z art 556 KC domniemanie jest przez rok. Dzięki za doprecyzowanie
0
pokaż komentarz
@marcamper tez poprosze na priv linka do rzeczoznawcy.
0
pokaż komentarz
@marcamper: Też poproszę o ten link.
Mam pecha z doborem i kupnem obuwia. Może mi się przydać ;)
0
pokaż komentarz
@marcamper: Mam trochę inny problem i z innym typem obuwia. Mógłbyś podać namiar na tą panią rzeczoznawcę - bo sam w wiem, czy warto walczyć i robić sobie kosztów, jeśli moje buty są ok, a noga zła ;) Może być na PW.
-1
pokaż komentarz
@marcamper ja rozegrałem to inaczej, kilka bezpłatnych ogłoszeń w lokalnych serwisach typu oddam za darmo buty kupione tu i tu bo sklep nie uznaje reklamacji+fotka i efekt był piorunujący, odszczekali pięknie nie uznanie reklamacji i zwrócili w zębach kasę z prośbą o zdjęcie w/w ogłoszeń. Sposób dobry ale warunek: nikogo nie obrażamy tylko oddajemy za darmo towar kupiony tu i tu i info, że nie można reklamować( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@lubiekaszezeskwarkami: > W UK nie potrzeba rachunku ...
Jak myślisz dlaczego jest taka różnica w obsłudze interesanta w PL i w UK (pytam bez podtekstu, jestem ciekaw Twojej opinii)?
-1
pokaż komentarz
@woartur: Dzieli was mentalna przepaść.
0
pokaż komentarz
@marian1881: Ja wysyłałem zdjęcia z unformacją, co wg mnie jest nie tak, bezpłatna ocena, potem wysłałem buty do rzeczoznawcy, z powrotem dostałem buty i pisma do sprzedawcy, a na samym końcu dostałem hajs za buty i za rzeczoznawcę od sprzedawcy :):):) Także najpierw reklamacja, jak nie zadziała to rzeczoznawca.
0
pokaż komentarz
@lubiekaszezeskwarkami: W Polsce również nie potrzeba paragonu.
http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/reklamacja/220066,Czy-sprzedawca-ma-prawo-domagac-sie-paragonu-przy-reklamacji.html
"Wymóg okazania paragonu, który nie wynika z żadnych przepisów jest w zasadzie ograniczeniem prawa konsumenta do reklamacji. Z tego względu jest także niedopuszczalny."
"Uzależnienie przyjęcia reklamacji przez sprzedawcę od okazania paragonu jest niedopuszczalne. Klient może wskazać inne dowody zakupu, jak np. wyciąg z konta."
-4
pokaż komentarz
@Gulko: Tak, tylko w PL sprzedawcy łamią prawo i decydują, ze nie przyjmą nawet do rozpatrzenia.
W UK sprzedawca w ogóle się w nic nie miesza ba nie mogą się mieszać nawet jak widzą kradzieże tylko Polacy przenoszą patologię pracy i się mieszają.....dużo trzeba by pisać.
0
pokaż komentarz
Normalnie muszę tu w końcu opisać moją reklamację w CCC. Buty rozpadły się po godzinie noszenia. 3 razy reklamowałem "dla zasady" bo sam zmarnowany czas jest dużo więcej wart i za każdym razem po 2 tygodniach dostawałem odpowiedź negatywną z pieczątką lokalnego sklepu - nawet nigdzie ich nie wysyłali. Jak powiedziałem, że nigdy więcej już nic u nich nie kupię to sprzedawczyni odpowiedziała "wszyscy tak mówią a potem kupują". Zabroniłem rodzinie robić tam zakupów i sam również dzielnie ich bojkotuję!! Są na mojej czarnej liście obok: Sony a ostatnio po niemal roku robienia mnie w chu*^^% dołączył TUZ Ubezpieczenia.
+1
pokaż komentarz
@lubiekaszezeskwarkami no tak średnio bym powiedziała. Pekły mi tenisowki Vansa, poszłam do sklepu reklamować, tam Pani kręciła nosem, ale wysłała na ekspertyzę. Ale że były to moje buty do pracy to kupiłam od razu takie same, a za stare zażądałam zwrotu kasy. Po 3 tyg rozpatrzyli pozytywnie, pieniadze na konto. Z tym że problem sie powtórzył i to szybciej. Znów w jednym bucie, w tym samym miejscu doszło do uszkodzenia. Znów wysyłka na reklamacje i co? Nico, złe użytkowanie, goń się, 70f poszło się bujać po 2msc noszenia.
-1
pokaż komentarz
@parowkigotowane: ja pierd@le co to za odpowiedź "loda mu zrób" i kto to plusuje, wczoraj tak samo pisze, że firefox po aktualizacji odpierd@la maniane i tego typu odpowiedzi. Poziom 10-latka, kto tam zasiada po drugiej stronie
+2
pokaż komentarz
@woartur: w Polsce też nie jest potrzebny paragon/faktura do złożenia reklamacji :) Poznaj swoje prawo.
0
pokaż komentarz
@lubiekaszezeskwarkami W Polsce też wystarczy wyciąg z banku albo świadek, albo samo to że powiesz jakiego to było dnia i godziny, oni muszą to zweryfikować.
0
pokaż komentarz
@parowkigotowane: troll internetowy level: 1. Jeszcze nie zna sztuki umiejętnego wyciągania kija z dupy i wsadzania go w mrowisko.
-1
pokaż komentarz
@marcamper też poproszę link do rzeczoznawcy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@marcamper: Ile kosztuje opinia biegłego? i ile to trwa
0
pokaż komentarz
@Denial94: Na stronie sklepu jest podana kategoria lifestyle a nie do koszykówki
-1
pokaż komentarz
@marcamper Wołaj proszę jak się sprawa dalej będzie toczyć! :) Gratulacje zawzięcia i powodzenia!
0
pokaż komentarz
Tytuł sugeruje, że autor już pozamiatał ten sklepik a w rzeczywistości jest w czarnej dupie ( ͡° ͜ʖ ͡°). Machać szabelką sobie możesz autorze do woli a tak naprawdę jak się sprzedawca uprze to sprawa trafi na 2 lata do polskiego sądu, który tak poprowadzi sprawę, że szansa na wygrana to takie 50/50. A jak przegrasz to zapłacisz sobie koszty sądowe, rzeczoznawce sądowego i prawnika czyli 300-1000 zł.
0
pokaż komentarz
@parowkigotowane: Już wiem kto jest pracownikiem tego sklepu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@ygrt to ile chcesz żeby ci buty z ccc wytrzymały? całe zycie? XD
0
pokaż komentarz
@hirud: Nie dały rady nawet roku. Kupiłem na jesień [przechodziłem 3 mce]. Potem szafa. Następny, zimniejszy wrzesień i na puściły "spawie" :D
A Śnieżki w nich nie zdobywałem.
Lidlowe "buty do biegania" o wiele więcej eksploatowałem i więcej wytrzymały.
0
pokaż komentarz
@marcamper: a film kicks widziałeś? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@Jano_sik miałem prawie identyczną sytuację. Kiedyś kupiłem buty reebok i po kilku miesiącach się rozpadły. Dałem je na reklamację która została odrzucona z powodu takiego że buty które kupiłem nie były przeznaczone do chodzenia (!) tylko do jazdy autem (!). Od tamtej pory omijam tę markę szerokim łukiem.
-1
pokaż komentarz
@marcamper: Bardzo często na wykopie opisywane są negatywne historie związane z reklamacjami butów, więc dla odmiany opisze moje doświadczenia i jak to powinno wyglądać. Jakiś czas temu reklamowałem buty nike huarache, kto ma te buty to wie, że choć są bardzo wygodne to cieżko się je zakłada. I raz je zakładając za mocno naciągnąłem, co spowodowało pęknięcie tej gumy z boku. Zaniosłem je do sklepu zareklamować, sprzedawca spojrzał na nie i bez zastanowienia mówi: proszę sobie wybrać nowe. Wybrałem ten sam model, sprzedawca wystawił mi nowy paragon i gwarancja biegnie od nowa. 15 minut. Wcześniej dwukrotnie reklamowałem tam rozklejone w wyniku prania w pralce new balance. Dwukrotnie rozpatrzone pozytywnie-raz zwrot gotówki, raz wymiana na inny model. Ponadto raz przy reklamacji zgubili paragon i nie wiedzieli ile maja mi dać do wykorzystania na wybór nowych butów. Kwotę ustalili na podstawie mojej ustnej(!) deklaracji bez żadnego kwestionowania podanej przeze mnie kwoty, bo jak sami mówili nie udowodnią mi, że była inna. Sklep to sneakers by distance. Może cen nie maja najlepszych, ale takimi działaniami przekonali mnie, by kupować tylko u nich.
0
pokaż komentarz
@marcamper
Fajnie, że nie dałeś się wyrolować. Ja miałem podobną historię która zakończyła się w sądzie w którym wygrałem pierwszą sprawę i apelację. Jak potrzebujesz to mogę podesłać jakieś dokumenty z tym, że w mojej sprawie chodziło o przegrzany termin na rozpatrzenie reklamacji oraz jej odrzucenie pomimo widocznej wady. Dodaję do powiązanych stronę która pomogła mi wtedy od strony formalno - prawnej. Porady są bezpłatne dla osób fizycznych.
0
pokaż komentarz
@marcamper też poproszę pw z danymi
0
pokaż komentarz
@marcamper: wkrotce bede reklamowac buty( pierwszy raz w zyciu) rozdupczone po pol roku- buty z łyżwą kupione w 50style.
Czy masz jakies rady jak to madrze zaczac? Czy zwyczajnie- odsylam, pismo reklamacyjne i tyle?
Moze ktos podpowie, podzieli sie doswiadczeniem, lub zaslyszana opinia?
0
pokaż komentarz
@marian1881:
Czy chodzi może o obuwie marki Eo model teacrui**? :) bo ja z tymi miałem identyczne perypetie.
0
pokaż komentarz
@session: Ten co co jakiś czas wymieniam na nowy? Nie. To Decathlon i Quechua, ten model: https://www.decathlon.pl/buty-arpenaz-500-mskie-id_8383804.html
Fajnie wyglądają, są wygodne, ale mało trwałe. Gdyby nie możliwość łatwej reklamacji to nazwałbym je bublem, ale tak mam w tej cenie dobry but od ponad dwóch lat ;p
0
pokaż komentarz
@lubiekaszezeskwarkami: W Polsce jest tak samo, nie potrzeba żadnych paragonów, postawienie przy kasie informacji, że reklamacja tylko z paragonem jest niezgodne z prawem, więc nie ma żadnej mocy prawnej. Wystarczy Ci np. kolega, który potwierdzi, że kupiłeś. Wiesz czym się różnimy od UK? Tym, że tam nie próbują oszukiwać, bo klient zna swoje prawo, a u nas próbują, bo albo im się to uda albo się nie uda i będą musieli reklamacje uznać, a za próbę oszustwa zwykle nikt nie odpowie, bo klient będzie zadowolony, że wywalczył swoje. Koło się zamyka. Tutaj problemem są klienci, a nie sklep. Tzn. sklep wykorzystuje niewiedzę klienta i jest to zła praktyka, ale w dalszym ciągu gdyby tylko klienci robili jak trzeba, czyli składali skargi, kierowali sprawy do odpowiednich urzędów, po prostu mówili jasno, że procedura została przeprowadzona niepoprawnie lub że jakość obsługi jest kiepska i chcesz skontaktować się z przełożonym to bardzo szybko takie praktyki by się skończyły. A u nas jest tak, że większość ludzi machnie ręką i pójdzie dalej albo jak nawet wywalczą swoje to są zadowoleni, a mają w dupie to czy przyszłych klientów też będą próbowali oszukać. Dlatego bardzo ważne jest to, żeby to klient dbał o jakość obsługi poprzez po prostu zwracanie uwagi na to czy jest się traktowanym dobrze, a jak nie to nie olewać sprawy. W normalnych krajach jak sklep sp@%%@!#i to jeszcze Ci dadzą gratisy i przeprosiny na piśmie, a u nas cokolwiek dostaniesz jak pójdziesz do sądu i sklep zostanie bez wyjścia...
0
pokaż komentarz
@marcamper: nie wiem czy zwróciłeś uwagę, na FB pojawił się post kobiety z obsługi klienta Nike https://www.facebook.com/marcin.brzezinski.7798/posts/1387141721395219:0
0
pokaż komentarz
@marcamper: link na pw poproszę i powodzenia życzę!
0
pokaż komentarz
@marian1881: niezly system, ale to tez i troche naciagasz sklep. Nie wiem czy wiesz, ale na przyklad w przypadku butow biegowych producenci podaja ich zywotnosc. Zywotnosc buta biegowego dla bardzo wytrzymalego buta to ok 800km, potem po prostu amortyzacja idzie w diably i nawet jesli but jeszcze wyglada, to juz nie dziala. Zazwyczaj jednak nie wyglada. Podobnie sie ma z butami halowymi - ich czas zycia przy ostrej grze to jest ok 3 mc. Niestety nasza ustawa jest do bani i mowi z gory na dol "2 lata".
0
pokaż komentarz
@ouzo: Wcale nie uważam, że naciągam sklep. Wiele butów w życiu znosiłem i taki za 150 zł pękający po 6-7 miesiącach zwykłego miejskiego chodzenia jest dla mnie nie do przyjęcia dlatego bez skrupułów wymieniam na nowy. But biegowy na 800 km? Chyba sobie żartujesz. Może dla zawodowca gdzie liczy się każdy ułamek sekundy i który przebiega tysiące km rocznie spadek właściwości buta o parę % ma znaczenie. Dla mnie nie. 800 km to ok 70 moich standardowych przebieżek. Biegając średnio 1,5 raza w tygodniu teoretycznie buty wystarczyłyby mi na 1 rok! W rzeczywistości po takim przebiegu moje buty asicsa są dopiero lekko używane, a kupuję zawsze najtańsze modele, ostatni sprzed paru miesięcy za chyba 160 zł.
Wskazania producentów mało mnie interesują, bo w dużej mierze to czysty marketing. Rozumiem, że są miedzy nimi różnice, ale nie takie, aby używanie trochę inne niż określił producent powodowało, że ten but przestaje się nadawać do zwykłego użytku. Nie mówimy tu o skrajnościach jak chodzenia na co dzień w SPD czy pantoflach po górach, bo wtedy to rzeczywiście zajeździmy buty bardzo szybko.
0
pokaż komentarz
@marian1881: sprawdz, poczytaj, nie chodzi tutaj o zawodowca, tylko o fakt ugniatania sie warstwy amortyzacyjnej i tego, ze po przedluzonym czasie uzywania zuzytego buta niszczysz sobie regularnie kolana i kregoslup.
Zwykly but przeznaczony do chodzenia powinien wytrzymac 2 lata. Kropka. Buty przeznaczone do sportu powinny byc wylaczone z takiej kategoryzacji.
0
pokaż komentarz
@marian1881: a zupelnie inny temat, ze rzeczoznawcy w Polsce to jakas pieprzona klika. Zareklamowalem buty snowboardowe, ktore rozpadly sie po 3 dniach uzywania (blokujace sie BOA, rozklejajacy sie but, bioracy wode). Wszystko zostalo uznane jako moja wina.
0
pokaż komentarz
@marcamper: również poproszę o link
0
pokaż komentarz
@orchis1565: no własnie, nie wydaje się podejrzanym ocena rzeczoznawcza na podstawie zdjęć? A co zrobicie jak okaże się w sądzie, że rzeczoznawczyni podpuściła dla kasy i przegracie? A oszkalowany sprzedawca weźmie odzew i złoży pozew do sądu? :-)
0
pokaż komentarz
@marcamper: jak ktos wpłaca pieniądze w przypadku jak się powie że warto a nie za ocene wstępną to zawsze usłyszysz co chcesz, czyli WARTO :-)))))
0
pokaż komentarz
@marian1881: Też mogę link ? na przyszłość się przyda bo nie lubie być ruchany ( ͡° ͜ʖ ͡°), miałem ostatnio podobny problem z zegarkiem, niestety poddałem się ale sklep do UOKIK-u zgłosiłem. Polecam wszystkim gdy kupujecie jakieś droższe rzeczy nagrywać jak otwiera/wysyła się paczkę.
0
pokaż komentarz
@Mattini10: Nie jestem autorem tego znaleziska, ale nie jesteś pierwszą osobą, która mnie o to prosi :)
Proszę: http://wegner-rzeczoznawca.pl/
I włącz sobie w ustawieniach opcję odbierania wiadomości prywatnych.
0
pokaż komentarz
@patryk34 łuuuooo! No to ich zalatwiles. Nie wiem jak się po tym pozbieraja... ;)
0
pokaż komentarz
@marcinszczecin: trudno myślę ze nie odczują ale wiecej na mnie nie zarobią
0
pokaż komentarz
@patryk34 i tu się zgodzę.
0
pokaż komentarz
@zydelek: żadna ekspertyza rzeczoznawcy nie opiera się na oglądzie zdjęć towaru. towar musi i jest przesyłany przez klienta do rzeczoznawcy. Rzeczoznawca ma pełną świadomość, że w razie w może być powołany na świadka w sądzie, więc nie strzela sobie w kolano i nie wróży ze zdjęć....
0
pokaż komentarz
@marcamper: Prosiłbym o pw.
0
pokaż komentarz
@marcamper jak sie skonczyla historia?
+157
pokaż komentarz
O taki wykop nic nie robiłem. Powodzenia! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A sklep koszykarza i problemy z reklamacją niech będą znane w internetach.
+49
pokaż komentarz
@przedostatni_wolny_login: To ta sama firma co: sportowysklep.pl
+46
pokaż komentarz
Doprecyzujmy, że chodzi o Sklep koszykarski - SklepKoszykarza.pl, który ma problemy z reklamacją
+91
pokaż komentarz
@przedostatni_wolny_login: sklepkoszykarza.pl, worldbox.pl, sportowysklep.pl, chmielna20.pl, sklepbiegacza.pl i wiele innych. Jak widać SZOPEX- DUTKIEWICZ sp. j.
ul. Prosta 38, 10-029 Olsztyn, Polska
NIP 7390202240
REGON 510525357
ma w ręku duży kawałek branży.
+74
pokaż komentarz
@przedostatni_wolny_login: Sklepkoszykarza.pl to w zasadzie jeden z wielu sklepów należący do spółki jawnej Szopex Dutkiewicz. W każdym z ich sklepów występują te same problemy, klienci traktowani są jak osoby drugiej kategorii po tym jak już zakupią produkt.
Wszystkie podmioty Szopex Dutkiewicz:
Chmielna20.pl
Sklepkoszykarza.pl
Sportowysklep.pl
Worldbox.pl
Sklepbiegacza.pl
Sklepdlaturysty.pl
KicksStore.eu
+32
pokaż komentarz
Więc w tych sklepach może wystąpić problem z reklamacją?
Chmielna20.pl
Sklepkoszykarza.pl
Sportowysklep.pl
Worldbox.pl
Sklepbiegacza.pl
Sklepdlaturysty.pl
KicksStore.eu
+71
pokaż komentarz
źródło: szop.jpg
-6
pokaż komentarz
@przedostatni_wolny_login: kliknięcie przycisku "wykop" to już jest robienie czegoś w dobrą stronę ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
+5
pokaż komentarz
sklepkoszykarza.pl, worldbox.pl, sportowysklep.pl, chmielna20.pl, sklepbiegacza.pl i wiele innych. Jak widać SZOPEX- DUTKIEWICZ sp. j.
ul. Prosta 38, 10-029 Olsztyn, Polska
NIP 7390202240
REGON 510525357
@szkajlajf: CZY TO TA FIRMA KTORA NIE UZNAJE REKLAMACJI? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@przedostatni_wolny_login: Żeby zaraz nie było wykopu z przeprosinami ;)
+3
pokaż komentarz
@porsche944: Tak to ta firma:
sklepkoszykarza.pl, worldbox.pl, sportowysklep.pl, chmielna20.pl, sklepbiegacza.pl i wiele innych. Jak widać SZOPEX- DUTKIEWICZ sp. j.
ul. Prosta 38, 10-029 Olsztyn, Polska
NIP 7390202240
REGON 510525357
nie uznaje reklamacji
+50
pokaż komentarz
Ale co, tak bez żadnych dowodów tego co piszesz i już główna?
+12
pokaż komentarz
@le1t00: Mam dowody, mogę wrzucić linka do opinii rzeczoznawcy jeśli sobie życzysz
+95
pokaż komentarz
@marcamper: dowody powinny być wrzucone od razu, bo inaczej każdy może napisać że @marcamper to oszust i złodziej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+7
pokaż komentarz
@marcamper: Dobrze by było coś dodać więcej niż swoją historię, bo oskarżasz sklep i to działa na jego niekorzyść.
+4
pokaż komentarz
@marcamper: zrób to, bo to podstawa tak w zasadzie abyś był bardziej wiarygodny
+7
pokaż komentarz
Ale co, tak bez żadnych dowodów tego co piszesz i już główna?
@le1t00: welcome to Wykop, I'll be your guide( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@marcamper: Wrzuć i daj też namiar na rzeczoznawcę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@marcamper: dodaj do powiązanych plz
+39
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-1
pokaż komentarz
mogę wrzucić linka do opinii rzeczoznawcy
@marcamper: dej jak możesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+17
pokaż komentarz
@marcamper: namiar na rzeczoznawcę: www.wegner-rzeczoznawca.pl
0
pokaż komentarz
@marcamper również korzystałem z usług tej pani. Bardzo konkretna kobieta. Wszystko wytłumaczone. Ja również po długiej, długiej walce ze sklepem odzyskałem pieniądze za obuwie. Teraz włączę o koszty rzeczoznawcy i wysyłki. Jak nie to sąd... Powodzenia!
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
0
pokaż komentarz
@marcamper: proszę o usunięcie linków, p. rzeczoznawca kilkukrotnie o to Pana prosiła....
0
pokaż komentarz
@carlajna: Sam nie mogę ich usunąć, a moderatorów 2 razy prosiłem o ich usunięcie :-(
0
pokaż komentarz
@marcamper: @Moderacja @a__s dlaczego nie usuniecie linków o co prosi zainteresowana i wykopowicz?
-1
pokaż komentarz
@Moderacja @a__s dlaczego nie usuniecie linków o co prosi zainteresowana i wykopowicz?
@rybsonk:
+46
pokaż komentarz
Reakcja Michaela Jordana kiedy widzi co te polskie sklepy z butami odp!@$$@@ają
źródło: media.gq.com
-4
pokaż komentarz
Trzymam kciuki, jak tobie się uda to pójdę w Twoje ślady ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+19
pokaż komentarz
pójdę w Twoje ślady
@dildo-vaggins: Przepłacisz za marnej jakości adidasy, które rozklejają się po kilku miesiącach?
+23
pokaż komentarz
@WesolySromek: już to zrobiłem, miałem na myśli sąd itd