@steemm: 4,9% wzrostu w trzecim kwartale to mało? O co chodzi? Danych za IV kwartał jeszcze nie ma, ale powinno to być około 4,3% i około tyle powinno być rocznego wzrostu. To nie jest mało, przyzwyczajaj się, że Polska jest już w miarę rozwiniętym krajem i 6% już nam się nie pojawi - będziemy mieć ok. 4-4,5 % w czasie dobrej koniunktury, 0% w czasie kryzysu (ale przynajmniej nie powinno być
@bartoszp: @JanKartofl: jacy wy jesteście tępi to aż strach, restrukturyzacja LOT to fakt do tego trzeba było wpompować w to gówno 400mln z naszych podatków żeby chociaż była szansa obejrzeć efekty planu naprawczego. http://www.pasazer.com/news/12509/lot,szczegoly,planu,restrukturyzacji.html jakby PO chciała sprzedać lot to by to zrobiła a jednak lOT nadal istnieje i dzięki temu planowi ma się aktualnie dobrze.
@JanKartofl: Np. odświeżyli flotę kupując Dreamlinery co zaowocowało zaoszczędzeniem w 2013 roku w ciągu 5 miesięcy 12 milionów na samym paliwie w porównaniu do starszego 767. W ciągu roku to daje jakieś 32 mln oszczędności a teraz w LOT jest 2x więcej Dreamlinerów niż w 2013 więc śmiało można przyjąć, że roczne oszczędności na paliwie spokojnie wynoszą kilkadziesiąt milionów https://www.forbes.pl/wiadomosci/dreamliner-przyniosl-lot-owi-12-mln-zl-oszczednosci/5mpcqgc
Co takiego wydarzyło się w ostatnich latach, że teraz się opłaca, a wcześniej nie było to takie oczywiste?
1) jeśli chodzi o zyski kopalń to wynikają one bezpośrednio z problemem importu węgla od ruskich oraz zmuszeniem elektrowni do zakupu kopalń i tu nie ma cudów. 2) jeśli chodzi o LOT to oświecona część społeczeństwa może powiedzieć, że teraz mamy na świecie wysoki wzrost gospodarczy i ludzei dużo latają ( ͡°͜
@piastun: Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć o PKP. W ciągu ostatnich kilku lat ceny poszły w górę dość mocno, to raz. Ale to akurat normalne, inflacja. Za to jakość taboru, szczególnie na popularnych klasach to niebo a ziemia w porównaniu do tego, co było kilka-kilkanaście lat temu. Taka np trasa Szczecin-Przemyśl, 6-osobowe przedziały, klimatyzacja, czysto, zawsze wagon barowy, kulturka. Przy wprowadzeniu również obowiązkowej i darmowej rezerwacji miejsc, co daje pasażerowi pewność,
Co za gównoartykuł. Żadnych źródeł, żadnych danych składowych, wykresów, tylko teza. Artykuł dla ludzi którzy chcą sobie udowodnić to co już wiedzą. Mnie zajęło 5 min znalezienie wykresu cen węgla i okazało się że rosną od 2016 i wzrosły z 40 na 65... ŹRÓDŁO: http://markets.businessinsider.com/commodities/coal-price Czy to przypadkiem nie odpowiada na tak pięknie zawieszone pytanie 'dlaczego?' PKP i LOTu już nie sprawdzam to jest praca dziennikarza, którą powinien zrobić i załączyć do
@Dzonzi: Przecież właśnie zamykamy kopalnie (przynajmniej sześć, link) i wydobycie spada (jest w źródłach artykułu), za to cena węgla na rynku wzrosła. Do niedawna zresztą zyski pochodziły głównie z JSW bo cena węgla koksowego wzrosła po huraganie w Australii, ktoś wie jak jest teraz?
Branża lotnicza na całym świecie notuje zyski, nasze krajowe linie nie są wyjątkiem od cała tajemnica, w tej chwili wszystkie linie zarabiają, to nie zasługa tego rządu
@piolek: Nie prawda. W 2017 pożegnaliśmy ponad 25 linii lotniczych. Najbardziej znane to AirBerlin i Monarch. Włoska Alitalia od lat jest na skraju upadku i jej sytuacja wcale się nie poprawia. Nawet linia Nordica, w której udziały kupił LOT, od początku swojego istnienia jedzie na stracie. Arabskie linie lotnicze (Emirates, Qatar, Etihad) w 2016 zaczęły ciąć luksusy na pokładzie, aby utrzymać satysfakcjonujące zyski, a to
Właśnie dlatego w demokracji nie opłaca się dobrze rządzić. Przeprowadzisz niepopularne reformy i naprawisz np. taki lot, a efekty pojawią się dopiero za parę lat i chwalić się tym będzie inna partia.
@polska_partia_programistow: A nowoczesna rządziła i przeprowadzała reformy? Tutaj link za rządów Tuska w 2012 wprowadzono program naprawcz i pomoc publiczną. W 2015 przyniósł efekty i zaczęły się zyski, no ale pisowcowe matoły(inaczej nie można nazwać kogoś kto łyka każdą prorządową papke bez sprawdzania FAKTÓW) przypisują to PiSowi.
@justice_league ja wiem jak z VAT bylo, po duzo planowala i chwalila sie. Teraz zależnie od preferencji można pluc na po lub pis. Gdzies tylko ucieka wazna sprawa, ile mld pln poszło na sam lipny obrót rzepakiem? Nie szkoda tej kasy? Ze dwa systemy patriot by sie za to kupilo
PKP ma doskonałe wyniki - to efekt globalnej, europejskiej i lokalnej koniunktury
@graf_zero: Przede wszystkim to efekt kupienia (za poprzednich rządów) nowego taboru i zakończenia (rozpoczętych za poprzednich rządów) masowych remontów linii kolejowych. A teraz zdziwienie, że nowe pociągi na nowych torach przynoszą zyski.
W 2015 roku Spółki Grupy PKP poniosły nakłady inwestycyjne w rekordowej wysokości 10 540,7 mln zł, tj. o 13,0% więcej niż w 2014 roku. Cytowany tekst...
@bizn: No i właśnie dlatego teraz są zyski: bo wcześniej ktoś musiał kupić nowy tabor i wyremontować tory - czyli wydać pieniądze (i zmniejszyć sobie zysk). Teraz pozostaje już tylko na tym zarabiać, bo Pendolino, Darty, Flirty i kupa wagonów są już dawno kupione, a nowe władze chwalą się wynikami, bo ich jedyne wydatki to ekipy sprzątające. :)
@alkan: Widać to pięknie w wynikach za 2016 r, inwestycje w pkp intercity w dól o 98% czy PLK, w dół o 47 %. Razem to daje minus 5,8 mld środków na inwestycje.
Komentarze (125)
najlepsze
Cieszę się, że mogłem pomóc.
http://www.pasazer.com/news/12509/lot,szczegoly,planu,restrukturyzacji.html jakby PO chciała sprzedać lot to by to zrobiła a jednak lOT nadal istnieje i dzięki temu planowi ma się aktualnie dobrze.
@JanKartofl: Np. odświeżyli flotę kupując Dreamlinery co zaowocowało zaoszczędzeniem w 2013 roku w ciągu 5 miesięcy 12 milionów na samym paliwie w porównaniu do starszego 767. W ciągu roku to daje jakieś 32 mln oszczędności a teraz w LOT jest 2x więcej Dreamlinerów niż w 2013 więc śmiało można przyjąć, że roczne oszczędności na paliwie spokojnie wynoszą kilkadziesiąt milionów https://www.forbes.pl/wiadomosci/dreamliner-przyniosl-lot-owi-12-mln-zl-oszczednosci/5mpcqgc
1) jeśli chodzi o zyski kopalń to wynikają one bezpośrednio z problemem importu węgla od ruskich oraz zmuszeniem elektrowni do zakupu kopalń i tu nie ma cudów.
2) jeśli chodzi o LOT to oświecona część społeczeństwa może powiedzieć, że teraz mamy na świecie wysoki wzrost gospodarczy i ludzei dużo latają ( ͡° ͜
@piastun: Co wszyscy widzimy w rachunkach za prąd od ok. pół roku...
Mnie zajęło 5 min znalezienie wykresu cen węgla i okazało się że rosną od 2016 i wzrosły z 40 na 65... ŹRÓDŁO: http://markets.businessinsider.com/commodities/coal-price
Czy to przypadkiem nie odpowiada na tak pięknie zawieszone pytanie 'dlaczego?' PKP i LOTu już nie sprawdzam to jest praca dziennikarza, którą powinien zrobić i załączyć do
@piolek: Nie prawda. W 2017 pożegnaliśmy ponad 25 linii lotniczych. Najbardziej znane to AirBerlin i Monarch. Włoska Alitalia od lat jest na skraju upadku i jej sytuacja wcale się nie poprawia. Nawet linia Nordica, w której udziały kupił LOT, od początku swojego istnienia jedzie na stracie. Arabskie linie lotnicze (Emirates, Qatar, Etihad) w 2016 zaczęły ciąć luksusy na pokładzie, aby utrzymać satysfakcjonujące zyski, a to
Gdzies tylko ucieka wazna sprawa, ile mld pln poszło na sam lipny obrót rzepakiem? Nie szkoda tej kasy? Ze dwa systemy patriot by sie za to kupilo
Kopalnie mają zysk, bo
a) JSW ma zysk, bo ceny węgla koksującego skoczyły o setki procent,
b) bo PIS ZAMYKA KOPALNIE.
PKP ma doskonałe wyniki - to efekt globalnej, europejskiej i lokalnej koniunktury.
@graf_zero: Przede wszystkim to efekt kupienia (za poprzednich rządów) nowego taboru i zakończenia (rozpoczętych za poprzednich rządów) masowych remontów linii kolejowych. A teraz zdziwienie, że nowe pociągi na nowych torach przynoszą zyski.
http://pkpsa.pl/grupa-pkp/raporty/02.Raport-Roczny-Grupy-PKP-2016_POL.pdf
http://pkpsa.pl/grupa-pkp/raporty/1.Raport_Roczny_Grupy-PKP_2015.pdf