@panpszemyslaw: To znalezisko nie jest o zyskach, tylko o wartosci gieldowej. Dwa rozne tematy. Akcjonariusze boja sie, ze wplynie na zyski i sprzedaja akcje, co przeklada sie na spadek ceny na gieldzie. Jezeli afera znaczaco nie wplynie na zyski, to wypadaloby kupowac w dolku....
I co z tego, że teraz jest strata jak za kilka miesięcy znów wyda się grę w podobnym modelu finansowania i zarobi na niej krocie, bo banda debili kupi na podstawie trailera i przekupionych recenzentów błyszczące gówno w papierku. Założę się, że agencje PR już pracują dla EA nad koncepcją wygaszania takich kryzysów w zarodku i szykują powoli grunt pod kolejny chłam.
za kilka miesięcy znów wyda się grę w podobnym modelu
@Defender: @zolcix: Niekoniecznie muszą cokolwiek nowego wydawać, choć oczywistym jest, że każda ich następna gra będzie miała mt. Plan polega na tym, że ich wcześniejsze gry dostaną mt. To nie tylko polityka EA.
Electronic Arts' shareholders are running for the hills this month and for good reason.
The company's profitable business model is now at risk after angry gamers revolted over its aggressive in-game moneymaking strategy in "Star Wars Battlefront II."
EA's stock is down 8.5 percent month to date through Tuesday compared with the S&P 500's 2 percent gain, wiping out $3.1 billion of shareholder value.
@sejsmita: Wiesz :) wszystko zależy od potrzeb graczy :) ja myślę, że na naprawdę dobre gry pokroju Cities Skylines, Wiedźmina, czy Divinity (mógłbym wymieniać długo w zależności od gatunku) zawsze będą powstawał, bo zawsze znajdzie się ktoś kto będzie mógł wykorzystać argument CDPU: chciwość zostawiamy innym :).
Tu jest jeden problem. Kiedyś miało się Heroes III, Age Of Empires II i Quake 3 i to wystarczało na rok / dwa zabawy.
Budżet Wiedźmina wynosił nieco ponad 300 milionów zł, czyli koło 80 milionów dolarów. Mówimy o grach ze znacznie znacznie mniejszym światem i mniejszym budżetem potrzebnym na dialogi itd. :)
no nie bardzo, bo takie liniowe gry jak max payne 3 i the last of us sa o wiele bardziej dopracowane niz open worldy. nie mozesz ciagle robic ctrl+v. na wikipedii jest podane ze budzet na max payne 3 to 105
Żeby trzeba było tłumaczyć tak podstawowe rzeczy. EA nie straciło nic, stracili akcjonariusze. Ta firma, tak jak i wszystkie inne na giełdzie, w dupie ma kurs, obchodzić on ich będzie dopiero jak będą chcieli wypuścić nowy pakiet akcji albo akcjonariusze będą posiadać pakiet kontrolny, do tego czasu to się nikt ich zyskiem/stratą nie przejmuje.
Bezwzględną większość głosów liczy się od kapitału zakładowego obecnego na obradach danego walnego zgromadzenia, a nie od całości kapitału zakładowego.
A ludzie którzy mają większy % nie żyją ze sprzedaży akcji tylko z dywidendy.
No i zajebiście. Niech ten Battlefrontgate odbije się szerokim echem i raz na zawsze ukróci procedery pazernych CEO wielkich korporacji. Niech EA zdycha, niech osoby odpowiedzialne za forsowanie mikropłatności zostaną zdyskredytowane, zniszczone i wyplute i niech lądują na bruku zawodowym, finansowym i mentalnym.
@arsenalista: EA koło 25% zysków czerpie z Fify a tutaj jest stabilnie i z roku na rok coraz lepiej, więc BF nic nie zmieni w ich podejściu bo ich model zwyczajnie działa
Gra i tak sprzeda się rewelacyjnie, drugie tyle zgarną na mikropłatnościach i hajs będzie się zgadzał
@goomba-pl: póki co sprzedaje się dużo poniżej oczekiwań, a mikrotransakcji nie ma w ogóle, no ale #!$%@? wykopek wróżbita już wszystko wie, co i jak będzie! wszystko wie dzięki głębokiej analizie rynku, którą przeprowadził w oparciu o dane, które wyciągnał sobie z dupy. usuń konto.
@majkkali @ronin101 : Ale nie rozumiecie skąd ta strata tak jak większość tutaj - akcjonariusze mają w dupie graczy i ich petycje. Oni się martwią, że firma przez chwilowe zlikwidowanie/zmniejszenie mikropłatności będzie miała mniejsze zyski niż zakładane. Jak mikropłatności powrócą to akcje znowu skocza. Większe zyski z mikropłatności, to lepsze wyniki giełdowe.
Kupiłem battlefronta 1 w dzień premiery. Od tamtego czasu nigdy nic więcej od EA. Żeby płacić za dodatki w grze kosztujacej nie mały pieniądz to wyzysk!
@MiniHoneybee: Wystarczy że chętnie zapłacę za solidny produkt bez udziwnień typu: stałe połączenie z internetem, zbieranie danych np rytm bicia serca w czasie gry, Grind potrzebny od oblokowania całości tytułu za 200zł to kilkaset godzin na multi. Myślisz że takie zachowania trzeba wspierać ? Gdyby im pozwolić to każda gra by tak wyglądała demo za 200zł a za resztę płać.
@MiniHoneybee: jak by sie mialo mozliwosci to by sie zrobilo a ci ktorzy maja mozliwosci robia kupe z mikro transakcjami ktore takie mikro nie sa, a ci ktorzy tak nie robili powoli zaczynaja tez wprowadzac transakcje.. R* ;(
@sprewell: wykupili firemkę, w celu wydawania ich gier. Zaczęli wrzucać swoje pomysły do tychże gier kompletnie psując zamysł. Zamknęli chwilę później wydział.
@mojemacki: Ah to pieprzenie... To teraz spójrz sobie na chronologię: -1995 EA wykupuje Bullfrog -1997 premiera Dungeon Keepera -1997 premiera Theme Hospital -1998 premiera Populous: The Beginning -1999 premiera Dungeon Keepera 2
No rzeczywiście, lista gównianych gier, gdyby nie EA to byłby HITY!
@minvt: Możliwe że nie działają bo ludzie nie mają czasu interesować się że np Firma A chce za dużo kasy za produkt B. Jak idą np na zakupy To nie zastanawiają się jeśli się spieszą. Albo mają to gdzieś. Wtedy takie bojkoty mogą nie zadziałać.
Skłaniam się ku drugiemu że w Polsce sporo ludzi zobojętniała na ruchanie w dupę.
Nie wiem jakich umiejętbościcprzekonywania czasem by trzeba by pokazać kiedy ukrócić złe
No cóż dla mnie Battlefront jest ciekawy ze względu na to, że ma single player. Niestety raz się dałem oszukać i kupiłem Battlefield 4. Okazuje się, że gra jest świetna, ale przejście całości zajmuje max 4h i to popijając co chwilę kawę. To jakiś żart. Dla porównania Half Life zajmuje 14h, Bioshock 15h, GTA V 95h (!), Fallout 4 186h (to wiadomo, może być i 600h). Spokojnie można uznać, że Battlefront 2
@Than: Jeśli chodzi o Battlefielda to nie ma sie co dziwic, nikt nie ukrywa że gra nastawiona jest w 90% na multiplayer. Z każdą częscią co raz więcej multi, co raz mniej singla. Za Overwatcha tez sie placi a tam singla nie ma w ogole;p
@wyindywidualizowanyentuzjasta: Sam uważam EA za największego raka branży gier ale Battlefield to przede wszystkim multiplayer. Chyba nie bardzo wiedziałeś co kupujesz...
Komentarze (233)
najlepsze
Założę się, że agencje PR już pracują dla EA nad koncepcją wygaszania takich kryzysów w zarodku i szykują powoli grunt pod kolejny chłam.
@Defender: @zolcix: Niekoniecznie muszą cokolwiek nowego wydawać, choć oczywistym jest, że każda ich następna gra będzie miała mt. Plan polega na tym, że ich wcześniejsze gry dostaną mt. To nie tylko polityka EA.
Electronic Arts' shareholders are running for the hills this month and for good reason.
The company's profitable business model is now at risk after angry gamers revolted over its aggressive in-game moneymaking strategy in "Star Wars Battlefront II."
EA's stock is down 8.5 percent month to date through Tuesday compared with the S&P 500's 2 percent gain, wiping out $3.1 billion of shareholder value.
https://stooq.pl/q/?s=ea.us&c=3m&t=l&a=lg&b=0
W ciągu ostatnich 3 miesięcy występowały wachnięcia w wartości akcji pomiędzy 114, a 122
Faktycznie spadek w ciągu ostatniego miesiąca do 106 był spory ale już jest prawie 110, czyli ciut poniżej dolnych pułapów z ostatnich 3 miesięcy.
ALE jak spojrzeć na ostatni rok, inwestorzy raczej nie mają się o co martwić.
https://stooq.pl/q/?s=ea.us&c=1y&t=l&a=lg&b=0
Stąd chociaz popieram to, co gracze zrobili
Tu jest jeden problem. Kiedyś miało się Heroes III, Age Of Empires II i Quake 3 i to wystarczało na rok / dwa zabawy.
no nie bardzo, bo takie liniowe gry jak max payne 3 i the last of us sa o wiele bardziej dopracowane niz open worldy. nie mozesz ciagle robic ctrl+v. na wikipedii jest podane ze budzet na max payne 3 to 105
Komentarz usunięty przez moderatora
A ludzie którzy mają większy % nie żyją ze sprzedaży akcji tylko z dywidendy.
Człowiek się jednak cieszy jak zły i chciwy obrywa po dupie :)
...w sumie nigdy nic nie kupiłem
@goomba-pl: póki co sprzedaje się dużo poniżej oczekiwań, a mikrotransakcji nie ma w ogóle, no ale #!$%@? wykopek wróżbita już wszystko wie, co i jak będzie! wszystko wie dzięki głębokiej analizie rynku, którą przeprowadził w oparciu o dane, które wyciągnał sobie z dupy. usuń konto.
Gdyby im pozwolić to każda gra by tak wyglądała demo za 200zł a za resztę płać.
To teraz spójrz sobie na chronologię:
-1995 EA wykupuje Bullfrog
-1997 premiera Dungeon Keepera
-1997 premiera Theme Hospital
-1998 premiera Populous: The Beginning
-1999 premiera Dungeon Keepera 2
No rzeczywiście, lista gównianych gier, gdyby nie EA to byłby HITY!
Albo mają to gdzieś. Wtedy takie bojkoty mogą nie zadziałać.
Skłaniam się ku drugiemu że w Polsce sporo ludzi zobojętniała na ruchanie w dupę.
Nie wiem jakich umiejętbościcprzekonywania czasem by trzeba by pokazać kiedy ukrócić złe
Jeśli chodzi o Battlefielda to nie ma sie co dziwic, nikt nie ukrywa że gra nastawiona jest w 90% na multiplayer. Z każdą częscią co raz więcej multi, co raz mniej singla.
Za Overwatcha tez sie placi a tam singla nie ma w ogole;p
@bialapodlaska78: a ty sie juz nachapales w tym miesiacu czy jeszcze tyrasz?