Wykop odkrywa jak działa fizyka 101. Takie testy to Rosjanie robią co roku, pełno tego jest. Inna sprawa, że nasi wschodni bracia są dość ciekawi i leją nawet do wyszukanych azjatyckich silników jakieś 10w50 xD, albo ładują tą ich śmieszną, niebieską benzynę, bo taniej =].
Ogólnie w sprawach oleju odsyłam DO INSTRUKCJI - jeszcze raz - do instrukcji - tam jest wszystko. Przeglądy, czynności, zalecenia. Jedyne co - polecam zmieniać oleje co
polecam zmieniać oleje co 10-15K. W ciężkich warunkach co 7.5-10K.
@Student_AWAS: O to to, popieram. Do tego jeszcze też kwestia czasu, zwykle co rok, jeżeli nie dobije się kilometrażu.
Ja bym dodał, że jeżeli na oleju w benzyniaku widać znaczne zaczernienie oleju* już po np. 4-5kkm, to warto rozważyć wcześniejszą wymianę oleju, gdyż ten mógł się już nasycić syfem.
* - nie mylić z (ciemnym) bursztynem, olej zmienia swoją barwę po
@AE86: to się zgadza. Sam ogólnie robię trasy głównie, ale mimo wszystko wymieniam co 10K i na razie się to sprawdza - no i maksymalnie rok czasu, ale mnie to nie dotyczy, bo mam 3-4 w ciągu roku ;].
Pracuje przy bardzo zaawansowanych urzadzeniach ratujacych ludzkie zycie. Kazdy jeden ruchomy mechanizm ma rozpisany inny prawidlowy dla konstrukcji rodzaj smaru/oleju. Jesli zastosowalbym inny niz zalecany przez producenta to odmowi mi gwarancji w przypadku usterki.
Takze polecam jednak zaufac projektantom waszych samochodow anizeli wykopowym ekspertom.
@AleCzemu: Forward jeszcze pikuś, bo wymienisz na wzmocniony i jest spoko, gorzej z hydrauliką - szarpanie przy zmianie biegów, przeciąganie biegów, itp. Generalnie najlepiej remont kompletnej skrzyni zrobić :) Albo swap na manual ;) Jakie auto? BMW, Jagura, Land Rover, Audi, czy coś innego? :)
To teraz porównanie jak te oleje zachowują się w temperaturze 90 stopni ( ͡°͜ʖ͡°)
Szok i niedowierzanie, że 0W30 jest jak woda i praktycznie traci parametry smarne. Coś za coś. 10W40 ma relatywnie dobre parametry smarne przy rozgrzanym silniku, ale zimą gęstnieje. Kiedyś lałem 15W60 - super latem, ale zimą ciężko było odpalić silnik.
Rok 2019 wykopki odkrywają gęstnienie cieczy i oznaczenia olejów.
ja tylko odnośnie filmiku chciałem dodać, że jest spoko, itp. Ale mamy jeszcze w książce podane lepkości dla danego silnika i mamy jeszcze pompę oleju, która ma za zadanie nam ten olej rozprowadzić jak najszybciej po całym układzie. Nie namawiam oczywiście do stosowanie 15W50 przy -22 bo tak w książce napisali ( ͡°͜ʖ͡°) Ale jeśli mieszkamy w mieście, gdzie zimy nie są aż tak dotkliwe i
i mamy jeszcze pompę oleju, która ma za zadanie nam ten olej rozprowadzić jak najszybciej po całym układzie.
@Zielony34: i mamy jeszcze szereg różnych połączeń i może się zdarzyć tak, że przy gęstym oleju na zimnym jak ktoś da w #!$%@?ę to #!$%@? uszczelkę, olej wywali na zew. albo będzie się lał gdzieś w środku, nie będzie ciśnienia i silnik kaput :)
Coś kręcicie, przecież wiadomo że powyżej 200tys to tylko najtańszy minerał ( ͡°͜ʖ͡°)
@Krzemol: Żebyś wiedział, śmiechy śmiechami ale kiedyś mechanik kowal, rzeźbiarz jak zobaczył mojego Passata, wtedy jeszcze 380tys i widział, że 5W40 wlewam "Paaaaaanie, Panu się to zaraz rozdpucy wszystko, będziesz pan silnika szukał, zobaczysz Pan"
EDIT: w środku silnik nie płukany i czysty jak z fabryki. Żadnego nalotu.
@ryzy-hultaj: Brak opadów śniegu powoduje to, że zimy są odczuwalnie bardziej dokuczliwe. W miastach beton i asfalt promieniują "niższą" temperaturą odczuwalną jak miejsca przykryte przez śnieg, który po części dobrze izoluje glebę i ziemię. W efekcie na termometrze masz te -13 stopni, ale od ziemi ciągnie odczuwalną załóżmy te -15~ -20. Natomiast samochody mają silniki blisko ziemi, więc metalowe elementy silnika jak i samochody są bardziej podatne na mróz i spadek
@marcelstasiuk: 350k km przejechane, silnik obraca od wymiany do wymiany, jedynie turbo puszcza (w rurce do intercoolera się trochę pojawia) - poza tym benzyna, 21 lat na karku i wg producenta 10w40. Nigdy się nie zmienia oleju na inny niż producent podaje. Jeżeli są problemy to płukanka (np. LiquiMoli) i naprawa wadliwej rzeczy.
Komentarze (302)
najlepsze
Ogólnie w sprawach oleju odsyłam DO INSTRUKCJI - jeszcze raz - do instrukcji - tam jest wszystko. Przeglądy, czynności, zalecenia. Jedyne co - polecam zmieniać oleje co
@Student_AWAS: O to to, popieram. Do tego jeszcze też kwestia czasu, zwykle co rok, jeżeli nie dobije się kilometrażu.
Ja bym dodał, że jeżeli na oleju w benzyniaku widać znaczne zaczernienie oleju* już po np. 4-5kkm, to warto rozważyć wcześniejszą wymianę oleju, gdyż ten mógł się już nasycić syfem.
* - nie mylić z (ciemnym) bursztynem, olej zmienia swoją barwę po
Takze polecam jednak zaufac projektantom waszych samochodow anizeli wykopowym ekspertom.
Albo swap na manual ;)
Jakie auto? BMW, Jagura, Land Rover, Audi, czy coś innego? :)
Szok i niedowierzanie, że 0W30 jest jak woda i praktycznie traci parametry smarne. Coś za coś. 10W40 ma relatywnie dobre parametry smarne przy rozgrzanym silniku, ale zimą gęstnieje. Kiedyś lałem 15W60 - super latem, ale zimą ciężko było odpalić silnik.
Rok 2019 wykopki odkrywają gęstnienie cieczy i oznaczenia olejów.
@Zielony34: i mamy jeszcze szereg różnych połączeń i może się zdarzyć tak, że przy gęstym oleju na zimnym jak ktoś da w #!$%@?ę to #!$%@? uszczelkę, olej wywali na zew. albo będzie się lał gdzieś w środku, nie będzie ciśnienia i silnik kaput :)
@Krzemol: Żebyś wiedział, śmiechy śmiechami ale kiedyś mechanik kowal, rzeźbiarz jak zobaczył mojego Passata, wtedy jeszcze 380tys i widział, że 5W40 wlewam "Paaaaaanie, Panu się to zaraz rozdpucy wszystko, będziesz pan silnika szukał, zobaczysz Pan"
EDIT: w środku silnik nie płukany i czysty jak z fabryki. Żadnego nalotu.
Z tańszych polecam Total Quartz Ineo ECS 5W30.
Także rozumiem Cię bardzo dobrze ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*: