Kupiłeś sprzęt Electroluxa i popsuł się na gwarancji? Teraz to Twój problem, źle go użytkowałeś.
Drodzy Wykopowicze,
Chciałbym przestrzec Was przed marką Electrolux i pokazać jakie jest ich podejście do klienta. Przykład własny oraz dzieła zebrane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kupiłem suszarkę bębnową - małe dzieci, dużo prania, w takiej sytuacji bardzo przydatny sprzęt. Suszarka została kupiona w OleOle 10.10.2017.
Praktycznie od momentu zakupu suszarka nie do końca działała jak należy. Co prawda pranie suszy sprawnie, ale raz na parę suszeń przedłuża czas suszenia 2-3 krotnie mimo iż pranie jest już od dawna suche. Normalne czasu suszenia wg timera to 1:30 - 1:50.
Na początku nie chciało mi się wierzyć gdy żona mi mówiła że suszarka nie chce się wyłączyć, musiałem to zobaczyć na własne oczy. Zobaczyłem i uwierzyłem (fotka na końcu). W międzyczasie urodziło mi się drugie dziecko, więc nie spieszyłem się ze zgłoszeniem tego do serwisu. Miałem inne sprawy na głowie.
Po pierwszym zgłoszeniu serwisowym 13.02.2018 (serwis Agdom) wymieniano mi moduł sterowania, ale suszarka nadal losowo przedłuża czas, zgłaszałem to do nich, serwisant przyjechał ponownie, podrapał się w głowę i obiecał że skonsultuje się z Electroluxem. Słuch po nim zaginął. Nie odezwał się, pewnie też nie kontaktował się z Electroluxem.
Po ostatniej wizycie 06.06.2018 (serwis ABC Bazyl) serwisant stwierdził zabrudzony parownik i że czyszczenie nie podlega naprawie gwarancyjnej, (seems legit) dowiedziałem się że samodzielne czyszczenie rozwiąże problem. Po oczyszczeniu parownika na tip top usterka oczywiście znowu się objawiła, zgłosiłem to więc na reklamacje@electrolux.pl.
Electrolux jednak nadal twierdzi że parownik, którego zdjęcie widać poniżej jest brudny i pomoże jedynie jego odpłatne czyszczenie.
Odmawia tym samym usunięcia usterki, która jak zaznaczam istnieje odkąd kupiliśmy to badziewie i to niezależnie od stanu filtrów czy parownika (jak mówiłem, suszarka suszy, tylko czasem nie chce skończyć suszyć).
W toku przepychanki z nimi znalazłem parę archiwalnych wpisów. Wynika z nich że zwalanie winy na użytkownika to standardowa procedura reklamacyjna.
Gwarancja w przypadku tego producenta to ułuda, poniżej przypadki historii, w których Electrolux zarzuca klientom nieprawidłowe użytkowanie:
Płyty gazowe Electrolux nagrzewają kurki do niebezpiecznych temperatur. Electrolux zwala winę na zbyt duże garnki:
[Pokrętła płyty gazowej nagrzewają się do 106C](https://forum.muratordom.pl/showthread.php?42728-ELECTROLUX-sprz%C4%99t-do-kuchni-opinie-uwagi-zdj%C4%99cia-monta%C5%BC/page5)
[Dalej o nagrzewających się kurkach](https://www.ceneo.pl/16632170#tab=reviews)
Pęknięta płyta indukcyjna to wg Electroluxa znów wina garnków albo uderzenia:
[Pęknięta płyta indukcyjna - wykop stronk](https://www.wykop.pl/link/3524719/indukcja-electroluxa-uwaga/)
[Pęknięta płyta indukcyjna - produkt IKEA, producent Electrolux](https://www.facebook.com/IKEApl/posts/szanowni-pa%C5%84stwo!-prosz%C4%99-o-zapoznanie/10152553266832479/)
Pękł pasek klinowy w pralce, serwis nie chce wymienić paska w ramach gwarancji bo pękł "podejrzanie":
[Pralka na gwarancji, a serwis chce pieniędzy](//www.gp24.pl/akcja-redakcja/art/4335547,pralka-na-gwarancji-a-serwis-chce-pieniedzy,id,t.html)
Trochę o jakości serwisu Electroluxa:
[Zmywarka z Ikei - jakość serwisu Elecrtoluxa](https://www.chillizet.pl/News/Polska/Pisze-Polak-na-fan-page-IKEA-i-sie-zali-Jego-wpis-jest-hitem-a-IKEA-odpowiada-3997)
Rdzewiejąca lodówka to ewidentnie wina użytkowania. Widocznie otworek odprowadzający skropliny był zapchany:
[Rdzewiejąca lodówka Electrolux](//bezspamu.org/electrolux_skandal/)
[Rdzewiejąca lodówka i odrzucona reklamacja](https://www.dziennikwschodni.pl/forum/region/lubelskie/odpadajaca-farba-i-rdza-na-nowej-lodowce-odmowiono-mi-reklamacji,t,42829.html)
[Rdzewiejąca lodówka po gwarancji - 4 letnia](https://twojepc.pl/boardArchPytanie2006_113245.html)
Fartuch pralki brudzi ubrania, Electrolux zwala winę na "tanie" płyny do prania:
[Pralka Electrolux brudzi ubrania](https://forumprawne.org/prawa-konsumenta/469675-pralka-electrolux-odrzucone-odstapienie-od-umowy.html)
I na deser:
[Nieszczelna zmywarka](https://www.goldenline.pl/grupy/Pozostale/niezadowoleni-ze-sprzetu-electroluxa/laczmy-sie-przeciwko-firmie-electrolux,1718555/)
[Electrolux - marka z czarnej listy nawet na elektrodzie](https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3359235.html#16586881)
[Reklama Electroluxa wprowadza konsumentów w błąd - wyrok](//www.rp.pl/artykul/1209919-Reklama-piekarnika-Electrolux-wprowadzala-w-blad-klientow-RTV-EURO-AGD.html)
A tu temat na osobne znalezisko. Nie słyszałem żeby producenci samochodów odmawiali serwisu, bo auto zostało kupione na fakturę. Czyżby Electrolux był świadom jakości produkowanych przez siebie produktów?
[Kupiłeś odkurzacz Electrolux na firmę? - tracisz gwarancję](//www.aid-serwis.com.pl/index.php?t=s&nid=114&id=229)
Dokumenty zakupu, wizyt serwisowych, zdjęcie timera z czasem ponad 3h (już po skończonym przebiegu około 1:40) i zdjęcie parownika po czyszczeniu.
Komentarze (227)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Też nie mam dobrego zdania o Electrolux i w moim kolejnym mieszkaniu na pewno ta marka nie zagości :)
Druga po 15 miesiącach użytkowania stwierdził genialny serwis że ją zabrudziłam i dla tego nie suszy ubrań. Ubrania są wyciągane mokre. Ale to ja ją zepsułam mimo że wg karty gwarancyjnej używałam zgodzie z instrukcją! Każą wyczyścić za 500 zł ŻENADA !!!!! Wada konstrukcji, pompy siadają....
NIe polecam dla swojego spokoju. Kupujcie sprzęt najtańszy aby po 2 latach nie było