Auto jest w rodzinie właśnie tylko z sentymentu (po zmarłym bracie członka rodziny). Z gazem. Kilka razy tym jechałem i prowadzi się bardzo dziwnie. Ponoć miało dołożoną rozpórkę z przodu, bo w tych modelach pękała przednia szyba wskutek jej braku i naprężeń nadwozia. Najlepsze, że żaden mechanik nie podjął się regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu na aparacie mechanicznym. Jakiś znajomy dziadek to w końcu ogarnął. Ciekawe auto i - o dziwo - pomimo
Pod względem technicznym Favoritka odstawała (in plus) od wszystkiego innego co w demoludach było wówczas produkowane. Była w stanie konkurować nawet z niektórymi "zachodnimi" produktami, ale raczej tymi z niższej półki cenowej. Niestety dostepny był tylko jeden silnik (w różnych wersjach mocy) który był słaby i niezbyt trwały.
Znajomy miał w latach szkoly sredniej. Czyli dawno temu. Niezapomniane eskapady i imprezy w aucie, przy aucie, na aucie. Auto chyba sie sąsiadom udalo, bo nie pamietam, by to sie psulo a czesci zamienne były tanie jak barszcz.
https://goo.gl/images/U6b4jg i kilka innych zadziwiających modeli jest w Muzeum Skody w Mlada Boleslav. Polecam odwiedzić, bo te stare modele są naprawdę ciekawe. W tym Favorit coupe.
Komentarze (11)
najlepsze
Najlepsze, że żaden mechanik nie podjął się regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu na aparacie mechanicznym. Jakiś znajomy dziadek to w końcu ogarnął.
Ciekawe auto i - o dziwo - pomimo
Ja nie jestem mechanikiem, ale zrobiłbym to w 5 minut.
Niestety dostepny był tylko jeden silnik (w różnych wersjach mocy) który był słaby i niezbyt trwały.