Poprawicie mnie jeśli się mylę ale czy przypadkiem te wszystkie zdarzenia z wpadnięciem w puślisk to nie tylko wina zbyt szybkiej jazdy ale tego ze kurfa Janusze jeżdżą na dziadowskich, zużytych oponach?
@DorodnyTucznik: odważę się napisać, że oprócz nadmiernej prędkości to przede wszystkim stare kilkunastoletnie opony. Ale, że nie jestem ekspertem to z pokorą przyjmę poprawkę na moją teorię. Sam nie jeżdżę na jednych oponach dłużej niż 2 - max 3 sezony (przy trzecim już biorę poprawkę na jakość gumy), ale znam #!$%@? ludzi, którzy potrafią kupować 8-10 letnie opony bo one som panie premium i dużo bieżnika jeszcze - włosy mi się
ten co w quada prawie wjechal to albo video przyspieszyl albo zapomnial o ograniczeniu w zabudowanym. co nie zmienia faktu ze typ na quadzie to ostatni zjeb
Jeśli ktoś jeździ na rowerze to niech przyglądnie się akcji z 2:50. W takiej sytuacji samochód dostawczyczy lub ciężarowy może nie zauważyć tego że chcecie przejechać przez przejazd dla rowerów. Po prawej stronie takiego pojazdu jest taka strefa w której kierowca nic nie widzi.
@elim: Wiemy, dlatego mamy oczy dookoła głowy, nie tylko dlatego, że dostawczak nie widzi, ale dlatego, że 99% ludzi (w tym rzecz jasna samych rowerzystów) nie ogarnia jak działa ruch rowerowy i jakie są przepisy.
@elim: Generalnie przed wjazdem na przejazd warto zwolnić i upewnić się, że kierowca mnie widzi, a nie wbijać na pełnej dzidzie. Raz, że często takie przejazdy i ich otoczenie są #!$%@? zaprojektowane i jest słaba widoczność. Dwa, że czasem możesz trafić na nieogarniętego kierowcę. Trzy, że jak jedziesz +30 km/h to nawet ostrożny kierowca przy niezłej widoczności może cię nie zauważyć w porę.
@Jarek_Bzoma: w sumie czyja będzie wina? Logicznie patrząc to koleś cofa, nie zachował uwagi i jest kolizja, no ale ten co skręca w lewo, ustępuje pierwszeństwa nieważne co robi koleś z pierwszeństwem. Tyle, że już ustąpił, ten przejechał iii? Jakieś typy? :)
@kto_ma_potrzymac_dwie_dychy: do jazdy po ogródku idealne, ale jak myślisz o bezpiecznej jeździe, to raczej trzymaj się bardzo, ale to bardzo daleko od tych opon.
to raczej trzymaj się bardzo, ale to bardzo daleko od tych opon
@simperium: akurat np Dębica Presto UHP2 mają genialne parametry przyczepności parametr A dla "wody". Miałem takie i gdyby mial letnie brać to bym je brał w 100% bo chodzą jak premium oponki.
Jeżeli chodzi o sytuację z 3:00 to mam naprawdę mieszane uczucia. Wiem że Rowerzysta ma pierwszeństwo w takiej sytuacji ale dla kierowcy to jest naprawdę bardzo trudna sytuacja szczególnie jakimś autem dostawczym bo ścieżka jest za daleko od drogi żeby widzieć ją w lusterku a jednocześnie przejazd jest tak blisko skrzyżowania że ciężko zobaczyć rowerzystę i zareagować Gdy już się trochę skręci autem.
@DomPerignon: skoro nie widzi to niech się #!$%@? zatrzyma i wysiądzie. Jezeli jedzie dużym zestawem to chyba ma świadomość że nie widać wszystkiego. Jeżeli kierowca nie potrafi sobie poradzić w ruchu drogowym to niech się przesiądzie na matiza.
Polski szacunek do pieszego w pelnej krasie xD tepa #!$%@? mieli ozorem a zachowanie szczegolnej ostroznosci tylko kiedy pije wode z wiadra, zeby sie nie udlawic.
2:57 - Sam czasami jeżdżę busem i choćbym nie wiem jak bardzo uważał to oczekuję takiej sytuacji w przyszłości bo zwyczajnie nie mam możliwości zobaczenia rowerzysty. Niestety nie mam tylnej prawej szyby i zupełnie nie widzę jak ktoś nadjeżdża, ewentualnie w ostatniej chwili a jak rowerzysta jedzie szybko to zostaje tylko zderzenie. O czym często myślę? Że rowerzysta ma jakiś tam rozum, czujność i dzięki temu taki rodzaj sytuacji zostaje zminimalizowany. Serio
@Artic: jesli Ty wymusisz pierwszenstwo i rowerzysta wjedzie w ciebie to bedzie to twoja wina, na drodze nie panuje zasada "kto pierwszy ten lepszy" jak na weselu podczas zajmowania krzeselek. Jesli to rowerzysta wymusi pierwszenstwo na tobie i wjedzie w ciebie - to jest jego wina. Na akcji z wideo wina bezsprzecznie lezy po stronie kierowcy, nieustapienie pierwszenstwa rowerzyscie na przejezdzie, o czym tu wiecej dyskutowac? Czyja to wina, ze kierowca
@kalin20: Nie w każdym. W małych autach ciężarowych nie masz lusterek sferycznych i też gówno widać. Jeśli przejazd rowerowy jest tak blisko skrzyżowania, że nie da się ustawić przed nim prostopadle (właśnie żeby małe ciężarowe i busy miały widoczność) to dla bezpieczeństwa rowerzystów nie powinno być tam tak naprawdę przejazdu rowerowego.
Albo ścieżka powinna być wytoczona bliżej krawędzi jezdni by widać było rowerzystę we
Na czym jeżdżą Ci ludzie, skoro na autostradzie/drodze szybkiego ruchu wpadają w poślizg na malutkim łuku? Na smalcu? Mogę olać jakąś drobną awarię we wnętrzu pojazdu, ale na oponach nigdy nie oszczędzam. Maks 2-3 lata jeżdżenia i do wymiany.
@zobq: Ach te plamy oleju zawsze na łuku muszą występować. Te samochody to po prostu złomy i tyle. Spróbuj całkowicie sprawny przednionapędowy samochód wprowadzić w poślizg w normalnych warunkach - gwarantuję, jest to ciężka próba.
Komentarze (196)
najlepsze
@kto_ma_potrzymac_dwie_dychy: do jazdy po ogródku idealne, ale jak myślisz o bezpiecznej jeździe, to raczej trzymaj się bardzo, ale to bardzo daleko od tych opon.
@simperium: akurat np Dębica Presto UHP2 mają genialne parametry przyczepności parametr A dla "wody". Miałem takie i gdyby mial letnie brać to bym je brał w 100% bo chodzą jak premium oponki.
Albo przegląd po znajomości albo właściciel BMW naprawiał bolid u Mirka na wsi, za najniższą możliwą cenę. Obstawiam to drugie.
Komentarz usunięty przez moderatora
Serio
@kalin20: Nie w każdym. W małych autach ciężarowych nie masz lusterek sferycznych i też gówno widać. Jeśli przejazd rowerowy jest tak blisko skrzyżowania, że nie da się ustawić przed nim prostopadle (właśnie żeby małe ciężarowe i busy miały widoczność) to dla bezpieczeństwa rowerzystów nie powinno być tam tak naprawdę przejazdu rowerowego.
Albo ścieżka powinna być wytoczona bliżej krawędzi jezdni by widać było rowerzystę we
A co niby ma się dziać jak wjedziesz na prostej drodze na plamę oleju? xD
To w końcu samochody czy opony?
@cookiemonstar: dlatego się wykupuje OC.