Korzystając z ograniczonych zasobów wolnego czasu postanowiłem pomóc marce Biedronka bardziej odwzorować jej aktualną naturę.
Uważam, że aktualny branding (z aktualnym logo na czele) jest niespójny z filozofią firmy oraz jej wizerunkiem.
Dlatego w ramach akcji #wolontariat_brandingu stworzyłem alternatywną, nową propozycję logo dla firmy Jeronimo Martins (właściciela marki Biedronka)
Nowe logo moim zdaniem bardziej odpowiada aktualnemu stanowi rzeczy i bardziej pasuje do marki. Starałem się nie przeprowadzić rewolucji dlatego zachowałem podobną formę do istniejącego znaku. Zmieniłem dosłownie kilka elementów. Dlatego ten rebranding jest raczej liftingiem niż rewolucją. Biedronka jako sklep nie kojarzy mi się z owadem. Kojarzy mi się raczej ze świnką, a precyzyjnie mówiąc: z miejscem jej bytowania. Stąd zmiana nazwy.
Wydaje mi się, że marka Biedronka zasługuje na logo które bardziej odzwierciedla jej podejście do kwestii czystości, ewakuacji, podejścia do klienta i ułożenia towarów na półkach. Sklepy Biedronka nieustannie mnie inspirują, a to zmobilizowało mnie do stworzenia tego nowego logo. W sklepach za każdym razem jest coś innego: zmieniający się kolor podłogi za sprawą brudu, nieszablonowe rozstawienie produktów, zabawa w omijanie przeszkód (kochane palety z towarem na środku alejek) Uwielbiam takie atrakcje. Nowe logo powinno być zachętą dla klientów którzy jeszcze nie znają marki Biedronka, a którzy powinni mieć informację Czego spodziewać się w środku naszych ulubionych sklepów.
Obecne logo nie pasuje do tego w żadnym stopniu! W związku z tym uważam, że moje zmiany są jak najbardziej na miejscu. Mam oczywiście nadzieję, że zarząd firmy skorzysta z mojej bezpłatnej propozycji oraz wykorzysta moje logo w swoich działaniach marketingowych.
Żywię nadzieję, że już niedługo na frontach budynków będziemy mogli podziwiać znak mega autorstwa.
Pozwoliłem sobie również na zmianę hasła reklamowego. Bardzo proszę o pomoc ponieważ nie mogę się zdecydować które jest lepsze.
“Codziennie jak w chlewie”
Czy
“Codziennie brudu sceny” - Nad tym długo myślałem. Bardzo gładko może zastąpić aktualne “Codziennie niskie ceny”. Nad rymem pracowałem kilka tygodni.
Wydaje mi się, że firma taka jak Biedronka powinna pozwolić sobie na wydatek niezbędny do przeprowadzenia rebrandingu jednak moją pracę udostępniam za darmo. Wszystkie pliki dostępne są pod linkiem:
//s000.tinyupload.com/ind...
Korzystając z dobrych praktyk w projektowaniu graficznym przygotowałem logo w wersjach wektorowych jaki JPG i PNG. Dzięki temu nie powinno być problemów z używaniem.
Pewnie zainteresowane będą mirki z tagów:
#biedronka #ewakuacjaboners #reklamakreatywna @heheszki
Komentarze (464)
najlepsze
W Kaliszu Biedronka przejęła sklep po Piotrze i Pawle razem z towarem, czyściutki, ładniutki, wszystko mieli poukładane, towar pięknie oznaczony, ceny pod każdym produkcie - po prostu cud malina, wszystko to wyglądało luksusowo - przez pierwszy tydzień, a że przechodzę tam codziennie miałem niepowtarzalną okazję być świadkiem "morphingu" Piotra i Pawła w Biedronkę - co kilka dni, czasami co dzień dało się zauważyć zmiany - tworzeniu się klasycznego
Chlewionka - codziennie bród i smród.
:)
@typol: Kurła ja kiedyś jak sobię liczyłem w pamięci(zaokrąglając) to zawsze wychodziłem tak na plus, że hoho
A ostatnio tyle razy albo ledwo mi starczyło, albo czasem zabrakło.
Ale myślałem, że to ze mną jest coś nie tak.....
W sumie to nie wiem.Rachunków nie sprawdzałem.A już z rok nie chodzę wcale, bo zakupy robi ktoś inny :(
@PiO7R: Tylko tak szkodził byś pracownikom a to nie ich wina tylko #!$%@?łego zarządzania. Jak nakleisz na szybę nalepkę to bogu ducha winien pracownik będzie miał robotę a nie typ który za ten burdel odpowiada.