Wysłaliśmy Panu uszkodzone łóżko - i co nam Pan zrobisz?
Czyli perypetie z firmą Agata Meble.
Po wielu dniach w nowym mieszkaniu przespanych na kanapie wraz z żoną zdecydowaliśmy zakupić sobie coś wygodniejszego. Pokój w którym docelowo miało stać łóżko jest mały dlatego zdecydowaliśmy się na łóżko kontynentalne Lena (ma odpowiednie wymiary oraz co ważne - pojemnik na pościel).
28.08.2018 r. zakupiliśmy w salonie Agata Meble Lublin łóżko Lena (https://www.agatameble.pl/mebl...). Wykupiliśmy w firmie transportowej Agata meble dowóz który miał nastąpić za dwa dni.
30.08.2018 r. zadzwonili do mnie Panowie z transportu że mają dla mnie łóżko, z tym że coś jest nie tak, i żebym zeszedł na ulicę. Okazało się iż łóżko ma dziurę w materiale! Panowie jasno stwierdzili że jest uszkodzenie i nie ma sensu wnosić łóżka, ale jednak polecili zadzwonić do Agaty. Pani z działu reklamacji nakazała niemal żeby Panowie wnieśli łóżko, gdyż w przeciwnym razie pojedzie ono na magazyn i tam tak czy siak będzie leżeć do zakończenia sprawy reklamacyjnej.
Po wniesieniu łóżka okazało się że pod spodem materiał jest zaciągnięty, na boku widać ślady przesuwania skrzyni po magazynie oraz brakuje śrub montażowych.
Od razu złożyłem reklamacje. W reklamacji zaproponowałem:
- zwrot 50% wartości łóżka
- wymiana towaru na nowy
Reklamacja uzupełniona o wszelkie zdjęcia wyszła 3 września 2018 r.
W dniu 11.08.2018r. otrzymałem wiadomość:
W imieniu Agata S. A., informujemy, że po przeanalizowaniu zgłoszenia reklamacyjnego nr
2018/09/REKL/LUR/000024 dotyczącego zgłoszonych wad LENA ŁÓŻKO 160*200 GR1
GRANADA2725/WEZGŁOWIE A reklamacja zostanie zrealizowana na drodze doprowadzenia mebla
do stanu zgodnego z umową, poprzez usunięcie wady. Pana roszczenia wymiany mebla na nowy oraz
obniżenia ceny zostały odrzucone.
Sklep zaproponował iż wyśle do mnie ludzi którzy wymienią uszkodzony materiał. Ale zaraz? Czy ja nie kupiłem nowego łóżka? Po wymianie nie będzie ono nowe! Ile mam czekać? Nie powiedzieli. Kolejne dni mam spać na kanapie??
Sprawa nadal się toczy dlatego narazie nie będę oceniał sklepu, pomimo że do tej pory potraktowali mnie jak zwykły portfel. Zapłaciłeś? To się teraz martw.
Galeria fotografii uszkodzonych miejsc:
1. Poszarpany materiał
2.
3. Dziura
4. Dziura
Komentarze (147)
najlepsze
Robić tylko fotki co przyjechało i że byłeś w domu.
Teraz będziesz udowadniać, że to nie z twojej winy są te uszkodzenia...
Idę na magazyn sam, zbieram sam, zawożę do domu sam i sam montuję.
Latem wybierałam sofę. Agata meble odrzuciłam niemal od ręki, tak zniechęcające były informacje na ich temat. Nie kupuję takich rzeczy raz na rok, lepiej poświęcić trochę czasu, dłużej poczekać, niż mieć z nimi do czynienia.
@wszystko_zajete_: Wszędzie są takie, ale jakość równa się wyższa cena. Ja tych co robimy nawet po cenie dla pracownika bym nie kupił. Przynajmniej 90%, bo robimy też dobre meble z automatycznymi mechanizmami i w skórze.
@FenkSzui: Omijać masówki. Najlepiej, to małe zakłady Pan Mietek i spółka. Dogadasz się co
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
ludzie czytajcie i egzekwujcie! nie ma mowy o doprowadzeniu do stanu zgodnego z umową, te przepisy o niezgodności z umową już nie działają, teraz jest RĘKOJMIA
Jeżeli jest to pierwsze żądanie złożone w ramach reklamacji dotyczącej danego towaru, sprzedawca może zaproponować konsumentowi niezwłoczną wymianę lub naprawę – niewiążącą się z nadmiernymi niedogodnościami. Nie może jednak zrobić tego bez powiadomienia o tym konsumenta, ma on bowiem prawo do zmiany propozycji przedsiębiorcy (z wymiany na naprawę lub odwrotnie).
i dalej
Zmiana propozycji sprzedawcy nie będzie możliwa, jeśli to, czego chce konsument, jest:
niemożliwe do spełnienia dla sprzedawcy –
Ps z tego co widzę, to na sto procent nie jest uszkodzenie spowodowane ciągnięciem mebla po magazynie.
Wygląda jakby o coś zostało zahaczone. Więc, albo transport, albo kolesie
https://www.wykop.pl/link/4408279/agata-meble-ku-przestrodze/
https://www.wykop.pl/link/3354859/innowacyjne-narozniki-z-agata-meble/
Nie kupuje się łóżek które mają wbudowany materac!
Materac trzeba co jakiś czas odwracać by sie szybko nie złużył a tu takiej opcji nie ma.
Materac posiada pokrowiec który można ściągnąć do prania - tu takiej opcji nie ma.
Materac możn wymienić gdyby był za twardy/za miękki/złużył się - tu takiej opcji nie ma
Materac typowy w dzisiejszych czasach posiada sprężyny kieszeniowe (polecam
co ty masz z tym "złużył"
@Saganeiro - a są jeszcze materace piankowe np i tez są fajne (miło jest nie czuć wogóle sprężyn).
W tym roku kupiłem narożnik w BRW. Po rozpakowaniu i okazało się, że jest dziura w materiale, ale w prawie nie widocznym miejscu. Od razu telefon do kierowcy i on stwierdził że mam dzwonić do sklepu. Sklep poprosił o zdjęcia na maila. Dostałem od razu informację, że przyjedzie gościu i wymieni na miejscu cały
Proszę was, nie kupujcie takiego gówna, bo psujecie tylko rynek. A przecież to jest na lata, do salonu to chcecie wstawić.
@StaraSzopa: zawsze mnie zastanawiała geneza tego stwierdzenia: skąd się wzięło? jakąś reklamę podobną mieli czy co?
1. Sofa - przyszła bez instrukcji i śrub i poduszek od oparcia. 2 tygodnie zajęło im wysłanie brakujących elementów, na zły adres, zarzucili mi, że specjalnie nie odebrałem (wysłali zdjęcie przesyłki z listem przewozowym - zły adres i zły numer telefonu). Musiałem się prosić o przeprosiny…
2. Szafka - brak półki szklanej do
Skoro panowie od razu powiedzieli, że coś jest nie tak to od razu bronisz się rękami i nogami, żeby to jechało z powrotem! Teraz będziesz się bujać z tym bublem tygodniami. Rozumiem, że zakup był zrobiony osobiście? Gdybyś kupił łóżko przez Internet to w chwili, gdy przyjechało uszkodzone odprawiasz panów i wystosowujesz pisemko o zwrot gotówki (ustawowy zwrot towaru kupionego przez neta wynosi 2 tygodnie)
Po co przyjmowales to lozko do siebie a nie odeslales spowrotem zostajac z tym goracym kartoflem? Jesli i tak musialbys czekac na rozpatrzenie reklamacji to chyba lepiej zeby to lozko stalo u nich na magazynie niz u ciebie w chalupie. Jeszcze musisz sobie zorganizowac czas pod ekipe ktora przyjdzie naprawic uszkodzenia.
Fronty z kuchni to.samo. zniszczyl sie od zmywarki to wymienili.
Przeglądając rynek wybraliśmy meble z Bodzia
I nie żałujemy, cena dużo dużo tańsza, a jakoś naprawdę zadowalająca.
Np sofa z agata bardzo podobna koszt 2800 zł, a z bodzio 1700. Jakość materiałów identyczna.
@Lech1990: a ile ta cena kosztowała?
Kupiliśmy też łóżko rozmiar 200x160 z materacem kolor w bodzio nazywa się latte. Mega wygodne wyrko, oczywiście przyszło w paczkach do poskładania i koszt tego
Co za tym idzie - nie bronie nikogo - ale sytuacja jest taka ze producent zrobił minimalnym kosztem, Agata sprzedałą to pewnie z jakas tam marżą i trafiło uszkodzone do klienta (a samo uszkodzenie mogło powstać
Drugi mebel to wada fabryczna okleiny.
Czekam :)
Meble ładne ale ogólnie to kontrola jakości u nich nie działa...
@Saganeiro: Sorry, ale robisz aferę z dupy. Prawo jasno stanowi, że w przypadku reklamacji sklep/producent ma prawo do naprawy LUB wymiany towaru na nowy. Wybrali tą pierwszą opcję i dopiero jeśli naprawa się nie powiedzie będziesz mógł żądać nowego łóżka.