ale jak ta Skoda to wytrzymała - i wygląda przy tym całkiem normalnie - to jest prawdziwa zagadka!
@dupa-z-tylu: normalnie, to jest przecież normalny przebieg do osiągnięcia praktycznie każdym autem bez większych problemów przy dobrym serwisie. Tak samo jak setki tysięcy innych kręconych egzemplarzy z zachodu. Szczególnie z dieslem - 1.6 czy 2.0 TDI. Te auta są ogólnie bardzo trwałe.
@dupa-z-tylu: Najpewniej poflotowe auto, wiąże się to z tym że serwisowane regularnie itp. raczej normalny wynik. Pewnie gdyby nie uszkodzenie dalej by śmigał. Druga sprawa to przebieg niekoniecznie dotyczy jednego silnika :D
Z 1-2 lata temu było na głównej z płomieniem auto z podobnym przebiegiem, dwa tygodnie później jakiś Mirek znalazł ogłoszenie od nowego właściciela z kilkukrotnie mniejszym przebiegiem. Obserwujcie otomoto ( ͡°͜ʖ͡°)
Ile samochodów z takim przebiegiem jeździ po Polsce a Janusze szczęśliwi, że 200kkm na liczniku i jak nowy panie, na dotyk w mrozie odpala i 5 litrów ropy na setke. A, że kopci trochę to wiadomo, że diesel musi dymić
@danil1798: Znajomy miał Passata B5 xD nasłabsza wersja 1.9 TDI 90 Km chyba to był tak wyjeżdżony że "szklanki" w silniku wyleciały a później pękł zawór. Choć o oleje dbał i nie upalał go a sam zrobił nim jakieś 70.000 km to do takich uszkodzeń bez powodu nie dochodzi. Było to zmęczenie materiału czyli nalatane miał sporo.
@xxxmen: samochody z dużymi przebiegami są zawsze dla handlarza łakomym kąskiem. Dlatego że są tanie, a po skręceniu przebiegu można podbić cenę o kilka tysięcy. Niestety polskie samochody są już spalone.
Eksploatacja auta to jednak podstawa. Znam kilka samochodów niemieckich marek 'premium', gdzie osoby wywaliły sporo kasy, ale teraz na naprawy/oleje idą po najniższej linii oporu. Naprawdę, taka fuszerka z 6 letnim Audi a6 np., że masakra :) Jakieś triki na dolewanie dziwnych płynów zamiast adblue, zatykanie filtrów, kij wie. No i auta mają mały przebieg, ale jak potem je kupisz, to wiesz, że to będzie skarbonka. W drugą stronę też znam renówki,
@inlovewithssri: często solidne auta padają ofiarami własnej solidności. Kupujesz włoskie czy francuskie auto to Ci każdy gada haha popsuje się więc pilnujesz, kupisz niemieckie to usłyszysz, że takie solidne nic się nie psuje więc mają wywalone i nic nie naprawiają. Do tego dochodzi takie jakieś cebulackie deko podejście do klas premium, ma drogo wyglądać ale mało kosztować i masz combo, że łatwiej kupić zadbanego peżota niż audi.
@inlovewithssri: coś koloryzujesz. Adblue albo sie wycina z programu, albo grzecznie dolewa póki działa, bo to tanie jak barszcz (ponizej złotówki za litr) i zużywa sie bardzo małe ilości (max 3l na zbiornik paliwa) Wiec z tym dolewaniem innych cieczy, to nie trafiłeś, bo to nie ma zadnego sensu ekonomicznego.
Szczerość szczerością, ale jak ta Skoda to wytrzymała - i wygląda przy tym całkiem normalnie - to jest prawdziwa zagadka!
@dupa-z-tylu bo to młode auto, dlatego ma duży przebieg. Jak się zestarzeje, to i przebieg będzie niższy, co widać na załączonym obrazku. Czasem odnoszę wrażenie, że auto z fabryki wyjeżdża z licznikiem ustawionym na milion kilometrów, a sam licznik kręci się do tyłu. To by tłumaczyło fenomen coraz niższego przebiegu wraz z
@bezloginowiec: skody octavie w mojej firmie mimo jeżdżenia tylko po trasach praktycznie, serwisowane tylko w ASO w ciągu 5 lat już dogorywają przy 200tys. A to rozrząd pada, a to skrzynia, zawieszenie wszystkie miały wymieniane kilka razy. A kamieni tam nie wozimy tylko max 2-3 ludzi z walizkami. To są auta o dobrych osiągach i dobrze zaprojektowane ergonomicznie, ale materiał z marchewki
@elemenTH: @hadrian3: Nie chodzi mi o konkretny model, tylko bardziej o to, że 15 letnie auta na ulicach normalnie wyglądają, a nie są zerdzewiałymi trupami ( ͡°͜ʖ͡°) Nawet Skody Octavie I jeżdżą, mają po 18 lat i wyglądają jako-tako. Kiedyś 15-letni Polonez na przykład, to już był szrot ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (271)
najlepsze
@dupa-z-tylu: normalnie, to jest przecież normalny przebieg do osiągnięcia praktycznie każdym autem bez większych problemów przy dobrym serwisie. Tak samo jak setki tysięcy innych kręconych egzemplarzy z zachodu. Szczególnie z dieslem - 1.6 czy 2.0 TDI. Te auta są ogólnie bardzo trwałe.
Komentarz usunięty przez moderatora
Adblue albo sie wycina z programu, albo grzecznie dolewa póki działa, bo to tanie jak barszcz (ponizej złotówki za litr) i zużywa sie bardzo małe ilości (max 3l na zbiornik paliwa)
Wiec z tym dolewaniem innych cieczy, to nie trafiłeś, bo to nie ma zadnego sensu ekonomicznego.
@dupa-z-tylu bo to młode auto, dlatego ma duży przebieg. Jak się zestarzeje, to i przebieg będzie niższy, co widać na załączonym obrazku. Czasem odnoszę wrażenie, że auto z fabryki wyjeżdża z licznikiem ustawionym na milion kilometrów, a sam licznik kręci się do tyłu. To by tłumaczyło fenomen coraz niższego przebiegu wraz z
@elemenTH: 20-30 lat temu, auto, które miało 15 lat, to był zerdzewiały szrot. Teraz takie auta wyglądają tak :-)