Wbrew obiegowej opinii nie jest to wcale silnik odrzutowy. Tzn. przy włączonym dopalaczu ma może takie cechy, ale to jest silnik turboodrzutowy lub wręcz turbowentylatorowy. Chodzi o to, że zasadnicza część ciągu generowane jest przez sprężarkę, nie przez odrzut spalin. Odrzut spalin to zazwyczaj kilkanaście do maksymalnie 30% całego ciągu.
zasadnicza część ciągu generowane jest przez sprężarkę
@Gandalf_bialy: Co ty bredzisz. Owszem, są silniki turbowentylatorowe, robione dla oszczędności i stosowane w lotnictwie cywilnym, ale ciągu nie wytwarza sprężarka, tylko wiatrak, który działa jak normalne śmigło.
A co to jest "wiatrak w obudowie"? Na pewno nie "normalne śmigło" tylko wentylator lub sprężarka.
@Gandalf_bialy: Czepiają się bo trochę pomieszałeś pojęcia :-) Więc w tych silnikach jest sprężarka (kompresor) który nie wytwarza ciągu a tylko spręża powietrze, potem jest turbina która napędza sprężarkę i wentylator. Ciąg wytwarza w głównej mierze wentylator i spaliny wychodzące ze sprężarki.
Jak odpalisz dopalacz to zwiększa się udział napędu generowany przez gazy wylotowe kosztem
Komentarze (92)
najlepsze
@Gandalf_bialy: Co ty bredzisz. Owszem, są silniki turbowentylatorowe, robione dla oszczędności i stosowane w lotnictwie cywilnym, ale ciągu nie wytwarza sprężarka, tylko wiatrak, który działa jak normalne śmigło.
@Gandalf_bialy: Czepiają się bo trochę pomieszałeś pojęcia :-) Więc w tych silnikach jest sprężarka (kompresor) który nie wytwarza ciągu a tylko spręża powietrze, potem jest turbina która napędza sprężarkę i wentylator. Ciąg wytwarza w głównej mierze wentylator i spaliny wychodzące ze sprężarki.
Jak odpalisz dopalacz to zwiększa się udział napędu generowany przez gazy wylotowe kosztem