przecież szlabany/rogatki są specjalnie tak robione, żeby łamały się przy próbie większego nacisku... serio w stresie ludzie boją się przez nie przejechać?
@Mete: Niestety tak. Ostatnio był wypadek karetki, której kierowca wjechał na przejazd po zamknięciu rogatek i zamiast je wyłamać, to próbował ustawić samochód bokiem do pociągu. Rezultat: czołówka z pociągiem i 2 trupy, on jako jedyny przeżył.
"Ło panie drogi, to że rogatkę mogę wyłamać to ja ino wim, ale łu nas na wiosce panie to są szlabany, to ja tego wyłamać ni mogę panie drogi" ( ͡°͜ʖ͡°)
@Amadek: nie można wjeżdżać na przejazd nie mając pewności że jest miejsce żeby z niego zjechać. A szlabany zamykają się dopiero po pewnym czasie od zaswiecenia się świateł.
Jedyna sytuacja gdzie mandat powinien być anulowany to awaria samochodu na przejeździe.
Trzeba buc niezłym dzbanem żeby utknąć na rogatkach i ich nie wyłamać. Żal ze potrzeba ludziom instrukcje do tego. Kiedyś śmialiśmy się z takich rzeczy w USA czy na zachodzie - ze niby tam same debile. U nas z postępem widać nie zrobiło się lepiej ( ͡°͜ʖ͡°)
@only_HD: Trochę bariera psychologiczna, rogatka w świadomości zawsze znaczy "nie wjeżdżaj", jeśli ktoś nie miał powiedziane co robić w sytuacji awaryjnej, to naprawdę nie ma czasu na myślenie i rozważanie, czy dane podstawowe założenia są słuszne.
@only_HD: To że się da wyłamać rogatkę to nie jest wiedza powszechna i nie uczyli tego na kursach prawa jazdy Zresztą często rogatka kojarzy sięz ciężkim metalowym szlabanem i podobnie wygląda To skojarzenie plus mała prędkość na przejeździe i widmo kary za zniszczenie mienia odstraszają
Najbardziej to mnie zastanawiali kierowcy TIRów, którzy zamiast gaz do dechy, to czekali grzecznie na pociąg, aż rozwali całą naczepę nieraz wraz z towarem, przecież takie zderzenie spowoduje również jakieś zniszczenia pociągu, nie mówiąc już o ewentualnych uszkodzeniach pasażerów pociągu (jak np. ktoś w kibelku sobie łeb rozwali) - chociaż zastanawia mnie właśnie, nie widziałem jeszcze video ze środka pociągu przy takim zderzeniu, jak duży wpływ ma zderzenie... No, ale raczej koszt
@silver2004: Żaden wypadek nie jest dla pasażerów pociągu bezpieczny, a już tym bardziej, gdy pociąg uderza w TIR-a. W 2015 roku, w Czechach, Polak prowadzący TIR-a wjechał na przejazd kolejowy pomimo czerwonego światła, zamknęły się rogatki, a on zamiast je wyłamać zatrzymał się. Pociąg uderzył w TIR-a i wskutek tego zginęło trzech pasażerów pociągu, a dwudziestu innych zostało rannych, w tym maszynista, który stracił nogę. Wideo masz w powiązanych.
@heniekbojka: bez przesady, pociągi ważą przeważnie kilkaset ton, składy osobowe są wyraźnie lżejsze. Okolice 5k ton, to maximum co w ciągu ostatnich lat jeździło po Polsce i mówimy tu o specjalnych składach towarowych. Odpowiednikiem osobówki czy busa mieszczącego się w B będzie więc zwierze ważące jakieś 3kg, czyli np mały kot.
Jak to w praktyce wygląda: Dzwonisz na 112 Pogotowie policji, proszę czekać na przyjęcie zgłoszenia... Pogotowie policji, proszę czekać na przyjęcie zgłoszenia... Pogotowie policji, proszę czekać na przyjęcie zgłoszenia... Pogotowie policji, proszę czekać na przyjęcie zgłoszenia... Pogotowie policji, proszę czekać na przyjęcie zgłoszenia...
No łamać te szlabany oczywiste, ale czy czasami nie miało być tak, że "unia" "dając" pieniądze na kolej, wymagała budowy bezkolizyjnych przejazdów? Gdzieś mi się obiło o uszy, że przy jakiś określonych liniach kolejowych, muszą być wiadukty? Ktoś, coś pamięta jak to miało być?
@mortasmortas: przy liniach powyżej jakieś prędkości. Czy dawali hajs to nie wiem ale na pewno był wymóg i tak trasa Warszawa-Poznań-Berlin do dziś nie ma wszystkich wiaduktów i co Pan zrobisz
Komentarze (221)
najlepsze
Tu filmik z wypadku: https://streamable.com/dcn9p
Komentarz usunięty przez moderatora
@Mudzin3K nadal lepiej dostac ten mandat niz ryzykowac zycie
Jesli nie to miales na mysli to polecam czytanie ze zrozumieniem.
Jedyna sytuacja gdzie mandat powinien być anulowany to awaria samochodu na przejeździe.
aż rozwali całą naczepę nieraz wraz z towarem, przecież takie zderzenie spowoduje również
jakieś zniszczenia pociągu, nie mówiąc już o ewentualnych uszkodzeniach pasażerów pociągu (jak np. ktoś w kibelku sobie łeb rozwali) - chociaż zastanawia mnie właśnie, nie widziałem jeszcze video ze środka pociągu przy takim zderzeniu, jak duży wpływ ma zderzenie...
No, ale raczej koszt
W 2015 roku, w Czechach, Polak prowadzący TIR-a wjechał na przejazd kolejowy pomimo czerwonego światła, zamknęły się rogatki, a on zamiast je wyłamać zatrzymał się. Pociąg uderzył w TIR-a i wskutek tego zginęło trzech pasażerów pociągu, a dwudziestu innych zostało rannych, w tym maszynista, który stracił nogę.
Wideo masz w powiązanych.
Dzwonisz na 112
Pogotowie policji, proszę czekać na przyjęcie zgłoszenia...
Pogotowie policji, proszę czekać na przyjęcie zgłoszenia...
Pogotowie policji, proszę czekać na przyjęcie zgłoszenia...
Pogotowie policji, proszę czekać na przyjęcie zgłoszenia...
Pogotowie policji, proszę czekać na przyjęcie zgłoszenia...