Konie mechaniczne vs moment obrotowy
...czyli dlaczego Twój diesel dostaje na ulicy po d*pie mimo takiej cyfry nm... :) Angielski wymagany.
Fador z- #
- #
- #
- 319
...czyli dlaczego Twój diesel dostaje na ulicy po d*pie mimo takiej cyfry nm... :) Angielski wymagany.
Fador z
Komentarze (319)
najlepsze
W silniku benzynowym, zwłaszcza turbo moment obrotowy jest dostępny w znacznie szerszym zakresie obrotów.
Komentarz usunięty przez moderatora
@Salcesonowaty: od 4 lat w F1 nie ma wolnossących silników ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Salcesonowaty:
turbodiesel
Dla wolnossącego diesla jest to 70-80 Nm/l. Bierze to się to, że tego, że lambda dla diesla musi być przynajmniej 1,3-1,4 żeby uniknąć nadmiernego dymienia. Dla benzynowego lambda to 1. Czyli z samego paliwa co może
200 Nm to ~20 kg położone na końcu poziomo ustawionej 1-metrowej rurki przykręconej np. do koła samochodu. Większość z Was jest w stanie przyłożyć większy moment obrotowy (jesteście ciężsi niż 20 kg) do
Niby inaczej to przeliczone (wg artykulu)
A ciekawostka odnosnie pojemnosci, ja to bym sobie 5.7 zapodal, ale #belgia by mnie ruchala na podatek drogowy w okolicach €3500 rocznie za samo posiadanie fajnego auta ( ͡° ͜ʖ ͡°) dlatego jest tu parcie na pierdziawki 1.0 twin turbo milion hp, zeby to jechalo i podatek byl
kto wygrywa????( ͡° ͜ʖ ͡°) kto zgadnie???
wybierasz dwa samochody i masz wyniki z 'wirtualnego' ścigania
Wyobrażam to sobie tak, że parametrem początkowym jest siła (wynikająca z zapłonu odpowiednio dawkowanego paliwa). Z kolei
Najprościej rzecz ujmując - moment obrotowy w silniku to jest siła nacisku tłoka (poprzez korbowód) na korbę wału razy długość tej korby. Rozpatrując moc własną silnika (czyli przyłożona bezpośrednio bez przełożeń) zależy ona bezpośrednio od wartości momentu obrotowego i obrotów. Im wyższe obroty, tym
Diesel przegra z benzyną ponieważ:
- Diesel kręci się do 4 tys. obr i koniec, a benzyna min. do 6 tys. Czyli benzyna dłużej pojedzie na jednym biegu.
- Diesel ma mniejsze przełożenia na skrzyni biegów, co pogarsza przyspieszenie. Wystarczy porównać obr. benzyny na ostatnim biegu przy 140km/h do diesla.
@glass3: Oj wypisujesz #!$%@? :)
ad.1 Benzyna bez turbo kreci wysoko, co z tego jesli nisko nie ciagnie,
Benzyna z turbo wygra z klekotem bo nisko tez juz ciagnie ladnie.
ad. 2 Akurat krotki bieg da wyzsze przyspieszenie tylko ze krotko bo zaraz trzeba wajchowac ;)
Tak wysoki moment obrotowy daje ci przewagę przy ruszaniu oraz silnik jest bardziej elastyczny.
Ale kiedy przyspieszasz i kręcisz silnikiem do czerwonego pola, to liczy się tylko maksymalna moc.
Jeżdżę benzyną i dieslem, mam wrażenie że przy dieslu muszę szybciej zmieniać biegi przy przyspieszaniu.
Benzyna krótkie biegi rekompensuje wyższymi maksymalnymi obrotami silnika.