Czy tego chcesz czy nie to znak A7 obowiązuje na najbliższym skrzyżowaniu. A nie na pasie za skrzyżowaniem. Idąc twoją logiką, to jeśli pas rozbiegowy się nie kończy tylko przechodzi w normalny, kolejny pas na autostradzie który biegnie np 15, to na długości tych 15km ten pas jest drogą podporządkowaną do pozostałych pasów?
@horizontal_vertical to wtedy nie jest to pas dojazdowy tylko kolejny równorzędny do pozostałych. Wjazd z dojazdowego przed pojazd na
Nagrywający nie był już na podporządkowanej, ale musiał zmienić pas (przy czym w takim wypadku nie ma pierwszeństwa). Nie ma tu też mowy o jeździe na suwak, bo to zwykły pas do włączania się. Inna sprawa to, że odrobina kultury osobistej nakazywałaby wpuścić człowieka, któremu pas się kończy, tak po prostu, z czystej przyzwoitości.
@super_janusz: W myśl przepisów jest to pas ruchu jak każdy inny. Czasami pas włączania się nie kończy bo przechodzi w kolejny pas autostrady - np. obwodnica Krakowa od węzła Bieżanów w stronę Balic
Obowiązują na nim zwykłe zasady jak na każdym innym pasie
No dokładnie. A zatem dlaczego:
suwak na takim pasie nie obowiązuje
skoro obowiązują na nim zwykłe zasady jak na każdym innym pasie.
Hola Holaa wykopki. Tam nie ma żadnego znaku o zwężeniu, jeździe na suwak itd. To jest po prostu włączenie się z drogi podporządkowanej, tym samym SUV nie miał obowiązku wpuszczania go. Tak więc koleś z kamerkami po prostu się wpieprzył. Koleś z SUVa też buc, bo miga 2 minuty jeszcze potem jakby coś to miało zmienić.
Zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym:
"Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony."
@Yakotak: Przepis przepisem ale jak się pojazdu nie wpuści to będzie musiał się zatrzymać jak pas się skończy a później taki pojazd wjeżdża na pas z praktycznie zerowa prędkością. To tak jak byśmy go chcieli zabić nadjeżdżającym pojazdem. ( ͡°͜ʖ͡°)
Mi się udało. W sobotę ktoś się koło 5 #!$%@? na s1, myślałem że jakaś inna akcja i wbilem na lewy a tam 5 aut na krzyż na zwężce wobec koło 30 na prawym. No ale ziomek wpuścił bez problemu
DEBILE! przeczytajcie przepisy i nauczcie się czym jest jazda na suwak, bo mnie krew zalewa jak widzę co tu wypisujecie i jak dobre wpisy są minusowane. spoiler: pas rozbiegowy nie podpada pod jazdę na suwak
@Franzowaty: Art. 22 ust. 4A jasno precyzuje kiedy należy ustępować pierwszeństwa. W przypadku korka o toczenia się 10km/h pas rozbiegowy podchodzi pod tą definicję, bo się kończy. Ale tylko i wyłącznie w przypadku korka - to samo ma miejsce na autostradach.
Trafił swój na swego, ale w tym przypadku większym idiotą jest ten z suva - sraczki takiej dostał, że kwalifikuje się do zabrania prawka bo swoim zachowaniem (i dodatkowym, zapewne bez homologacji, oświetleniem) stwarza większe niebezpieczeństwo niż kierowca auta z kamerkami.
A to nie jest tak, że jak jest suwak to po pierwsze wcześniej jest znak że obowiazuje suwak, a po drugie wszyscy muszą być na głównej i jeden pas się kończy? Nie wiem-pytam. Bo w tym przypadku dla mnie to jest wjazd na główną z podporządkowanej i trzeba poczekać aż wpuszczą.
1. Pas do skrętu nie jest pasem zanikającym. 2. Jazda pasem rozbiegowym ze stacji benzynowej nie oznacza, że masz pierwszeństwo przed samochodami jadącymi sąsiednim pasem. 3. Zapis dotyczący "jazdy ze znacznie ograniczoną prędkością" dotyczy TYLKO korków, a nie spowolnienia ruchu np. ze 100 do 30 km/h. 4. Na drodze z dwoma pasami ruchu w tym samym kierunku jazda
Niestety, ale nie zawsze jednoznacznie można stwierdzić kto ma pierwszeństwo z tymi "pasami rozbiegowymi", bo prawo jest jak zwykle beznadziejnie napisane. Kiedyś fajny artykuł na ten temat był na Interii
Tacy buracy w życiu codziennym. Nie mogą sobie poczekać 5 sekund na lepszą okazję do włączenia się do ruchu tylko na złość innym wolą nawet ryzykować stluczkę i oddać auto do naprawy na kilka dni i zablokować innym pas ruchu na parę minut w poczucia posiadania racji.
@Theczarek: nie znalazłem definicji. Jednak moja logika wyląda tak: 1) to prawo więc skoro są dwa pojęcia to znaczą co innego 2) skoro ustąpienie pierwszeństwa znaczy to co znaczy (że jak nie wpuścisz to #!$%@?;)) to 'bycie zoboawiązanym' musi znaczyć co innego.
Ja to bycie zobowiązanym rozumiem jako powinien
Podejrzewam, ze w przypadku kolizji jak się nie ustapi to osoba zobowiązana dostanie mandat za wykroczenie
@ahaw: Też tak myślę. W przepisie nie ma mowy o pierwszeństwie, ale wszyscy to mylą łącznie z policją. @Theczarek: Jeśli masz pierwszeństwo, możesz jechać a ja muszę Cię wpuścić. W tej sytuacji ja mam obowiązek Cię wpuścić, ale Ty możesz jechać dopiero jeśli Cię wpuszczę, bo przepis jest skierowany do mnie. Trochę podobnie jest z pojazdami uprzywilejowanymi - one nie mają pierwszeństwa, ale przywilej przejechania na czerwonym, ale właśnie pod
Bo tak wszyscy myślą. Teraz każdy włączający się do ruchu ma pierwszeństwo, gdy tylko dojedzie do końca pasa. Reszta na głównej drodze ma się dla niego zatrzymać, bo jak nie, to janusz ze wschodniej Europy. I jeszcze jedno. Na pasach rozbiegowych do włączenia się do ruchu, jest zakaz włączenia się szybciej niż przed dojechaniem do końca pasa.
Na pasach rozbiegowych do włączenia się do ruchu, jest zakaz włączenia się szybciej niż przed dojechaniem do końca pasa.
@QuickCharger: jakas podstawa prawna? rozumiem w jakim celu byloby cos takiego - aby artysci nie zatrzymywali sie na poczatku/w polowie i probowali sie wlaczyc, ale ot tym, ze jest to zakazane to pierwsze slysze
@Boobees: Przeczytaj nowe przepisy, będziesz wiedział. W tym wypadku: Jazda na suwak nie obowiązuje w sytuacji dojeżdżania do końca pasa włączania czy rozbiegowego np. na autostradzie, na której nie ma zatoru drogowego.
Komentarze (559)
najlepsze
@horizontal_vertical: ciekawe jak to udowodnisz że był zator :D
@horizontal_vertical to wtedy nie jest to pas dojazdowy tylko kolejny równorzędny do pozostałych. Wjazd z dojazdowego przed pojazd na
No dokładnie. A zatem dlaczego:
skoro obowiązują na nim zwykłe zasady jak na każdym innym pasie.
Poniżej stanowisko policji:
http://policja.pl/pol/aktualnosci/182365,Zmiany-w-ustawie-Prawo-o-ruchu-drogowym.html
Bo stwierdziłeś, że:
a nie że "nie ma tu mowy o jeździe na suwak, bo nie ma zatoru"
@chomik3: Nie musi być.
@horizontal_vertical: nie, chyba się nie dogadaliśmy
"Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony."
@Rabusek: NIE! To pięć najważniejszych wyjątków:
1. Pas do skrętu nie jest pasem zanikającym.
2. Jazda pasem rozbiegowym ze stacji benzynowej nie oznacza, że masz pierwszeństwo przed samochodami jadącymi sąsiednim pasem.
3. Zapis dotyczący "jazdy ze znacznie ograniczoną prędkością" dotyczy TYLKO korków, a nie spowolnienia ruchu np. ze 100 do 30 km/h.
4. Na drodze z dwoma pasami ruchu w tym samym kierunku jazda
@nemo007: @zwirz: nie ma takiego przepisu.
Niestety, ale nie zawsze jednoznacznie można stwierdzić kto ma pierwszeństwo z tymi "pasami rozbiegowymi", bo prawo jest jak zwykle beznadziejnie napisane. Kiedyś fajny artykuł na ten temat był na Interii
Kolego @modem77 prawko w chipsach znalazłeś?
Art 22
4a.Wwarunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni zwięcej niż jednym pasem ruchu wtym samym kierunku jazdy, wprzypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu zpowodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi
©Kancelaria
1) to prawo więc skoro są dwa pojęcia to znaczą co innego
2) skoro ustąpienie pierwszeństwa znaczy to co znaczy (że jak nie wpuścisz to #!$%@?;)) to 'bycie zoboawiązanym' musi znaczyć co innego.
Ja to bycie zobowiązanym rozumiem jako powinien
Podejrzewam, ze w przypadku kolizji jak się nie ustapi to osoba zobowiązana dostanie mandat za wykroczenie
@Theczarek: Jeśli masz pierwszeństwo, możesz jechać a ja muszę Cię wpuścić. W tej sytuacji ja mam obowiązek Cię wpuścić, ale Ty możesz jechać dopiero jeśli Cię wpuszczę, bo przepis jest skierowany do mnie.
Trochę podobnie jest z pojazdami uprzywilejowanymi - one nie mają pierwszeństwa, ale przywilej przejechania na czerwonym, ale właśnie pod
@MajorWinters: To kompletnie nie miałoby sensu. Wypadek na jednym pasie i co? Ktoś ma postawić extra znaki?
he he, nie możesz, bo nie istnieje
To jest znak informacyjny, niczego Ci nie nakazuje tylko zaleca taką jazdę.
I jeszcze jedno. Na pasach rozbiegowych do włączenia się do ruchu, jest zakaz włączenia się szybciej niż przed dojechaniem do końca pasa.
@QuickCharger: jakas podstawa prawna?
rozumiem w jakim celu byloby cos takiego - aby artysci nie zatrzymywali sie na poczatku/w polowie i probowali sie wlaczyc, ale ot tym, ze jest to zakazane to pierwsze slysze
W tym wypadku:
Jazda na suwak nie obowiązuje w sytuacji dojeżdżania do końca pasa włączania czy rozbiegowego np. na autostradzie, na której nie ma zatoru drogowego.