Negatywne skutki praktykowania progów zwalniających
Niestety dokument jest po angielsku ale opisuje negatywne skutki progów zwalniających na pojazdy(zwiększone koszty serwisu, zwiększone zużycie paliwa etc.) oraz zachęca do zmiany technologii (kształt, materiały) progów lub do ich usuwania. Dobrze by było jakby ktoś przetłumaczył i rozesłał posłom :)
kRz222 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 343
- Odpowiedz
Komentarze (343)
najstarsze
Jednym z tańszych rozwiązań jest wyznaczenie naprzemiennie miejsc parkingowych na jezdni (zakładając tylko koszty farby + znaków wymuszających poprawną jazdę nawet przy braku zaparkowanych aut) - ale to sprawdza się tylko w centrach miast
Myślę, że mieszkańcy osiedli zabezpieczonych progami chyba są z nich zadowoleni. A jak ktoś przejeżdża tamtędy to hm, może zwolnić.
U nas w kraju
Dodatkowo, kilka osób przez całe wakacje jeździło non-stop z piszczącymi klockami na znak protestu, bo dowalili tych garbów z 5 na odcinku 1km. :) Wszyscy podminowani do tej pory... Ponoć jest petycja na usunięcie progów.
@Viking-: No i to jest problem. Nie będę ryzykował swojego zawieszenia jak po większości progów mogę bezpiecznie pojechać kilkanaście km/h max. To wolę zwolnić na każdym.
@Viking-: Rozumiem, że miało być: "rzadko" kiedy są zgodne z normami?
No to podałeś powód, dlaczego ludzie tak zwalniają. Ja też zwalniam, może nie do 5 km/h, ale nie będę ryzykował uszkodzenia sobie zawieszenia. Po co mi się potem włóczyć po rzeczoznawcach i sądach, próbując zarządcy
Moja wspolnota sama zapłaciła za 4 progi i jestesmy zadowoleni. Byli złośliwcy co specjalnie jeździli bardzo szybko i głośno ale po roku się skończyło może im się te graty rozsypały.
Takie debilne przepisy. Jak jeździ komunikacja to trzeba takie dawać. O tym, że sinusoidalne nie niszczą podwozia ustawodawca jeszcze się nie dowiedział.
Komentarz usunięty przez moderatora