•  

    pokaż komentarz

    Poczytam sobię o problemach bogaczy i podleczę kompleks biedaka. Dobry content na piątkowy wieczór.

  •  

    pokaż komentarz

    Ilość usterek jest tak przytlaczajaca, ze auto powinno pojehac do rzeczoznawcow a nie do serwisu przy salonie. Rozgoryczenie jest zrozumiale, zle niektore uwagi idiotyczne - schowki na butelke za male? Aerodynamika nie taka? To jazdy probnej nie odbyles przed zakupem?

    •  

      pokaż komentarz

      @Nabukadneccar: 15 - 20 minutowa jazda próbna ma powiedzieć o aerodynamice pojazdu?

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: To się jedzie do 3 a jak trzeba to do 5 salonów. A nie po jednej jeździe decydujesz :)

    •  

      pokaż komentarz

      @bl33p33r: Niestety tu byłem trochę pod murem. Z jednej strony nie do końca pozwalał mi stan zdrowia a z drugiej nawet jakby pozwalał to święta i zmiana prawa dot. leasingów. :/
      Typowo - polaczek na ostatnią chwilę. To o mnie

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: No zj!@$les. Ale najważniejsze że VW zj!@$ło po całości dając ci takiego gruza. Napisałeś do centrali VW ? Może dealer tnie w kulki ?

    •  

      pokaż komentarz

      @bl33p33r: Jak w tekście - VW umywa ręce mówiąc, że "nie jest stroną w tym postępowaniu" dealer ma w dupie i nie interesuje go żadna zamiana ani zwrot pieniędzy. Oni mogą go naprawiać do śmierci.

    •  

      pokaż komentarz

      @bl33p33r fajny jesteś. Mirkowi wcisneli gówno w salonie, ale to jego wina, bo nie odbył 5 jazd próbnych w 5 różnych salonach. Właśnie utworzyles nowy termin "Janusz zakupu" @Jezdzacysmietnikiem dałeś dupy, bo sprzedali ci szmelc, myślałeś że w salonie z nowymi samochodami dostaniesz nowy samochód? (-‸ლ)

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: ej sory ale jak brat brał bmw 3 wcale nie najdroższą to dostał auto na pół dnia
      i jeździliśmy po mieście i obwodnicy sprawdzaliśmy wszystkie schowki, komputer pokładowy, klimę, podgrzewanie siedzeń, praktycznie wszystko
      więc nie mów że auto za grubą kasę miałeś na 15 minut

      ale i tak oczywiście współczuję bo sam się przekonałem, że serwisy aso to największy rak
      kupiłeś auto - mamy cię frajerze
      teraz se jeździj
      jak ze swoją mazdą pojechałem kilka razy na aso to o jesu o matko co pan tu chceesz daj pan spokój to tak ma być my nie naprawimy tego, to na pewno nie w ramach gwarancji

    •  

      pokaż komentarz

      Niestety tu byłem trochę pod murem

      @Jezdzacysmietnikiem: Ale jak to? Przesiadka z superba była jakoś wymuszona?

    •  

      pokaż komentarz

      @notdot: "to najnowsze auto, więc mamy duże zainteresowanie, nie możemy dać auta na dłużej"

    •  

      pokaż komentarz

      @szampon_ziolowy: Widać że jesteś debilem. Napisałem w odpowiedzi do komentarza że autorowi wykopu elementy wyposażenia nie pasowały po zakupie. Mógł w prosty sposób tego uniknąć dokonując jazd próbnych w kliku salonach. W moim komentarzu nie padło słowo o możliwości uniknięcia awaryjnosci pojazdu. Właśnie stworzyłeś nowy termin "idiota nie umiejący czytać ze zrozumieniem".

    •  

      pokaż komentarz

      @freelook: Tak, padał katalizator i mechatronika. Przy 180 000 naprawa tych dwóch elementów nie zmieniłaby wartości samochodu a za naprawę trzeba byłoby zapłacić.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: eeee panie, to się do innego salonu jedzie, nie mówi że nie masz kasy żeby pojechać do innego miasta
      sory auto za pół klocka to nie jest paczka sardynek że najwyżej spuścisz w kiblu a puszkę wyrzucisz do kubła żeby nie śmierdziało

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: Musiałeś trafić na wyjątkowego gruza, albo te C8 takie niedorobione. Ja między innymi brałem prawie ostatnią C7 w 2017, bo i ekranów dotykowych nie lubię i beta testerem być nie lubię - no i odpukać wszystko elegancko działa - tylko jak po przejechaniu 30 tys. km miałem do wymiany tarcze i klocki z przodu za 3 koła, to wolałem podjechać gdzieś poza ASO i zrobić to za 1/3 ceny. A tak, to nie mam większych uwag.
      I druga sprawa - znajdź sobie prawnika, który obsługuje takie sprawy, przy aucie za kilka stów to się zwróci - zbierasz do kupy papiery z 'napraw' plus opinia niezależnego rzeczoznawcy i do sądu. Raczej powinieneś odzyskać część kasy - oczywiście niech prawnik nie zapomni przy podliczaniu kosztów doliczyć koszty zmarnowanego czasu i nerwów.

    •  

      pokaż komentarz

      @bl33p33r a nie mogły mu nie pasować po zakupie? Dla ciebie auto to jakiś mityczny towar, którego nie można oddać zgodnie z prawem? Biznesmeny w tym kraju z dykty z takim tokiem rozumowania jak twój wciskając towar klientowi uważają, że robią mu łaskę. Jak mnie to wk?$?ia. Prawa konsumenta, to pewnie chciałbyś wyj@?%c na śmietnik zapomnienia. Powiedz nam co sprzedajesz ludziom, bo twoje nastawienie do ew. Reklamacji już znamy.

    •  

      pokaż komentarz

      @lechistan: Oczywiście sprawa jest u prawnika, aczkolwiek w tym kraju postępowanie będzie trwać dłużej niż okres, który pozostał do zakończenia leasingu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: kluczowe w tym jest:'prawnik, który obsługuje takie sprawy' - czyli ma doświadczenie w tego typu akcjach - bo po drugiej stronie na pewno będzie stał taki właśnie prawnik i jeśli twój tego wcześniej nie robił, to prawnik dealera zje go na śniadanie. A co do długości trwania - jak Ci sąd przyzna rację, to będzie to miało skutek finansowy na dzień założenia pozwu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: a co bedzie jak skonczy sie gwarancja?

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: Współczuję. Po kilku latach w korpo w automotivie wiem że to producent dał dupy, żaden serwis Ci tego nie naprawi bo się NIE DA! Nie zrobią lepiej niż producent, którego goniły terminy i cyferki w excelu. Dlatego nie kupuje się samochodów z początku produkcji, tylko sprawdzone produkowane najlepiej kilka lat. A ta fuszerka niestety będzie z biegiem lat narastać.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: Za to dawanie na zastępstwo czegoś gorszego nie można ich skarżyć? A na przyszłość polecam Lexusy, jeśli może być nie na gnojowicę fura :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem sprawdzałes może przy odbiorze miernikiem lakieru albo teraz, bo coś mi się wydaje że ten samochód spadł z lawety(albo coś innego mu się stało) i to dość mocno, naprawili byle jak i stąd te wszystkie awarię bo wszystko dostało w p?%!u.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem, @lechistan, czas i nerwy trudno przeliczać na pieniądze. Ale można na to spojrzeć tak: Leasing to nie hobby czy miłość do motoryzacji. Z leasingu korzystają ludzie biznesu, prowadzący prężne firmy. Sprawne auto jest narzędziem pracy. Czas przestoju z powodu awarii auta jest wymierną materialną stratą w biznesie. Ofiara leasingu walczy z serwisem, nie ma narzędzia pracy, nie moze koncentrować się na biznesie. Niech to auto cały czas stoi w warsztacie. W sądzie walczyć o zwrot za przestój. Wykazać ile dni pracy potrzeba na ratę i dokładnie ile czasu samochód nie był w pełni sprawny. Jak przyjdzie im regres na pół banki to się nauczą.

    •  

      pokaż komentarz

      @IncredibleWTF: Dokładnie. Stąd też poziom wypowiedzi - frustracja przebiła rozwagę.
      Niestety w tym kraju procesy sądowe w takich sprawach trwają latami. Leasing dawno się skończy, auto nadal będzie w takim samym stanie jak teraz a sprawa nierozstrzygnięta.

    •  

      pokaż komentarz

      @lechistan: Nie podpowiadaj rzeczoznawcy bo są nie weźmie go pod uwagę, a koleś wywali +/- 1000PLN. Sąd każe zapłacić za biegłego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem trzeba było brać nowego Superba, nie miał byś problemów ;)

    •  

      pokaż komentarz

      Niestety w tym kraju procesy sądowe w takich sprawach trwają latami.

      @Jezdzacysmietnikiem: dlatego jedź do niemiec i wtedy powiedz ups coś się zj%#@ło i niemiecki salon cię potraktuje z godnością. Jakieś 2 lata temu był wykop podobny tylko inna niemiecka marka, polskie salony rozkładały ręce pojechał do niemiec wszystko mu naprawili w tydzień.

    •  

      pokaż komentarz

      @Codziennie_cos_nowego: w samo sedno, i ten sam problem trapi również inne dziedziny rynkowe, np. sprzęt RTV. Serwis nie naprawi czegoś, co od momentu stworzenia jest zepsute.

    •  

      pokaż komentarz

      15 - 20 minutowa jazda próbna
      @Jezdzacysmietnikiem:

      dostał auto na pół dnia
      @notdot:

      Kurde bele,
      A ja na dzikim wschodzie polski bez problemu dostałem samochód demo na weekend, a była to tylko... Skoda ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @bl33p33r: kupuje auto premium, klasy wyższej, to oczekuje, że będzie to ogólnie dobry samochód a nie jeżdżący śmietnik. Tu np lexus nie zawodzi bo widać gdzie idzie kasa - schowki są duże, spasowanie idealne, nic nie trzeszczy, meteriały, przyciski, gąbki foteli, aerodynamika, widoczność, zamykanie drzwi, spasowanie listew, jakość lakieru. Wszystko jest premium i nim dłużej jeździsz tym bardziej doceniasz ilość włożonej w projekt pracy. A audi się pewnie spieszyło

    •  

      pokaż komentarz

      @wielowitamin: Zgadzam się. Jeśli chodzi o premium to Lexus, potem długo nic a potem może Volvo lub BMW ale na pewno nie Audi. Chodziło mi o to że powinien dokładniej zweryfikować wyposażenie przed zakupem. Już nawet nie chodzi o jego jakość tylko poziom zadowolenia i dopasowania pod siebie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: To idziesz do innego salonu i pukasz się w głowę tak żeby kierownik salonu to widział :)

    •  

      pokaż komentarz

      15 - 20 minutowa jazda próbna ma powiedzieć o aerodynamice pojazdu?

      @Jezdzacysmietnikiem: jak byłem w audi to m wciskali furę na weekend. Użyczenie to normalna rzecz, możesz spokojnie wziąć na godzinę czy dwie auto, nawet na dzień czy weekend.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: jakiego szajsu bym nie kupował to bym wziął na tydzień z wypożyczalni żeby zobaczyć jak to działa.

    •  

      pokaż komentarz

      @Djelon k@@?a to jest jedno z pierwszych aut odebranych w Polsce. Gdzie to miało być w wypożyczalni skoro samochód jest modelowo 2019 rocznikiem a ten był kupiony w grudniu 2018? Nie było możliwości ani jazd próbnych dluzyszch niż kilka kilometrów ani w wypożyczalniach ani u szwagra ani u Mirka handlarza.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: na biednego nie trafiło, na mądrego też. Kupujesz coś za ćwierć bańki, to powinni ci buty pucować w przerwach na kawkę.
      Wystarczy się nie napalać na furę jak blachara, każdy wie że w nowym modelu wychodzą usterki. Zwłaszcza że kupujesz wieśwagena z ładniejszą nalepką, VAG potrafi miliony klientów oszukać prosto w oczy, sprzedając syfiasty złom.

      Chyba cię stać na prawnika, czemu chodzisz po wykopach z żalami?

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem:
      > „chyba pan nie myśli, że będziemy listewki na nowo przyklejać” no niestety tak myślałem, bo w konfiguracji nie było napisane, że będę mieć krzywe listewki Ch@# MAM KRZYWE. Ale nowe, bo założyli, ale jeszcze gorzej XD. Listwy to i tak chuj. Maska przednia jest krzywa i drzwi są źle spasowane. Na górze maski jest taka szpara, że możesz wsadzić arbuza, na dole nie wsadzisz włosa. Tak k@$#y są krzywe. Drzwi kierowcy mają taki zupełnie niepotrzebny detal na dole, jakby guza albo fałdę tłuszczu która zakończona jest ostrym kątem. TE KĄTY W SIEBIE NIE TRAFIAJĄ XD

      Przecież to widać przed zakupem

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: ja jak się nie mogłem zdecydować to dostałem auto od dealera na weekend. Miałem tylko uzupełnić paliwo paliwo. W ten weekend zrobilem prawie 500 km po roznych drogach żeby ocenic czy mi pasuje.

    •  
      m....u

      0

      pokaż komentarz

      @Djelon: jesteś taki typowy biedak który nigdy nie kupi nic lepszego niż 10 letni passat od 5 właściciela (✌ ゚ ∀ ゚)☞ a pierwszy do plucia na pracujących ludzi w internecie

    •  

      pokaż komentarz

      @maxiuu: stać mnie na dowolny samochód klasy premium, i zarabiam zdecydowanie więcej niż #programista15k.
      Po prostu nie jestem zwykłym leszczem który się napala na samochód i kupuje w ciemno.
      Na prawnika mnie też stać.
      A zdecydowanie nie jestem człowiekiem, który kupi bez wahania samochód koncernu który próbował wydymać bez mydła miliony klientów i uszło mu to na sucho w Polsce.

    •  
      m....u

      +1

      pokaż komentarz

      @Djelon: zapomniałeś dodać że scarlett johansson właśnie obrabia ci gałe na dobranoc

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: Może nie kupiłem auta za pół bańki, ale wziąłem prawie rok temu vw tiguana chyba najdroższego z cennika, przejechałem już ponad 20kkm, i przyznam, że nie mam z nim kompletnie żadnego problemu. W związku z tym sądzę, że Twój egzemplarz jest po jakiejś przygodzie, albo trafił się tak felerny egzemplarz, że należy Ci się wymiana z miejsca. Umowa leasingowa przenosi na Ciebie prawa i roszczenia wobec sprzedawcy auta, więc możesz się sądzić o wymianę jak o własny samochód. Uważam, że nie powinieneś czekać. Bo czas tu działa na niekorzyść.

    •  

      pokaż komentarz

      @lechistan: Ja rownież sobie chwale a6 c7 już 3 lata bez jakichkolwiek awarii poza zacinającym sie wlewem paliwa (już ogarniete). Wcześniej była a4, kupiłem przy magicznym przebiegu 180kkm i sprzedałem szwagrowi przy 240kkm. Teraz ma 340kkm i dalej jeździ jak złoto. W obu przypadkach wymiana oleju przy max 15kkm i rozrząd zgodnie z książką serwisową.

    •  

      pokaż komentarz

      @szampon_ziolowy: to że się j%@!# to oczywisty problem po stronie salonu. Ale to, że fura wolno reaguje na gaz, skrzynia wolno działa ? no kurde zepsuło się to, czy tak było od nowości. Jeżeli ten typ tak ma, to na jeździe próbnej chyba powinno to wyjść ?
      Odnośnie samego leasingu - to jest to właśnie niezła pułapka, bo oficjalnie nie jesteś właścicielem fury, a bank ma to w dupie, że fura Ci się j%@!# - masz płacić ratę i tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: > "to najnowsze auto, więc mamy duże zainteresowanie, nie możemy dać auta na dłużej" Nie ma czegoś takiego, kupujesz samochód klasy premium i nie spotkałem się żeby ktoś odmówił w takim przypadku dłuższej jazdy testowej. To już powinno dać do myślenia że coś jest nie tak. Wszystko wskazuje że Twój samochód był po szkodzie, w jaki sposób to ciężko powiedzieć ale bywa że auto spadnie z lawety. Tego typu pojazdy często są transportowane pojedyńczo więc laweta mogła ulec wypadkowi. Było wiele przypadków tego typu w kraju i ludzie to wykryli prędzej czy później... Też powinieneś się udać do firmy która oszacuje co się stało z tym samochodem. Z Superbami "3" też było sporo poważnych problemów i serwisy wciskały kit ludziom że to ich wina, faktycznie wina leżała po stronie producenta co później zaczęło wychodzić (problem tylnego układu hamulcowego).

      Tylko tutaj pojawia się jeden dość poważny problem, szybkie rozwiązania problemów najczęściej dotyczą ludzi którzy kupują auto na siebie i są jego właścicielami. W Twoim przypadku Ty samochód tylko użytkujesz, ludzie muszą pojąć że leasing nie jest taki kolorowy jak go przedstawiają. Serwisy praktycznie są już zarażone tym jak działa leasing i z tego też powodu takie jest ich zachowanie... Ludzie ich do tego przyzwyczaili. Ja jako właściciel mojego samochodu mogłem powiedzieć że ch.... mnie obchodzą ich tłumaczenie że tak ma być, musieli wykonać ponownie naprawę na swój koszt ponieważ jako konsument mam do tego prawo w UE, ale tylko będąc właścicielem zakupionego przedmiotu. Początkowo rżną głupa bo myślą że to auto w leasingu a wtedy mogą rżnąć głupa bo "klient" nic nie może.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: Mistrzu udało się coś w końcu zrobić z tym śmietnikiem? :)

    • więcej komentarzy(35)

  •  

    pokaż komentarz

    Chłopie, masz leasing, czyli masz AC, najlepiej jeśli też GAP. Zamawiasz dźwig, spuszczasz złoma z piątego piętra, dzwonisz do ubezpieczyciela i z nim załatwiasz sprawę. Oczywiście z przymrużeniem oka ;), bo spuszczenie go w przepaść będzie bardziej wiarygodne. Zrób to zanim lusterka zewnętrzne zaczną się odklejać od płytki podgrzewającej XD.

  •  

    pokaż komentarz

    Pracuję dla jednego z dużych dostawców sprzętu dla niemieckiego automotive i z tej perspektywy mogę powiedzieć tyle: Audi to z niemieckiej trójki najgorsza marka, totalna szmira. Poza najwyższymi modelami technologia produkcji jak w Skodzie (zresztą u VAGa na tych samych maszynach, w tych samych fabrykach i w tych samych technologiach powstaje spora ilość części, czy od Skody po Porsche), organizacja produkcji to j?#$ny żart i beton, po kilka stanowisk po podjęcia jednej decyzji, struktury typu "właściciel projektu -> menedżer projektu -> techniczny menedżer projektu -> zastępca technicznego menedżera projektu -> architekt projektu -> ludzie, którzy robią coś sensownego". Technologie sieciowe do automatyzacji? Zapomnij. Nowoczesne standardy programowania? Błagam... W takich kwestiach w stosunku do BMW czy Mercedesa oni są 10 lat do tyłu.
    W Audi główny składnik ceny samochodu to opłacenie niewydajnych struktur pełnych ludzi o wielkim ego, którzy nic nie robią poza wielogodzinnymi spotkaniami. Bo reszta to w większości VW z przekręconym silnikiem, większymi ekranami, czasem ładniejszą tapicerką i od wielkiego dzwona może jakimś technologicznym bajerem. No i z fejkowymi wydechami xD

    •  
      S..........S

      +50

      pokaż komentarz

      Bo reszta to w większości VW z przekręconym silnikiem

      @bidzej: niee, ponoć do Audi idą wyselekcjonowane, te lepsiejsze #bajkizmchuipaproci xD.

      Poza tym się zgadzam.

    •  

      pokaż komentarz

      niee, ponoć do Audi idą wyselekcjonowane, te lepsiejsze

      @Student_AWAS: z tego to się nawet w Ingolstadt śmieją xD

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: Tak się śmieją, że co drugie auto w Ingolu to właśnie Audi...

    •  

      pokaż komentarz

      @kyosti: ja mówię o pracownikach Audi, tych średniego szczebla.
      A w Ingolstadt jeździ tego pełno tak samo, jak Mercedesów w Stuttgarcie i BMW w Monachium - Niemcy są gospodarczymi patriotami.

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: A ok, myślałem, że masz na myśli właśnie tych gospodarczych patriotów :) Trochę ich rozumiem, znajomy ma A1 w lizingu za 400 euro miesiecznie, po dwoch latach bierze kolejne nowe, a te po prostu oddaje.

    •  
      S..........S

      +8

      pokaż komentarz

      @kyosti: i to jest to, o czym mowie - tej niemieckiej 3 premium nie chcesz miec na wlasnosc, bo to problemy, czesto juz na gwarancji. Chcesz auto na dlugo, idzisz do Korea lub Japan.

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: budowałem linie produkcyjne w ałdi w ingolstadt, skodzie (kvasiny i mlada) renault we flins, skoda jest najnowocześniejsza

    •  

      pokaż komentarz

      Te prostu oddaje

      @kyosti: To (auto) oddaje. Te pisze się w liczbie mnogiej, np. te auta oddaje, ale to auto oddaje.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: Niby tak, tylko nic z Korei i Japonii nie jeździ tak jak BMW i MB

    •  
      S..........S

      +4

      pokaż komentarz

      @ponik_kolny: i beg to differ, ten Stinger fajny, ale wolalbym nowa Optime w Eu zamiast niego - na wuj mi rwd i 240KM

      A Optimke, 1.6T z automatem bralbym w ciemno - teraz tez mam Opti i generalnie, ale w swojej glupocie wzualem manual.

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      na wuj mi rwd i 240KM

      @Student_AWAS:
      Taką ignorancję może napisać tylko ktoś, kto nigdy nie jeździł mocnym tylnonapędowcem ;-)

    •  
      S..........S

      0

      pokaż komentarz

      @Kazorek: procz mocy i mozliwosci pojezdzenia bokiem - po co?

      Wole ekonomie i komfort, bo sporo jezdze a ta w Optimie jest lepsza niz w Stingerze. Mogliby zrobic bieda-Stingera 1.6 i pewnie bym kupil, bo nie chce suva, ale z obecnej i przyszlej oferty Hyundai Kia widze dla siebie hybryde - Ioniq lub Niro. Poczekam jeszcze na nowa Elantre.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: Co do Stingera, Koreańczycy zatrudnili Alberta Biermanna (opracowywał pojazdy serii M dla BMW) do zaprojektowania układu jezdnego w tym pojeździe oraz Petera Schreyera (odpowiedzalnego za Audi TT czy VW Beetle). "Wheel with it" nakręcili ostatnio fajny materiał o tym pojeździe: https://www.youtube.com/watch?v=7SD0jHzfodk

    •  
      S..........S

      -5

      pokaż komentarz

      Petera Schreyera

      @DominusArts: ten jest z Kia chyba od 2k10 roku. Potem byl szefem designu w koncernie - i dobrze, bo te auta sa ladne, ale ja mialem juz z nimi stycznosc zanim takimi sie staly i mechanicznie bylo tez extra. Dla mnie s,czytowym osiagnieciem ery przed Peterem jest ta Sonata - ladna, a jednoczesnie nijaka. Bralbym w ciemno ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Biermanna

      @DominusArts: zgoda - ogolnie Hyundai i chyba Kia np na Australie tuninguja `specjalnie zawiezzenie na potrzeby australijskich klientow, ale to jeszcze przed Biermannem. On sam dal glownie swoj talent nie do mainstreamowych aut, a do N oraz Stingera i oczywiscie Genesisa.

      źródło: upload.wikimedia.org

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: wszyscy jarają się tym stingerem chyba tylko dlatego, że to kia, bo tak na prawdę na co dzień to mierne auto. Jakby ktoś z niemieckiej trójki coś takiego wypuścił to by po nich ostro jechali

      Co do Stingera, Koreańczycy zatrudnili Alberta Biermanna (opracowywał pojazdy serii M dla BMW) do zaprojektowania układu jezdnego w tym pojeździe oraz Petera Schreyera (odpowiedzalnego za Audi TT czy VW Beetle)

      @DominusArts: no i po torze może to jeździ, ale ogólnie słabo, wielu rzeczy brakuje, lipnie wyciszone, przy 140 prawie nie da się radia słuchać, z praktycznych udogodnień też lipa. Regulacja zawieszenia niby jest ale ja nie widzę różnicy. Ogólnie jak mam wydać na auto 240k to wolę mb lub BMW z mniejszym silnikiem lub używane.

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: przecież niedawno było o jakości Opla , z tego co widzę to banki i firmy motoryzacyjne zwijają interes bo ludzie zorientowali się że kredytują firmy. Ale Opel zawsze był tańszy
      https://www.wykop.pl/link/5212257/opel-insignia-problemy-i-usteki/
      Z jakością koreańskich i japońskich nie przesadzajcie bo psują się mniej
      https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-ranking-awaryjnosci-samochody-z-korei-rzadza,nId,2598768
      Jeszcze w 2014 roku w średnia liczba usterek w pojazdach popularnych marek wynosiła 117 na 100 samochodów. W najnowszym badaniu średni wynik to zaledwie 93 usterki. Największy postęp odnotowali właśnie Koreańczycy, których produkty z każdym rokiem cieszą się coraz lepszą opinią wśród nabywców.

      źródło: youtube.com

    •  
      S..........S

      -2

      pokaż komentarz

      @trololo55: jak mówię - Stinger jest fajny, bo to de facto platforma Genesisa za ułamek tej ceny. Jednakże przy tej cenie PB, jaką mamy w Europie i moich przebiegach... nie mówię, że bym nei wyrobił, ale ani nie mam parcia na ten segment/tego typu auto, a pieniądze mogę wydać inaczej.

      Natomiast mierny to on na pewno nie jest - fakt jednak faktem, że pewne rzeczy na pewno dałoby się poprawić, ale to pierwsze auto Kii w tym segmencie.

      Z jakością koreańskich i japońskich nie przesadzajcie bo psują się mniej

      @szkorbutny: wszystko się psuje, ale jakoś w Rosji głupie Rio/Solarisy (Accenty) robią po 400K+ (jeden udukomentowany 720K km) i żyją. Myślę, że nie jest źle. Mówię o Rosji, bo oni często dobrze dokumentują co i jak, nie tylko "zrobiłem xxx, still going strong".

      Nie wiem dokładnie o jaką aferę z Oplem Ci chodzi, ale ja uważam, przynajmniej te Ople z czasów GM za auta dobre - nie wybitne, nie jakoś specjalnie mało awaryjne, ale też nie drenujące portfela jak niemiecka trójca. Takie lepsze średniaki jak np Renault. Natomiast Opel po przjeęciu przez PSA - nei wiem, ale Puretech to najlepsze co PSA ma, w tego odnowionego Prince'a (1.6) bym się nie pchał, bo poprzednie wcielenie było jednym z bardziej gównianych silników ostatniej dekady, na równi z TSI.

    •  

      pokaż komentarz

      na wuj mi rwd i 240KM

      @Student_AWAS: szybciej stoisz w korku

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: niedawno spieralem się z jakimś mirkiem w sprawie skoda superb vs A6. Przekonywał mnie że różnica jest zasadnicza: zawieszenie i aluminium :))) dlatego warto zapłacić dwa razy więcej ;)

    •  

      pokaż komentarz

      ale to pierwsze auto Kii w tym segmencie.

      @Student_AWAS: no i właśnie, usprawiedliwiasz bo to kia. Ja mówię, że za 240k można mieć wiele przyjemniejszych i lepszych w użytkowaniu samochodów

    •  

      pokaż komentarz

      @Kazorek: Wyobraź sobie że są ludzie których priorytetem nie jest zap%##%%#anie i frajda z jazdy tylko bezpieczne dojechanie do celu :)

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: Automoto jest strasznie skostniałą branżą :-/ Mam nadzieję, że Musk ostro namiesza w tym segmencie. Nawet nie chodzi o samochody elektryczne ale o sposób produkcji, zarządzanie, sprzedaż, serwis, etc... Starają się wszystko robić in-house.

      Mi się ta koncepcja bardzo podoba. Kupujesz samochód bezpośrednio od producenta a nie od pośrednika pośrednika. Małe naprawy/serwis robią na miejscu (u Ciebie w domu albo pod pracą) - przyjeżdża Tesla Mobile Service i naprawia usterki na parkingu, nawet nie musisz przy tym być. Mam nadzieję, że zdobędą popularność w Europie chociażby po to, żeby inni producenci zaczęli wreszcie pracować i projektować a nie strzyc klientów :-/

      Zarządzanie u Muska jest już legendarne - to są bardzo horyzontalne struktury, w których decyzje podejmowane są bardzo szybko. W Niemczech rozpoczynają budowę fabryki, jak nie będzie zbyt duży opóźnień to w przyszłym roku zjadą pierwsze samochody.

    •  

      pokaż komentarz

      @kwanty: to byłoby dobre. Musk i Tesla nie są idealne, ale jakoś bardziej przystają do nowoczesnego świata.

      W Niemczech rozpoczynają budowę fabryki, jak nie będzie zbyt duży opóźnień to w przyszłym roku zjadą pierwsze samochody.

      @kwanty: w Niemczech jak już hala stoi, to za rok może zaczną się przymiarki do produkcji - tak było w przypadku mojegk ostatniego projektu dla Audi (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

    •  

      pokaż komentarz

      w Niemczech jak już hala stoi, to za rok może zaczną się przymiarki do produkcji - tak było w przypadku mojegk ostatniego projektu dla Audi

      @bidzej: W Chinach potrafili uruchomić produkcję w 10 miesięcy. Od pola ryżu po pierwsze samochody w 10 miesięcy - dla mnie kosmos...

      W EU pewno tak szybko się nie da ale skoro tam się udało tak szybko, to znaczy że procesy technologiczne mają bardzo dobrze przygotowane i wystarczy poskładać klocki do kupy i odpalić produkcję.

    •  

      pokaż komentarz

      Wyobraź sobie że są ludzie których priorytetem nie jest zapierdalanie

      @bl33p33r:
      Zauważ, jaki filmik był w komentarzu do którego się odniosłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      ten Stinger fajny, ale wolalbym nowa Optime w Eu

      @Student_AWAS: xD
      Kia i Hyundai to chyba najgorszy wybór. Jeździłem optimą i i40- paździerze straszne. Jakość tragiczna, auto kilka tysięcy nalotu a już przyciski poprzecierane itp.

    •  

      pokaż komentarz

      na wuj mi rwd i 240KM

      @Student_AWAS: faktycznie, ja mam 245 KM w AWD i zastanawiam się po co mi to i sprzedaje. Teraz szykuje się na zakup 400 KM AWD xDD

    •  
      S..........S

      +1

      pokaż komentarz

      @Lorenzo_von_Matterhorn: idz do dermatologa, mozliwe, ze masz papier scierny na opuszkach palcow ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Najgorsze ma wiele imion, nie spotkalem sie z wytartymi przycismami w H/K.

      Mi wystarczy, ze H/K jest przyjemne w srodku (bardziej niz Toyota), natomiast niezawodnosc na poziomie Toyki.

      Reszta jest tez wwzna, ale i tu HK maja sie czym pochwalic, dobrze sie prowadza, wyciszenie adekwatne do klasy auta, powyzej sredniej. Oszczedne silniki. Dla mnie extra ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      idz do dermatologa, mozliwe, ze masz papier scierny na opuszkach palcow ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @Student_AWAS: dłonie mam delikatne, mówię o autach testowych i z wypożyczalni.
      Do tego te auta nie mają praktycznie żadnego zabezpieczenia antykorozyjnego, większa rysa i wchodzi ruda. Jeździsz po żwirze? Szykuj się na dziury w podłodze itp.
      Znajomy ma służbowego hyundaia, na parkingu ktoś go lekko zahaczył zderzakiem, ledwo widać. Niestety przeszło w kilku miejscach przez podkład. Po zimie ma dziury w błotniku...

    •  
      S..........S

      0

      pokaż komentarz

      @bylem_zielonko: co kto lubi. Ja się zastanawiam między Corolla a Elantrą. Emocje jak na grzybach (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■).

      Starają się wszystko robić in-house.

      @kwanty: coś jak Hyundai - własne skrzynie, blachy, silniki, fotele i wiele innych rzeczy.

      Małe naprawy/serwis robią na miejscu (u Ciebie w domu albo pod pracą) - przyjeżdża Tesla Mobile Service i naprawia usterki na parkingu,

      @kwanty: xD

      żeby inni producenci zaczęli wreszcie pracować i projektować a nie strzyc klientów :-/

      @kwanty: xDxD Tesla tak nie strzyże klientów, że nie zarabia na swoich autach, o czym Ty mówisz człowieku?

      Zarządzanie u Muska jest już legendarne

      @kwanty: legendarnie złe chyba. Ta firma to jedna wielka bańka, i gdyby nie to, że Elon zachowuje się jak dzieciak z dostępem do Tweeta to byłaby to kolejna firma jakich wiele, która nie przebiłaby się jak Tesla.

      ale jakoś bardziej przystają do nowoczesnego świata.

      @bidzej: do nowoczesnego auta względem czego? Audi? W jakim sensie? że EV? Tesla ma swoje problemy i nie jest w żadnej mierze zbawcą czy jakimś novum.

      A projektu gratuluję ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  
      S..........S

      +1

      pokaż komentarz

      zabezpieczenia antykorozyjnego

      @Lorenzo_von_Matterhorn: tutaj nie będę się sprzeczał; azjatyckie mają blachy co najwyżej średnie (bo akurat Audi czy VW tez nie jest tu jakimś wyznacznikiem, pomijam te robione z aluminium i innych materiałów), tak jeżeli chcesz dobre blachy to polecam Renault/PSA.

      Natomiast jeździłem po żwirze i dziur nie mam, bez przesady ( ͡° ͜ʖ ͡°).

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: auta europejskie mają fajne ocynki, ford po tym jak ich aut nikt nie chciał kupować, bo gniły też zainwestował i bardzo porządnie cynkuje teraz, żeby zmienić opinie. Japońskie nie licząc mazdy jakoś dają rady. Dla mnie Hyundai i Kia to jakość Mazdy jeśli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne.

    •  
      S..........S

      0

      pokaż komentarz

      @Lorenzo_von_Matterhorn: nie, Mazda jest jedyna. Wierz mi. Jedynie tak marnie zabezpieczona w sensie. H/K to jakość Toyki jeśli chodzi o zabezpieczenia antykor, jeżeli chcesz kogoś do Mazdy porównywać to Honda.

    •  

      pokaż komentarz

      @suqmadiq2ama: Jeżdżę Czeską limuzyną dla biednych ludzi czyli Superbem z 2018 r. i nie mam żadnych problemów jakie ma autor. Kupiłem ją za ułamek ceny tego Audi :D Mam całkiem żwawy silnik 2.0 TDI 190KM, napęd na 4 koła, DSG i mnóstwo dodatków takich jak webasto sterowane z aplikacji, cyfrowe zegary, nagłośnienie Canton z subem, wentylowane fotele z pamięcią i masażem, podgrzewane wszystko (fotele, kanapa z tylu, kierownica, dysze spryskiwaczy, obie szyby...). Może rzeczywiście autor powinien zostać przy kolejnej Skodzie :D

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: Wszyscy jarają się Stingerem nie dlatego że jest to Kia, tylko dlatego że to auto jest po prostu zbyt dobre jak na swoją cenę. Wyciszenie i tunel były problemami pierwszego rocznika, które w kolejnych wersjach zostały naprawione.

      Wielu rzeczy brakuje? Już w wersji GT Line masz wyposażenie kompletne w cenie około 180k, gdzie Audi potrafiło zaoferować A5 w niepełnym wyposażeniu za 220k.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: Dodam że 220k jaką dało Audi uwzględnia rabat 25% (katalogowo samochód startował z 285k ( ͡° ͜ʖ ͡°))

      źródło: Audi A5 config.png

    •  

      pokaż komentarz

      @DominusArts: że niby teraz można dokupić szyby akustyczne czy że regulacja zawieszenia dziala? Tylna kanapa też się zmienila tak aby można było normalnie narty po środku przewozić? Czy może zmienili też ten tandetny twardy plastik z kierownicy, a to cienkie koło kiery zastąpili ładnym grubym czymś obszytym? Wg mnie oferuje jedynie fajna jednostkę 3.3l i nic po za tym.

    •  

      pokaż komentarz

      W jakim sensie?

      @Student_AWAS: w sensie elastyczności organizacji i podejścia do produkcji, automatyzacji i ich standardów.

      coś jak Hyundai - własne skrzynie, blachy, silniki, fotele i wiele innych rzeczy.

      dodaj jeszcze własne roboty do pracy przy produkcji (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: Nie wiem czy można dokupić szyby akustyczne czy też nie, ale nawet jakby była opcja dokupienia to dla mnie nie miałaby sensu bo moim zdaniem jest wystarczająco cicho przy wyższych prędkościach.

      Regulacja zawieszenia działa, elektrycznie. W trybie Sport zawieszenie się usztywnia.

      W tylnej kanapie nie ma przelotu w środku, ale moim głównym kryterium nie było przewożenie nart. Dłuższe elementy jak chcę przewieźć to po prostu opuszczam część kanapy.

      Odnośnie kierownicy co do plastiku zakładam, że chodzi Ci ten dookoła logo - twardy plastik pozostał, ale czy tandetny to nie wiem. Wiem jedynie że jest na necie wiele modyfikacji kierownicy które można kupić jeśli komuś ten element przeszkadza. Co do koła kierownicy obszyte jest skórą i jest podgrzewane.

      Osobiście gdyby nie fakt, że dealer zaoferował mi wersję 3.3 w dobrej cenie, to bym pewnie wziął wersję Gt Line

    •  
      S..........S

      0

      pokaż komentarz

      @bidzej: roboty piękne, ale co do Tesli - szanuję Cię, bo mówisz mądrze (nie przez to, że masz Opti xD) - anyway - nie do końca się z tobą zgodzę, jednakże nie pracowałem przy produkcji i nie mam z tym styczności, więc moja wiedza (na pewno) oraz spojrzenie mogą być tu inne. Jednakże patrząc na wyniki, to Tesla na razie może i inwestuje, ale też nie zarabia. Gdyby nie to, że Elon jest w jakiś sposób dla pewnej grupy ludzi charyzmatyczny (praktycznie zerowego nakłady na reklamę, bo konto Tweet CEO chyba się nie liczy), a był to zwykły startup byle jakiego innego producenta, to pewnie byłby już zamknięty - takie moje zdanie. Dobrze widać jaką siłę charyzmy ma Elon po cenach aukcji Tesli, przecież to żart, ale nastroje są dobre. Pytanie, czy nastroje wytrzymają spotkanie z rzeczywistością.

    •  

      pokaż komentarz

      @DominusArts: jak przełączalem opcje zawieszenia w mb czy audi to była wyraźną zmiana, w stingerze 0 roznicy, nawet gość z salonu przyznał mi rację. Wszystko usprawiedliwiasz lub mówisz, " moim zdaniem", a faktycznie jest to auto wyjątkowo mało praktyczne i upierdliwe w użtykowaniu jak na tą klasę, rzeczy które są standardem gdzie indziej od lat tu nie istnieją. 4 osoby + narty/deski to standardowy use case, w kia musisz dokupić bagażnik na dach i ograniczyć predkosc. No sorry nie po to kupuje sportowe gran coupe. Ja też się nim podjarałem na początku, ale po starciu z rzeczywistością mi przeszło

      pokaż spoiler A o szybach akustycznych mówisz jak prawdziwy wąsaty wujek Janusz albo autem z nimi nie jechałeś.

    •  

      pokaż komentarz

      @DominusArts: A kiera to jest chyba największa porażka, przypomina jakieś Picanto czy inny shit, jakbym miał tym jeździć to bym zmienił na jakąś akcesoryjna z miejsca

    •  

      pokaż komentarz

      wszystko usprawiedliwiasz lub mówisz, " moim zdaniem", a faktycznie jest to auto wyjątkowo mało praktyczne jak na tą klasę, rzeczy które są standardem gdzie indziej od lat tu nie istnieją. Ja też się nim podjarałem na początku, ale po starciu z rzeczywistością mi przeszło

      A o szybach akustycznych mówisz jak prawdziwy wąsaty wujek Janusz albo autem z nimi nie jechałeś.

      @trololo55:

      A czyje zdanie mam niby wyrazić jak nie swoje? ( ͡º ͜ʖ͡º). Z resztą, gdyby samochód ten był rzeczywiście taki słaby jak mówisz, to nie zbierałby tylu pozytywnych recenzji w internecie. Jeżdżę nim na co dzień i jest zdecydowana różnica pomiędzy zawieszeniem, szczególnie między trybem comfort a sport. Poza tym idealnie wpasowuje się w moje potrzeby. (A na nartach nie jeżdżę)

      "rzeczy które są standardem gdzie indziej od lat tu nie istnieją" - że niby jakie?

      A wracając do tematu szyb to w porównaniu do BMW M440i z wyciszeniem jest w porządku: https://www.youtube.com/watch?v=e46rlTaYvvI&

      Edit: Jak będę czuł taką potrzebę, to sobie nową kierownicę i bagażnik na dach zawsze mogę dokupić i finansowo wciąż wyjdę na tym lepiej niż kupując auto marki "premium".

    •  

      pokaż komentarz

      @DominusArts: problem polega na tym że bierzesz wszystko do siebie. Ja nie mówię ci jak masz żyć, że powinieneś sprzedać kie i kupić bmw, zupełnie nie o to mi chodzi. Po prostu, obiektywnie wiele rzeczy zostało tam slabo przemyślanych. Jeżeli tobie to nie przeszkadza, spoko. Recenzenci się jarają że duży silnik za niska kwotę, nie zwracając na upierdliwości. Traktują to auto trochę jak niedorozwinięte dziecko. Jakby na masce byly 4 zera to byłby kwik, że szajs i niedoróbki.

      Chyba mamy inna definicje " w porządku" ta generacja bawarek strasznie ssie pod tym względem, wiem bo sam jeżdżę taka od kilku lat ;) co ciekawe nie odstaje od np klasy c. Co nie zmienia faktu, że ten poziom wyciszenia w takim aucie to jest ocena max 2+.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: Najpierw porównujesz mnie do Januszy, a potem jak Ci pokazuje, że z wyciszeniem wcale nie jest tak źle jak to zestawisz z konkurencją, to nagle wszystko biorę do siebie... ( ͡º ͜ʖ͡º)

      Ja też nie mówię Ci jak masz żyć. Twoje pieniądze - Twoja sprawa. Nie mówię też, że to auto jest bez wad, ale problemy jakie przedstawiasz bardziej podchodzą mi pod problemy pierwszego świata, aniżeli pod jakąś konstruktywną krytykę.

      Nadal nie odpowiedziałeś mi na pytanie które rzeczy od lat tu nie istnieją, gdzie u konkurencji są standardem.

      Recenzenci się jarają nie tylko dlatego że dają duży silnik za niską kwotę, tylko tym, że to auto jest po prostu dobre, i jakby na masce zamiast logo Kia były 4 zera, to cena takiej konfiguracji wzrosłaby poziomu RS5. Nie zmienia to faktu że wciąż masz wybór i robisz co ze swoimi pieniędzmi co chcesz. Dla mnie na tamtą chwilę był to najlepszy zakup cena/jakość w tym progu cenowym, jeśli chodzi o nowe auto.

    •  

      pokaż komentarz

      że to auto jest po prostu dobre, i jakby na masce zamiast logo Kia były 4 zera, to cena takiej konfiguracji wzrosłaby poziomu RS5
      ok @DominusArts, masz dobre auto, na poziomie rs, mki i amg i to za ułamek ceny xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Student_AWAS: No widzisz a ja np nigdy nie kupuje aut innych niż RWD i nie mam w planach kupna auta słabszego niż 300KM, dla tego każdy normalny producent ma też mocne sportowe auta bo nie każdego jara 1.6 FWD.

    • więcej komentarzy(37)

  •  

    pokaż komentarz

    Fajny masz samochód, gratuluje. W ogóle to dziwne, że proponowali Ci odkup, bo przecież właścicielem jest leasing, a Ty tylko użytkownikiem. Zazwyczaj jest gównonastoobchodzi.mp3

    •  

      pokaż komentarz

      @kinasato: a mozna bylo wziac opla w gazie za 10 tysi, w zasadzie komfort jazdy niewiele się różni od Audi z salonu, no ale Polacy lubią w idiotyczny sposób wydawać pieniądze, byle się głupawemu sąsiadowi, który nic dla nas nie znaczy przypodobać.

    •  

      pokaż komentarz

      @AmolProtos: piecze w odbytnicy bo go nie stać, pewnie lubi roczniki 99 do 03, potem po pierwszym lifcie nic nie kupuje bo drogo xD

    •  

      pokaż komentarz

      @ElManiure: dokladnie. Już wolałbym rowerem jeździć albo na piechotę chodzić niż oplem jeździć w LPG. "Komfort jazdy w Oplu rocznik 2000 niewiele różni się od Audi z salonu". Nie jestem fanem Audi ale takie porównanie jest raczej nie na miejscu.

    •  

      pokaż komentarz

      @ElManiure
      A ja uważam, że ma trochę racji. Ludzie kupują samochody ponad swoje możliwości finansowe. Z reguły tylko po to by poczuć się bogato, albo komuś zaimponować.
      Bo przecież jeżdżenie za starym samochodem to wstyd.
      Ja mam chyba najgorszy samochód ze swoich znajomych. Nikomu w portfelu nie grzebie, ale finansowo idzie mi na pewno nie gorzej.
      Oni wydają wszystkie oszczędności na samochód, a potem jęczą, że tak chcieliby swój biznes mieć, ale nie mają kasy na start.
      (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @Mordall: Było zgłaszane na protokół "gdzie jest pół baku paliwa" odpowiedzi nigdy nie otrzymałem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krzysi3k5: jak nie ma różnicy między komfortem jazdy w aucie za 10k a za ponad 250k z segmentu premium? że welurowy opierdziały z żółtej pianki po Niemcu fotel jest lepszy? że nie ma podgrzewanej kierownicy? że nie ma wentylowanych siedzeń albo podgrzewanych z skóry? że klima ledwo chodzi? że ma wiele poduszek powietrznych a także kurtyn bocznych chroniących życie pasażerów? że zaawansowane systemy poprawiają bezpieczeństwo jazdy jak i samo prowadzenie pojazdu? Każdy kupuje auto na jakie go stać, skąd mamy wiedzieć na ile stać opa? Może ma mieszkanie 120m^2 i milion na koncie i dobrze prosperującą firmę. Nie powinno nas to interesować. Jak kogoś nie stać na auto to nie kupuje a jak kupi i się zadłuży albo nie będzie go w stanie utrzymać w sprawności bo części w naprawie nie są tanie jak do passata tylko od tysiąca plus to go komornik szybko zweryfikuje, no proste ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Krzysi3k5 wcale nie trzeba kupować starego auta. Można kupić dacie logan nową z 5 letnia gwarancja w najbogatsze wersji Laureatem za 40 koła i mieć spokój na lata.
      Ja olewam znaczki i szpan. Liczy się niezawodność i tania obsługa.

    •  

      pokaż komentarz

      @ElManiure Ej, ale mam samochód z 00' i naprawdę komfortem nie odbiega od nowszych modeli. Ok brakuje wodotrysków i elektroniki(chociaż tutaj na własnej skórze przekonałem się, że są sytuację w których te "ulepszacze" bardziej przeszkadzają niż ratują). I porównując mój samochód do samochodu tego samego segmentu tylko z 2017 roku naprawdę nie mogę się czepiać. Ok może skóry wentylowanej nie mam, no cóż taki urok, ale jeżeli chodzi o cała resztę nie mogę narzekać bo jest naprawdę rewelacyjnie wyposażony i nawet właściciel owego samochodu z 2017 roku był w szoku, że po tylu latach auto może się tak dobrze trzymać jeżeli chodzi o stan techniczny jak i o komfort jazdy "Chociażby mam podwójne szyby, a on nie i u mnie jest ciszej ( ͡º ͜ʖ͡º)) Dla ścisłości porównywane samochody są z tego samego segmentu, nawet z tej samej Linii modelowej z tym, że jeden ma 20, a drugi 3 lata :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Cyfral344: ja chcę wymieniać swój 10-letni samochód głownie dlatego, że nie ma aktywnego tempomatu i asystentów, którzy ratują dupę. Co prawda ESP przydało mi się przez ostatnie 5 lat dokładnie raz, ale gdyby nie ono, to poleciałbym prosto w barierkę. Tak samo za późno zauważyłem kilku pieszych wyskakujących zza samochodu. Żadnego nie potrąciłem, ale to kwestia szczęścia, że akurat i ja, i oni uważaliśmy. Czy na centymetry minąłem rowerzystę, który się wybrał na przejażdżkę po zmroku, a nawet żadnych odblasków nie miał.
      Co chwila ktoś znajomy a to ma kolizję, a to wypadek. U mnie to też kwestia czasu, chociaż teraz robię tylko 15k km rocznie. I wolę wtedy siedzieć w samochodzie, który sam zacznie hamowanie wcześniej i będzie miał poduszek więcej niż najbliższy Jysk.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krzysi3k5 u mnie sąsiad ma nowego suva forda z salonu, a w domu jak w prl lata 80 nawet okna drewniane jedyny w bloku ma ¯\(ツ)

    •  

      pokaż komentarz

      Bo przecież jeżdżenie za starym samochodem to wstyd.

      @Krzysi3k5: Kolego chyba nie do końca ogarniasz postępy w motoryzacji i różnice między starym i nowy samochodem. To już nie lata dziewięćdziesiąte, teraz nowe auto to bardzo konkretne argumenty jeśli chodzi o bezpieczeństwo.

      Systemy które cię powstrzymują przed opuszczeniem pasa ruchu, wyjechaniem z parkingu pod jadące auto, zjechaniem pod auto jadące na sąsiednim pasie a będące w martwej strefie, awaryjnie zatrzymujące przed przeszkodą lub pieszym czy nowoczesny tempomat radarowy czynią różnicę którą ciężko porównać do różnic między poprzednimi generacjami. Jeżeli kupno nowego samochodu kiedykolwiek było dobrym pomysłem, to własnie w dzisiejszych czasach i naprawdę warto to rozważyć - oczywiście bez przesadnego zadłużania się przy okazji. No i poza takimi skrajnościami jak pechowy OP ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @ShortyLookMean A ja odwrotnie, gdyby nie DSC to bym w barierkę nie wyj@!%ł (✌ ゚ ∀ ゚)☞ Jak zaczął mi uciekać tył zareagowałem szybciej niż DSC, ale system chciał być madrzejszy ode mnie i wcisnął mi heble no i skończyło się jak się skończyło. Możliwe, że gdyby był to nowszy system zareagował by szybciej ode mnie, ale jedząc od czasu do czasu samochodem kumpla bardziej mnie to irytuje bo nie pozwala mi często wykorzystać pełnej mocy samochodu kiedy jest to potrzebne bo zwyczajnie dusi silnik bo czuję delikatny uslizg koła ¯\(ツ)/¯ Kupiłem ten samochód nie dlatego, że był tani i stać mnie na jego utrzymanie, a dla tego, że zawsze chciałem mieć ten model samochodu, po prostu mi się podoba ( ͡º ͜ʖ͡º) Może po tylu latach wypadało by odświeżyć trochę skóry w środku itp. Ale naprawdę nie ma tragedii. I chociaż nowe Beemki czy inne Audi też mi się podobają to jakoś nie jestem przekonany do tych wszystkich bajerów i rozpraszaczy które można teraz znaleźć w samochodach. Co ciekawe był bym w stanie pójść do salonu i kupić nowy motocykl za powiedzmy 90k, a za samochód bym tyle nie dał (ʘ‿ʘ)

    •  

      pokaż komentarz

      @AmolProtos nie, on nie troluje, za to ty jesteś debilem...

    •  

      pokaż komentarz

      @ElManiure ciebie piecze w mózgu debilu.. Ile ty masz lat? 15? Że jeszcze nie wiesz czym się różnią auta roczniki < 2010 a powyżej? Szkoda gadać. Doucz się. Nie trzeba mało zarabiać aby kupić sobie tańsze auto. Wystraszyć wyższy współczynnik inteligencji aby wiedzieć jak prawidłowo wydać pieniądz, na co i ile. Przechwałki sobie zostaw dla swoich kolegów. Nie odpisuj.

    •  

      pokaż komentarz

      @wodzirejldz: w UK pełno Dacii, wyglądają jak gowno, ale to spoko samochody, proste w konstrukcji, proste w naprawie, maja 4 kola i jezdza...

    •  

      pokaż komentarz

      @oldskul ch?$ jak wygldao. Maja jezdzic i sie nie psuc. Polaczki maja fiola na punkcie vw bmwi audi

    •  

      pokaż komentarz

      @wodzirejldz: Dacia jest zajebista, nie mówię, ze to złe auta. Polaczki jezdza szrotami i ulepami. Szczerze to wole nowego Logana, Sandero, nawet Fiata Tipo niz kilkuletniego niemieckiego ulepa w podobnych pienaidzach ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @oldskul ja mam wlasnie Tipacza 2019.super duza fura

    •  

      pokaż komentarz

      @kinasato Mój szef ma z tej generacji A8 Long i w sumie też często coś zastępczym a6 pod firmę podjeżdża :)

    •  

      pokaż komentarz

      Systemy które cię powstrzymują przed opuszczeniem pasa ruchu, wyjechaniem z parkingu pod jadące auto, zjechaniem pod auto jadące na sąsiednim pasie a będące w martwej strefie, awaryjnie zatrzymujące przed przeszkodą lub pieszym czy nowoczesny tempomat radarowy

      @Wap30: Jak ktoś nie potrafi jeździć i/lub nie ma oleju we łbie, to i z tymi systemami się rozp%%?$#?i. A jak ktoś jest rozsądny i nie zap??%$@@a 180 km/h za innym autem w odległości niepozwalającej mu odpowiednio szybko zareagować, to i bez nich sobie poradzi. Jeśli to są twoje jedyne argumenty w kwestii kupowania/używania nowych aut, to widocznie jesteś przeświadczony o tym, że wszyscy używający starszych konstrukcji pewnie już nie żyją, bo się pozabijali w swoich maluchach, syrenkach, polonezach, fiatach tipo, golfach 1, itd. już 20-30 lat temu. :)
      Im więcej nowych gówien w autach, tym więcej frustracji i pieniędzy wyrzuconych w błoto. Tym bardziej, że sam producent często nie potrafi tego wszystkiego ogarnąć, żeby po prostu działało. Na swojej (bardzo krótkiej) ulicy, w ostatnim roku trzy razy widziałem lawetę, która 2× zabierała spod jednego z domów Opla Insignię, a z innego (co prawda raz, ale jednak) Passata. A nie zawsze mam czas rzucić okiem na ulicę i nie zawsze jestem w domu. Tym czasem ja praktycznie każdego dnia bez żadnego „ale” wyjeżdżam, niedługo już 10-letnim, Legacy GT, a żona grubo ponad 10-letnią tetetką. Po tym co obserwuję na rynku motoryzacyjnym, po tym co widzę u znajomych czy wspomnianych sąsiadów, będę się bronił przed tym barachłem tak długo, jak tylko będzie to możliwe. Nikt mi nie wmówi, że ta tandeta, która na dodatek jest droższa o ~30% niż 10 lat temu, jest lepsza w kwestii bezawaryjności, niż starsze konstrukcje.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krzysi3k5: Nooo taaaak. Kupują rzeczy, których nie potrzebują, za pieniądze .... których nie maja, by imponować ludziom, których nie lubią. Mój kolega musiał kupić Alu do swojej tojki, bo koledzy z biura by się śmiali.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krzysi3k5: Jak już kiedyś powiedziałem, samochód nie jest celem samym w sobie. Jeśli ktoś myśli inaczej ma bardzo zawężony horyzont życiowy.

    •  

      pokaż komentarz

      Już wolałbym rowerem jeździć albo na piechotę chodzić niż oplem jeździć w LPG.

      @AmolProtos: Eee tam, kupiłem do firmy dwie Astry w fabrycznym LPG, we wcale nie biedawersjach za 1/10 ceny tego Audi A6 sztuka i jeżdżą już 4 lata bezawaryjnie, a serwis widziały tylko na wymianach oleju - więc nie taki Opel straszny jak go malują. A pracownicy wcale się z nimi nie pieszczą jakoś specjalnie, jak to ze służbowymi samochodami...

    •  

      pokaż komentarz

      @AmolProtos wymien prosze rzeczy, ktore warte są tych 200 koła, a ktorych nie ma ten za 10-20 ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @AmolProtos: zależy S line zawieszenie jest kiczowate ani to praktyczne ani wygodne..

    •  

      pokaż komentarz

      @s7aman: Widzę, że kolega nigdy nie jechał niczym innym jak tylko gruzem skoro nie widzi różnicy w prowadzeniu czy hamowaniu pomiędzy łoplem, a audi.

    •  

      pokaż komentarz

      @wodzirejldz zależy czego oczekujesz od samochodu.

    •  

      pokaż komentarz

      Już wolałbym rowerem jeździć albo na piechotę chodzić niż oplem jeździć w LPG.

      @AmolProtos: tu stanowczo przesadziłeś XD jest przepaść między audi z salonu a oplem z LPG, ale i kolosalna przepaść między oplem z LPG a chodzeniem z buta albo rowerem, jak masz np do zrobienia trasę 500km

    •  

      pokaż komentarz

      @paliwoda: czyli wprost przyznajesz że jesteś betonem, którego zdania nic nie zmieni i jesteś z tego dumny. Moje gratulacje.

      Jeżdżę autami osobowymi od ok. 10 lat a wymienione systemy mamy od ok. trzech. Mimo że mam wyrobione instynkty bezpiecznej jazdy i na żadnym systemie nie polegam całkowicie, to ZNACZNIE bardziej komfortowo i bezpiecznie czuję się wiedząc, że jest jakaś warstwa automatyki która zweryfikuje moje decyzje, jeżeli raz na tysiąc razy miałbym wykonać niebezpieczny manewr czy coś przeoczyć. Problemów z tymi systemami nie miałem żadnych nigdy, a gdybym miał to po prostu oznacza tyle, że system nie działa i w efekcie mam to samo co w starszym aucie, do czasu naprawy gwarancyjnej.

      Samochód mam z dużym, sprawdzonym silnikiem benzynowym bez turbiny i byłbym bardzo zaskoczony, gdyby cokolwiek z nim się stało, bo nie jest on fundamentalnie bardziej skomplikowany konstrukcyjnie niż starsze modele. Nie widzę w takim rozwiązaniu żadnych specjalnych minusów i bardzo wiele plusów.

    •  

      pokaż komentarz

      @ElManiure o panie, tyle to ja mam w renault ( ͡~ ͜ʖ ͡°) i asystent bez problemu rozumie moje polecenia, a nie jak w Audi. Fakt, znaczki inne ale kierownica to jak w Mercedesie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Krzysi3k5: Moje ukochane do bujania i poważnej jazdy to volvo v70kombi 98r automat 2.4benzynka.

    •  
      P.........u via Android

      +1

      pokaż komentarz

      @Krzysi3k5 a to jak ktoś kupuje auto za pół bańki i oczekuje, że ma DZIAŁAĆ to znaczy, że go nie stać na nie? XD

    •  
      P.........u via Android

      0

      pokaż komentarz

      @antypatol ale wiesz, że nowe okna drewniane kosztują więcej niż plastiki?

    •  

      pokaż komentarz

      @Prezes_roku: ta najwięcej te z tego samego okresu co blok z wielkiej płyty jest wybudowany

    •  
      P.........u

      0

      pokaż komentarz

      @antypatol: Nie napisałeś, że z tego samego roku.

    •  

      pokaż komentarz

      @AmolProtos opel? Rocznik 2000? W gazie? Sentymenty mnie wzięły. Moją corsinką jeździło się wspaniałe... dopóki się nie przeszedłem do innego samochodu. Wtedy wychodziły różnice między samochodem a corsą. Ale co ona przeżyła. Lepsza jazda corsą bez brzucha i z dziewczyną, niż wypasioną bryką z brzuchem i żoną :(((

    •  

      pokaż komentarz

      @Stefcio81: ale czemu mnie obrażasz. Masz jakiś kompleks małomiasteczkowego fana zardzewiałych opli czy po prostu na nic więcej nie starczyło po zbiorze ogórków u Hansa?

    •  

      pokaż komentarz

      @franciszekkimono: jednym z pierwszych aut jakie miałem była Vectra B w lpg, o ile do samego gazu nie moge sie przyczepic to do marki Opel juz bardzo. Szybko wyleczyłem sie z niemieckich aut. Teraz kijem bym nie dotknął.

    •  

      pokaż komentarz

      @WarszafskiWaz: Bezpieczeństwo. Nieporównywalne do aut 10-20 letnich. Wystarczy? Myslę, ze ten ficzer jest raczej bezcenny.

    •  

      pokaż komentarz

      @krolcz: To był trochę sarkazm. Oczywiście wsiądę i pojadę wszystkim co ma kierownicę ale niemieckich marek, zwlaszcza Opla, nigdy nie bede brał pod uwagę przy zakupie auta. Wyleczyłem się, jest wiele innych marek aut czesto przewyższających jakościa niemiecką mysl techniczną.

    •  

      pokaż komentarz

      @AmolProtos Saab 9000, Saab 9-3 i Saab 9-5. Dziękuję, dobranoc.

    •  

      pokaż komentarz

      @WarszafskiWaz: To są auta bezpieczne na tamte czasu. Wejdz na euroncap i zobacz, ze sam 9-3 ma tylko 4 gwiazdki (przy dzisiejszych wymaganiach IIHS czy ENCAP dostałby może dwie), buda sie gnie przy 50km/h. Sorry ale mit Saaba padł razem z ich wypłacalnością. Nie ma porównania w bezpieczeństwie z autami 2000 VS 2010+

    •  

      pokaż komentarz

      @AmolProtos saab 9-3 ii gen mial 5 gwiazdek, cabrio to chyba do dzisiaj najbezpieczniejsze auto w tej wersji nadwozia. Jeżeli chodzi o oszczedzanie w Saabie to wnetrze jak najbardziej - trzeszczace plastiki, srednio wygodne fotele w wersji linear, ale pod wzgledem konstrukcji i bezpieczenstwa do samego konca nie oszczedzali. Ale wiesz, że organoleptyczna ocena giecia budy nie jest wyznacznikiem bezpieczenstwa?xD oczywiscie moj dowod jest anegtotyczny, ale bylem na miejscu 3 wypadkow z udzialem saaba (2x 9-3 ss, 1x 9-5 po lifcie, raz czołówka) z autami 2010+ i tylko w jednym przypadku kierowca saaba mial zlamana nogę, kierowce drugiego auta zabrali w stanie ciezkim.

    •  

      pokaż komentarz

      kierowca

      @WarszafskiWaz: Nie no, ja moge Ci wygooglac z 10 smiertelnych wypadkow z udzialem Saaba ;) nie bawmy się w anegdoty. Fakty są takie, ze dowolne auto ze sredniej polki (nie mowie o Daciach) ale np Honda 2020 vs SAAB 9-3 = wolalbym siedziec w Hondzie. Inna sprawą, ze nowe auta mają systemy pasywne bezpieczeństwa (takie Volvo zacznie hamować zanim nawet o tym pomyslisz, moje Subaru ostatnio uratlowalo mnie przed skasowaniem dziadka w Cinquecento) SAAB tego nie ma. Nie chodzi tylko o giecie budy ale rowniez o pasywne systemy, ktore pomagaja unikniecia wypadku. Sorki ale bez porownania - to dwie rozne epoki jezeli chodzi o motoryzacje.

    •  

      pokaż komentarz

      @AmolProtos systemy b fajna rzecz nie powiem, ale w takiej Wawce mialbym juz dawno walniety tył - kultury, a raczej jej braku u kierowcow nie przeskoczysz.

    •  

      pokaż komentarz

      @WarszafskiWaz: tak, Warszawa to pierwsze miasto w Polsce, gdzie widzialem kierowcow omijających korki chodnikiem. Jak w jakiejs Rosji. Co do SAABa - pamietaj tez ze porownujesz topową markę, jezeli chodzi o bezpieczenstwo. Mowa byla na początku o Oplu w LPG :)

    •  

      pokaż komentarz

      @AmolProtos to prawda. Jezeli opelek to tylko insignia, ale to i tak z bolem. Reszta to jest jakis dramat. No moze corsa po miescie żeby pojechac do sklepu. Przyjemnosci z jazdy nie ma w ogole. Ani to szybkie, ani to wygodne, no moze calibra byla fajna, ale Panie kiedy to było, juz takich nie robią. Btw przyznaje, że malo rzetelnie oceniam auta bo najlepiej jezdzi mi się modelem 9000 z 94' 2.3t wiec podchodzi to pod malego freaka. A co jazdy po stolycy - da się, czasami nawet dobrze sie jezdzi bo szeroko, szybciej, ale pod warunkiem, że zachowuje sie minimum bezpieczenstwa, nie odwala debilnych akcji i kazdego uczestnika ruchu traktuje się jak debila. Jednak jak porównam jazde po mniejszych miastach jak Białystok albo jazde w USA to w sumie tesla moze u nas testowac auta autonomiczne.

    •  

      pokaż komentarz

      Można kupić dacie logan
      Liczy się niezawodność i tania obsługa.


      @wodzirejldz: Wybierz jedno :)

    •  
      F..........6

      0

      pokaż komentarz

      @Jezdzacysmietnikiem: a ogólnie myślałeś o tym, zeby go oddać do pierwszego lepszego serwisu za Odrą ? Zakładam, ze mieszkasz gdzieś w okolicach Lubina, więc daleko nie masz, ale obawiam się, że tam raczej nie bedą Cie zbywać jak w Polskch serwisach.

    •  

      pokaż komentarz

      @ElManiure: emm wszystko co wymieniłeś może być w starym aucie premium i jak jest utrzymane, może być bardziej komfortowe niż nowe bo współczesne pseudo sportowe fotele to pomyłka. Powiem ci tak jedno z moich aut to lexus z 2006 roku, używka dziś kosztuje około 25-30k za ten model, ma komplet poduszek, boczne, na kolana itd. Klima działa świetnie, ma chłodzone i podgrzewane fotele, ma pełną elektrykę przednich siedzeń, ma kamerę cofania, czujniki z każdej strony, były nawet wersje z radarem by auto samo się zatrzymywało awaryjnie itd, ma audio składające się z 12 głośników + sub, ma elektrycznie podnoszone kurtyny w szybach tylnych. Jeździłem następca tego modelu z 2015 roku, miał gorszej jakości skóry, znacznie mniej wygodne fotele i mniej miejsca w środku. Na plus nowego oczywiście nowocześniejszy design wnętrza (bo z zewnątrz to starsze znacznie ładniejsze), ogólny komfort jazdy taki sam. Tak więc tak można porównywać stare auta premium do nowych bo premium mocno się degraduje i dzisiejsze premium daje różnicę tylko w topowych modelach.

    •  

      pokaż komentarz

      Można kupić dacie logan nową z 5 letnia gwarancja w najbogatsze wersji Laureatem za 40 koła i mieć spokój na lata.

      @wodzirejldz: Jeden z moich samochodów to Duster. I zgadzam się, jeśli mówimy o samochodzie-taczce. Ale jeśli myślisz o komforcie jazdy (np. w trasie) to jednak Dacia to nie jest to, czego szukasz (no chyba, że jesteś jak fakir i bez problemu znosić pozycję i "wygody" dacii).

      Więc może zanim takie rzeczy napiszesz, to jednak opisz do czego taki samochód.

      Audi ze znaleziska raczej nikt nie kupuje, by co najwyżej podjechać po bułki do sklepu. Tu się dowolna dacia sprawdzi i będziesz i zadowolony i kupę kasy w kieszeni zostanie. Ale przejedź trasę dacią oraz w sumie czymkolwiek innym - i Twoja dupa Ci powie, który lepszy :).

    •  

      pokaż komentarz

      Dla ścisłości porównywane samochody są z tego samego segmentu, nawet z tej samej Linii modelowej z tym, że jeden ma 20, a drugi 3 lata :)

      @Cyfral344: Łada Niva? :)

    • więcej komentarzy(49)

1 2 3 4 5 6 7 ... 56 57 następna