DLACZEGO NIE ROZGRZEWAĆ ZIMNEGO SILNIKA NA POSTOJU? CIEKAWOSTKI...
DLACZEGO NIE ROZGRZEWAĆ ZIMNEGO SILNIKA NA POSTOJU? CIEKAWOSTKI SILNIKOWE.przysporzyć nie lada...
d.....p z- #
- #
- #
- #
- 355
DLACZEGO NIE ROZGRZEWAĆ ZIMNEGO SILNIKA NA POSTOJU? CIEKAWOSTKI SILNIKOWE.przysporzyć nie lada...
d.....p z
Komentarze (355)
najlepsze
Dlatego na początku mamy podwyższone obroty, żeby silnik lepiej pracował.
Druga sprawa to pierścienie - bez wyższych obrotów i obciążenia bardzo słabo zgarniają olej z cylindrów. Później mamy dużo nagaru.
Trzecia sprawa to szybkość
Coś jak webasto tylko o trochę innej zasadzie działania i rozruchu
-Pompa oleju bez problemu zasysa zimny (a przez to trochę bardziej lepki) olej. Po to jest.
-Pompa potrzebuje kilku sekund, żeby zbudować ciśnienie w systemie. Niezależnie od temperatury.
-W niskich temperaturach ciśnienie oleju w systemie rośnie (większa lepkość, większe opory przepływu).
-Komputer zwiększy obroty jałowe zimnego silnika ze względu na niestabilną pracę (żeby się nie dławił). Fakt, że przy okazji silnik szybciej się nagrzeje jest właśnie tym
Tak, zapewne coś takiego skraca żywotność silnika o jakieś 0,0003% normalnej jego żywotności. Za taką cenę możemy wsiąść do ciepłego wnętrza i jeśli komuś coś takiego jest potrzebne (nie ma webasto ani garażu), to dlaczego nie? To tylko nasz wybór.
Samochody są dla nas i mają nam służyć. Nie mówię, żeby je katować itd., używać trzeba oczywiście zgodnie
Mnie z kolei śmieszy podejście "bardziej mi się podoba biały, ale wezmę czarny lakier z czarną tapicerką, bo się mniej niszczy i łatwiej odsprzedać"
Czyli nabywca, podświadomie kupuje ten samochód dla następnego właściciela...
@bagi1: Nie, kupuje swoje kilka lat jeżdżenia autem (cena zakupu- cena odsprzedaży) kilkaset- killka tysięcy złotych taniej i jest to dla niego warte więcej niż preferencja kolrystyczna...
Zacznijmy od glazingu czyli rzekomej szkodliwości pracy silnika na biegu jałowym i wycierania się zespołu pierścień-cylinder na gładko. Po pierwsze mikrorowki cylindra utrzymują warstwę oleju po drugie auto w duży mieście 30% czasu pracy potrafi spędzić stojąc w korku, a i tak wytrzymuje parę setek tysięcy kilometrów. Glazing to sobie można złym docieraniem albo kiepskim olejem zrobić.
Jazda lub grzanie na jałowym na mrozie.
Na
Gx
@kupkesobieciagne: Leci. Produktem spalania LPG jest w m.in. w dużej ilości H2O.
Tiaaa...
Ja mam sytuację nietypową. Grzeję rano silnik (na mrozie), bo 200m od domu wyjeżdżam na ekspresówkę. Wolę go zagrzać pod domem niż katować na zimno na drodze szybkiego ruchu (ma jeden pas w każdym kierunku więc nie mogę
Ale wiesz, że to wcale nie dowodzi, że informacje zawarte w filmie nie są prawdą? Mój dziadek palił fajkę przez 60 lat, zmarł w wieku 96 lat i to nie z powodu palenia, a ja wcale nie twierdzę, że palenie nie szkodzi zdrowiu.
I zimą nie ubierajcie się przed wyjściem na zewnątrz w mieszkaniu bo się zgrzejecie. Kurtkę, czapkę w rękę i ubierać dopiero jak poczujecie rześki powiew chłodu. Schabowego też da się zjeść na zimno - na zimno gorzej smakuje więc się nie przejecie.
Komentarz usunięty przez moderatora