@staryhaliny: To mnie triggeruje. Są kampanie społeczne skierowane do kierowców, by pamiętali o nie zastawianiu torowiska, a kiedy któryś tak zrobi, tramwajarze opierają się na dzwonku. Natomiast sami, przynajmniej w Poznaniu, notorycznie blokują skrzyżowania i przejścia dla pieszych, kiedy kierowcy albo piesi mają zielone światło.
W Krakowie niestety to standard. Szczególnie autobusy przy wlocie z Wita Stwosza w Al. 29 Listopada czy tramwaje przy zjeździe z ronda Grzegórzeckiego. Jedyny sposób - podjechać pod delikwenta tak blisko jak się da bez blokowania skrzyżowania i oprzeć się o klakson. Nie rozwiązuje problemu ale pomaga odreagować frustrację kiedy stoisz dodatkowe 2 cykle przez pajaca, który "zapomniał" że jego pojazd nie ma 4 metrów długości.
@GaiusBaltar: Ale nie tylko autobusy, motorniczowie prowadząc tramwaje też lubią sobie zablokować skrzyżowanie (pl. Inwalidów, rondo Czyżyńskie, Kocmyrzowskie).
@notdot: Nie wiem jakie tam są stawki i reguły rekrutacji, ale ostatnio poziom w MPK Kraków się zdecydowanie pogorszył. Z typowych zjawisk obserwowanych:
- włączanie się do ruchu z przystanku bez kierunkowskazu (albo z prawym) - włączanie do ruchu w poprzek dwóch pasów - wyprzedzanie/omijanie na przejściach - jeszcze nie widziałem autobusu, który by poprawnie przejechał buspasem przez przejście przy al. Mickiewicza na wysokości ul. Kochanowskiego (#!$%@?ąc od tego, że to
Za czerwone chyba 10 punktów i 500 zł, za blokowanie skrzyżowania nie wiem ile. Ale chyba od tego roku można wystawić mandat tylko za jedno naruszenie? Chociaż kierowca zawodowy i wiezie pasażerów to w zasadzie mógł by od razu prawko stracić.
@Wladyslaw_Jagiello: Jeśli nie ma przejazdu na skrzyżowaniu to się czeka przed sygnalizatorem a nie za. Dopiero w momencie gdy może opuścić skrzyżowanie wjeżdża się na nie kierując się sygnałem nadawanym przez sygnalizator.
@totalski A może wreszcie ktoś zobaczy, że jak jedzie taki kierowca zbiorkomu, a przed nim mnóstwo januszy w swoich passerati, którzy #!$%@? mać poprawnie nie potrafią ruszyć przy zielonym, to w końcu mu pewne rzeczy latają kalafiorem. Widziałem kampanie "prędkość zabija", natomiast jakoś nie widziałem "nie stój jak widły w gnoju" i jedź płynnie, bo dzięki temu ruch jest bezpieczniejszy, a ludzie, którzy tracą czas przez twoje nieogarnięcie spieszą się mniej gdzie
E tam. Jako rodowity Tarnowianin lepsze akcje widziałem. Np. autobus próbujący zepchnąć z drogi autokar, bo ten nie chciał się dać wyprzedzić gdy oboje wyjeżdżali z jednej zatoczki...
Standardowe zachowania mpk, wjazd na skrzyżowanie bez możliwości opuszczenia, stopowanie na zielonym przed wjazdem na skrzyżowanie bo za szybko będzie na przystanku znajdującym się za skrzyżowaniem itd. zgłaszać bez litości bo to patologia
Komentarze (99)
najlepsze
- włączanie się do ruchu z przystanku bez kierunkowskazu (albo z prawym)
- włączanie do ruchu w poprzek dwóch pasów
- wyprzedzanie/omijanie na przejściach - jeszcze nie widziałem autobusu, który by poprawnie przejechał buspasem przez przejście przy al. Mickiewicza na wysokości ul. Kochanowskiego (#!$%@?ąc od tego, że to
Chociaż kierowca zawodowy i wiezie pasażerów to w zasadzie mógł by od razu prawko stracić.
Jeśli nie ma przejazdu na skrzyżowaniu to się czeka przed sygnalizatorem a nie za. Dopiero w momencie gdy może opuścić skrzyżowanie wjeżdża się na nie kierując się sygnałem nadawanym przez sygnalizator.
PATOLOGIA
ALERT
A może wreszcie ktoś zobaczy, że jak jedzie taki kierowca zbiorkomu, a przed nim mnóstwo januszy w swoich passerati, którzy #!$%@? mać poprawnie nie potrafią ruszyć przy zielonym, to w końcu mu pewne rzeczy latają kalafiorem.
Widziałem kampanie "prędkość zabija", natomiast jakoś nie widziałem "nie stój jak widły w gnoju" i jedź płynnie, bo dzięki temu ruch jest bezpieczniejszy, a ludzie, którzy tracą czas przez twoje nieogarnięcie spieszą się mniej gdzie
Komentarz usunięty przez moderatora