#wroclaw #vozilla
tl;dr Vozilla po cichu zmienia datę ważności kodów rabatowych z 3 miesięcy na tydzień.
Na początku września tego roku (ja znalazłem 1 i 4 września) w sieci pojawiły się informacje o kodach rabatowych na korzystanie z usług wrocławskiej wypożyczalni samochodów elektrycznych Vozilla (https://www.vozilla.pl/). Limit użycia kodów został już wyczerpany. Kody to:
- ELEKTROMOBILNOSC18FEST
- ELEKTROMOBILNOSC18
- FORUMKOBIET2018
- KONGRESREGIONOW2018
Każdy kod był na kwotę 15 zł i był ważny do końca roku 2018. Sumarycznie można było zatem uzyskać 60 zł zniżki na wypożyczenie samochodu z wypożyczalni Vozilla i wykorzystać je do końca roku 2018.
Niestety Vozilla po cichu w dniu 8 września zmieniła ważność kodów do 9 września 2018!
Można próbować zrozumieć, że być może nie spodziewali się, że tak wiele osób skorzysta z tych kodów rabatowych i mniejszy zysk negatywnie wpłynie na plany firmy. Jednak jest to jedynie moja wyobraźnia odnośnie przyczyny zmiany daty ważności kodów, gdyż technicznie Vozilla ma możliwość nałożenia limitu wykorzystania na kod i po pewnym czasie limit użycia dla każdego kodu został wyczerpany, o czym wspomniałem już wyżej. Być może sama Vozilla udzieli nam odpowiedzi o przyczynie podjęcia takiej decyzji.
Natomiast wybrany sposób rozwiązania problemu moim zdaniem jest jednym z najgorszych wizerunkowo, bo może ciągnąć się w postaci reklamacji, zażaleń i wpisów w portalach społecznościowych do końca roku 2018. Wypunktujmy dlaczego ja, który wie o zmianie daty ważności kodów, jestem niezadowolony i dlaczego inni, którzy nie są świadomi zmiany daty ważności kodów, mogą być niezadowoleni:
- Są trzy sposoby zapłacenia za wypożyczenie samochodu od Vozilla. Można podpiąć do konta kartę, doładować skarbonkę kwotą minimum 10 zł i skorzystać ze środków zgromadzonych w postaci kodów rabatowych. A zatem osoba, przed którą roztacza się widmo polskiej deszczowej jesieni i śnieżnej zimy, zostaje skuszona ważnością kodów rabatowych i możliwością wypożyczenia samochodu, który być może akurat będzie stał pod domem i nie trzeba będzie biec kilkaset metrów do najbliższego przystanku komunikacji miejskiej w deszczu i chłodzie. A zatem zakłada konto i albo podpina kartę, którą trzeba zweryfikować wykonując operację na kwotę 1 zł, która to doładowuje skarbonkę, albo doładowuje skarbonkę środkami w wysokości minimum 10 zł. Warto dodać, że przy zakładaniu konta należy wysłać skan/zdjęcie prawo jazdy w celu weryfikacji. Vozilla zyskuje więc dane wraz z danymi karty lub też środki przekazane na skarbonkę w wysokości 1 zł lub 10+, których nie można spożytkować inaczej niż wynajmując samochód.
- Nawet mając wystarczające na pokrycie wypożyczenia samochodu środki w postaci kodów rabatowych to ze skarbonki lub karty pobierana jest kwota 1 zł. Jest to zrozumiałe ze względów podatkowych. Natomiast na podsumowaniu po zakończeniu wypożyczenia jest tylko całkowity koszt wypożyczenia bez podziału na sposoby płatności. Natomiast wszystkie trzy sposoby płatności mają własną zakładkę w aplikacji. To znaczy, że aby zobaczyć ile masz środków z kodów rabatowych, czy też ile środków z danego sposobu płatności zostało wykorzystanych w celu pokrycia kosztu ostatniego wypożyczenia, musisz otworzyć specjalną zakładkę kodów rabatowych. A zatem wyobraźmy sobie, że dodałem kody rabatowe w kwocie 60 zł, które są ważne do końca roku. Jeszcze nie skorzystałem ani razu z Vozilla. Jest końcówka grudnia i postanawiam jechać na imprezę sylwestrową. Wypożyczenie ma być łatwe i przyjemne. Nic nie sprawdzam bo i po co. Wybieram samochód, wypożyczam i jadę 60 minut w taryfie za 1 zł. Kończę wypożyczenie i w dobrym humorze bawię się na imprezie sylwestrowej. Humor psuje mi się 2 stycznia, gdy bank rozlicza transakcję na kwotę 60 zł zamiast 1 zł. Sytuacja hipotetyczna, ale jak najbardziej możliwa i dlatego uważam, że jeszcze długo ta sprawa może ciągnąć się za Vozilla.
Nie wiem ile osób skorzystało z kodów rabatowych, ale biorąc pod uwagę, że były one udostępnione na portalach wykop.pl i pepper.pl, to pewnie całkiem sporo. Vozilla miała szybką i szeroką akcję marketingową. Czy teraz można zaliczyć ją do udanych? Z ich strony pewnie tak. Ze strony użytkowników niekoniecznie.
Komentarze (85)
najlepsze
1. "kluczowy punkt regulaminu mówi że kod jest przeznaczony dla uczestnika konferencji.
Jeżeli ktoś uczestnikiem nie był, promocja go nie dotyczyła - nie miał prawa kodu przywłaszczać ani próbować wykorzystać.."
2. "Osoby które uczciwie weszły w posiadanie tych kodów mogą nadal z nich korzystać."
3. "zmianie uległy daty ważności kodów wykorzystanych nieuczciwie, niezgodnie z przeznaczeniem i niezgodnie z warunkami promocji."
"nie miał prawa przywłaszczać", "uczciwie", "nieuczciwie"
Nie wiem jak
Kody przeznaczone były dla uczestników konferencji, którzy nadal mogą z nich korzystać..
Jeżeli, uzyskał Pan kody zgodnie z warunkami promocji, a mimo to zostały omyłkowo unieważnione, prosimy o kontakt z BOK"
Oraz
"uczestniczył Pan w konferencjach na których te kody były rozdawane? Jeżeli tak, proszę o kontakt z BOK w celu wyjaśnienia nieporozumienia.
Osoby które uczciwie weszły
XD
Wątpię, by przede wszystkim ta akcja była w pełni "umyślna" i skierowana do ich późniejszych klientów. Ale jako, że cebula w nich silna to wystarczyło po prostu dać kod na pierwszy przejazd jak w każdym carsharingu.
Wrocław. ¯\_(ツ)_/¯