@yoshi314: ale generacja ma swoje maksimum, chodzi o maksymalnie dostępny teren w grze. Ale fakt coś w tym jest co napisałeś, pewnie pokazali je dla kontrastu.
@m4ck2: Generacja nie musi mieć swojego maximum. Mapy generowane mogą być nieskończenie wielkie, bo przecież nie ma wymogu, żeby całe były trzymane w pamięci. W prostym przypadku można by po prostu określić funkcję: 'h = sin(x) + cos(y) + 2' (wolframalpha), gdzie h to wysokość we współrzędnych (x,y) i cyk, mamy nieskończenie wielką mapę wysokości, bez wielkich obciążeń pamięciowych. Z obiektami można by było wytworzyć funkcje na podobnej zasadzie.
@Vender: Też miałem o tym napisać i dodać ten filmik jako dowód XD. Nie wiem skąd się bierze przeświadczenie, że ta mapa jest taka wielka - przecież lokacje były tam zamkniętymi instancjami i to nie takimi dużymi wcale.
Komentarze (123)
najlepsze
Poniżej dowód, a w skrócie Guild Wars miał malutką mapę, znacznie mniejszą niż taki WoW, podobnie LOTR.
Tak samo mapa Far Cry 2 była ZNACZNIE mniejsza niż mapa Far Cry 3.
@Vender: Też miałem o tym napisać i dodać ten filmik jako dowód XD. Nie wiem skąd się bierze przeświadczenie, że ta mapa jest taka wielka - przecież lokacje były tam zamkniętymi instancjami i to nie takimi dużymi wcale.
Zakładajac 1 kratka = 1 metr, daje to 4 714 241m^2, a więc 4.71km^2 - czyli pomiędzy assassins creedem a fortnitem
https://tibiamaps.io/map#31934,32300,7:1
Według tego rook ma jakieś 300x300.
No ale zakładając że masz racje i jest 67kx67k to jest 4489km^2. Chociaż z tibiamaps.io to nie wynika ;)
70x70=4900 km2
500km2 to bardziej 22,361km x 22,361 km