Korki trochę zmaleją jak dokończą wschodnią obwodnice :) Tylko fajnie jakby były jednak 2 pasy ruchu, albo chociaż pobocza, bo teraz są takie odcinki, że pobocza nie ma, jakaś kolizja i wszystko stoi!
Brakuje na każdym wjeździe i pętli parkingów na ponad 200 aut, brakuje taboru, jakby była większa częstotliwość przyjazdów = mniej aut na ulicach bo wiadomo by było, że coś przyjedzie do 5minut. Brak totalnej wymiany wadliwych trakcji tylko to spawanie po nocach... Brak większej ilości szybkich linii między głównymi węzłami komunikacyjnymi.
Jak powstają nowe osiedla na 30k mieszkańców to oczywiście nie ma nowych linii... Jak powstają nowe przebudowane drogi to nie ma
@janekplaskacz: Zamiast zwrotnicy i połączenia dwóch torów, masz dwa tory odsunięte od siebie o jakieś 20 cm. W zasadzie w jednym miejscu masz dwatorowiska, które nie są ze sobą połączone i nie możesz z jednego zjechać na drugie.
W takiej Warszawie masz do tego np. skrzyżowania torowisk bez skrętów, też genialny pomysł XD
@matti82 We Wrocławiu splotu torowe są zrobione dla jednego kierunku jazdy. Robi się to po to aby odsunąć zwrotnicę od początku skrzyżowania. Takie odsunięcie zwrotnicy umożliwia zajęcie odpowiedniego toru jeszcze przed skrzyżowaniem. Dzięki temu rozwiązaniu tramwaje mogą jeden za drugim przejechać w dwóch kierunkach na jednym cyklu świetlnym. Jakby zwrotnica była w obrębie skrzyżowania to po przejechaniu pierwszego tramwaju, ten drugi musi się zatrzymać aby zmienić kierunek na zwrotnicy. W czasie kiedy
Ahh jak tylko pomyślę o wrocławskiej komunikacji to mnir ciśnienie bierze. Nie dość, że likwidują spoko linie. Co chwilę coś sie psuje. To jeszcze zauważyłem tendencje chamstwa wśród motorniczych
Dzisiejszy dzień jest dość ch***wy więc lecimy we wtorek z Owocowym Piątkiem. ( ͡º͜ʖ͡º) Gościem dzisiejszego dnia jest Tutti Frutti. Jak ma się co do smaku? Cierpkie. Nawet bardzo. Jak ma się w zapachu? Susz pachnie jakimś słodkim polimerem (wybaczcie inżynier chemii here). Skład: herbata yerba mate (Ilex Paraguariensis) 93%- kraj pochodzenia: Brazylia, suszony owoc aroni, suszony owoc czarnego bzu, suszony owoc jeżyny, suszony owoc jagody
Wrocław to jedno z najgorszych miast. Kierowcy #!$%@?. Korki dramatyczne. Pensje żałośnie niskie w stosunku do cen mieszkań (ma na myśli przeciętnych ludzi nie specjalistów)
@bialaowca: Pobudowali setki hal magazynowych i produkcyjnych na około a płacić chcą jak w Wałbrzychu czy Kłodzku. I dziwią się że brak chętnych do pracy.
Zbiorkom generalnie jest #!$%@?. Jak lepiej jechać? Z punktu A do B bezpośrednio o każdej porze dnia i nocy w wygodnym pachnącym samochodem, czy z grażynami, z przesiadkami i o wyznaczonych porach śmierdzącymi gruchotami?
@ASLR: Jak masz dobrze zaprojektowany zbiorkom to lepiej pare minut posiedziec z grazynami niz x razy wiecej gnic w korku swoim samochodem. Jestem ogolnie wielkim fanem metra. Jak jade zwiedzac jakas stolice innego panstwa gdzie metro jest dosyc dobrze rozwiniete to nigdy nie moge sie nacieszyc jaki to wspanialy wynalazek, jedziesz doslownie pare minut i jestes pol miasta dalej. Tramwaje ktore maja bezkolizyjne trasy sa podobnie dobre, np. w Krakowie jak
Ktoś jednak wybiera tych, którzy decydują (wy). Pamiętajcie też, że gdyby włodarze zajęli się przebudową sieci tramwajowej, zaraz podniósłby się wrzask, że: korki, objazdy, nie ma pieniędzy na przedszkola itp. Polecam "The Wire", aspekt polityki samorządu.
Zawsze mnie zastanawiało czemu samorzadt nie robią najpierw jamiegos dużego remontu ulic i dopiero później nie sprzedają dzialek po wyższych cenach. Przykład z ul. Hubską, gdyby ją tak poprawili jak teraz i dopiero poszli w sprzedaż działek na tarnogaju i hubach to by pewnie mogli wziąć po kullanaście procent więcej od sztuki.
Sprytna zagrywka... Rolnik zarabia na ziemi, deweloper na mieszkaniach, a winne jest miasto...
Sprawa jest prosta. Chcesz wybudować osiedle na odludziu, to zorganizuj m.in. parking dla aut, dogodny dojazd itd... A że przy okazji będziesz musiał zapłacić jak za zboże, za teren, gdzie z chałup zrobisz drogę, to już twój problem... Obecnie zostawia się ten problem mieszkańcom.
A tak w ogóle to miasta na zachodzie Polski są specyficzne. Wrocław to stolica jednokierunkowych.
Za to wrocławski węzeł kolejowy jest chyba najlepszy w kraju i gdyby się nad nim pochylić, zainwestować trochę w łącznice, przystanki i integrację z autobusami, tramwajami i P&R to wiele problemów by zniknęło. Ale istnieje jedna duża przeszkoda. Wszyscy odpowiedzialni i decyzyjni kładą na to lache.
@Baryl: to nie jest takie proste, bo tory nie należą do Wrocławia, a dogadać się z pkp trzeba przy pomocy premiera i konkretnych sum pieniężnych. Oczywiście był premier i obiecał powrót kolei na dworzec świebodzki
Po konferencji przed Dworcem Świebodzkim, premier Mateusz Morawicki podpisał w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzki list intencyjny w sprawie podjęcia działań w zakresie opracowania Wstępnego Studium Wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego
@Baryl: buduje sie P&R, na 28, 56. itp. miejsc parkingowych :D:D Przecież to jest śmiech na sali, w takim Mediolanie jak byłem to parking jest na 1600 aut.
Faktycznie kolej jest zajebista, jak ktoś mieszka obok wro i ma stacje kolejową ma farta , bo do centrum można dojechać do 15minut :)
Ale po co komu tramwaje jak są autobusy które nie tamują ruchu?
@niko444: Ponieważ są w stanie obsłużyć duże potoki ruchu w gęsto zabudowanym terenie i w godzinach szczytu, a z tym autobusy sobie nie radzą. Przy normalnie zaprojektowanej komunikacji tramwaje są w stanie w przeciągu kilkunastu minut przetransportować setki osób na trasie praca - dom.
@thesc: na tej mapie idealnie widać problem tego miasta - jak wygląda jego "siatka", masz dwa wielkie placki na zachodzie i wschodzie wrocławia, które mają problem ze skomunikowaniem niedalekich od siebie dużych uluc. Np. taka Legnicka i Grabiszyńska - załączam obrazek poglądowy przykładowej trasy, gdzie trzeba przejechać przez centrum, bo nie ma nic pomiędzy.
Nie można zapominać o likwidacji torowiska na Dyrekcyjnej i Kościuszki. A ta linia Kozanow - Gaj to raczej dwa kawałki torów na obu jej końcach (Swieradowska-Bardzka i Ostatni Grosz-Stadion), bo większosc biegnie istniejącymi torami. Na YT można znaleźć filmik z 1995 roku, w którym ktoś pokazuje torowiska i pętle we Wro. Do dziś się prawie nic nie zmieniło... ( ͡°ʖ̯͡°)
@matti82: W Poznaniu też się prawie nic nie zmieniło. Doszło może 5 km nowych torów i dokończono jeden projekt.
Wrocławska komunikacja jest do dupy, bo jest kompletnie nieprzemyślana. W takim Poznaniu, czy Krakowie masz specjalnie wydzielone torowiska, że z jednego końca miasta na drugi jesteś w stanie dojechać w 20-30 minut. We Wrocławiu poznańskie biuro już projektowało bezkolizyjną trasę na Główny, ale położono na to #!$%@?.
@mroz3: Po ostatnich nominacjach, można powiedzieć, że po pezetpeerowskie układziki i synekury mają się we Wrocławiu wciąż dobrze, a minęło już 30. lat. Wolna Polska, to fikcja.
Komentarze (137)
najnowsze
Bram inżynierów w kadrze miasta skutkuje tym co mamy dziś - wykolejenia, wczoraj 10 :)
Tylko fajnie jakby były jednak 2 pasy ruchu, albo chociaż pobocza, bo teraz są takie odcinki, że pobocza nie ma, jakaś kolizja i wszystko stoi!
Brak totalnej wymiany wadliwych trakcji tylko to spawanie po nocach...
Brak większej ilości szybkich linii między głównymi węzłami komunikacyjnymi.
Jak powstają nowe osiedla na 30k mieszkańców to oczywiście nie ma nowych linii...
Jak powstają nowe przebudowane drogi to nie ma
W takiej Warszawie masz do tego np. skrzyżowania torowisk bez skrętów, też genialny pomysł XD
@matti82: A to zwracam honor.
A wiesz po co to jest zrobione? To wcale nie jest głupi
Rafał Dutkiewicz spowodował wypadek. Na zakazie wjazdu zderzył się z tramwajem. Prezydent w szpitalu
Gościem dzisiejszego dnia jest Tutti Frutti.
Jak ma się co do smaku?
Cierpkie. Nawet bardzo.
Jak ma się w zapachu? Susz pachnie jakimś słodkim polimerem (wybaczcie inżynier chemii here).
Skład: herbata yerba mate (Ilex Paraguariensis) 93%- kraj pochodzenia: Brazylia, suszony owoc aroni, suszony owoc czarnego bzu, suszony owoc jeżyny, suszony owoc jagody
Pensje żałośnie niskie w stosunku do cen mieszkań (ma na myśli przeciętnych ludzi nie specjalistów)
Rolnik zarabia na ziemi, deweloper na mieszkaniach, a winne jest miasto...
Sprawa jest prosta. Chcesz wybudować osiedle na odludziu, to zorganizuj m.in. parking dla aut, dogodny dojazd itd... A że przy okazji będziesz musiał zapłacić jak za zboże, za teren, gdzie z chałup zrobisz drogę, to już twój problem...
Obecnie zostawia się ten problem mieszkańcom.
A tak w ogóle to miasta na zachodzie Polski są specyficzne. Wrocław to stolica jednokierunkowych.
Ale istnieje jedna duża przeszkoda. Wszyscy odpowiedzialni i decyzyjni kładą na to lache.
Także premier obiecuje, że załatwi, nie trzeba
Faktycznie kolej jest zajebista, jak ktoś mieszka obok wro i ma stacje kolejową ma farta , bo do centrum można dojechać do 15minut :)
@niko444: Ponieważ są w stanie obsłużyć duże potoki ruchu w gęsto zabudowanym terenie i w godzinach szczytu, a z tym autobusy sobie nie radzą. Przy normalnie zaprojektowanej komunikacji tramwaje są w stanie w przeciągu kilkunastu minut przetransportować setki osób na trasie praca - dom.
Wrocławska komunikacja jest do dupy, bo jest kompletnie nieprzemyślana. W takim Poznaniu, czy Krakowie masz specjalnie wydzielone torowiska, że z jednego końca miasta na drugi jesteś w stanie dojechać w 20-30 minut. We Wrocławiu poznańskie biuro już projektowało bezkolizyjną trasę na Główny, ale położono na to #!$%@?.
We Wrocławiu masz #!$%@? trasy,
Komentarz usunięty przez moderatora