AMA - Project Manager w McLarenie (F1 i nie tylko)
Cześć, Kilka lat temu zrobiłem AMA o mojej pracy w Formule 1 dla Red Bull Racing: https://www.wykop.pl/link/1818... bylibyście może chętni, w ramach oderwania od #koronawirus, na zadawanie pytań w ramach AMA po latach? Mogę podzielić się częścią moich doświadczeń i przeżyć ze świata...
AbroashA z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 638
Komentarze (613)
najlepsze
2. Gdzie jest twój szczyt zawodowy, który chciałbyś osiągnąć?
3. Czy Robert Kubica to @lukasz-glowacki ?
Ad 1: Raczej mało odczuwam stres i bardziej mnie motywuje do działania. Ale wydaje mi się że rola Project Managera nie jest dla każdego.
Ad 2: Obecnie nudzi mi się już pomału praca na etacie. Pomału zaczynam budować tworzyć biuro projektowe, będę starał się połączyć moje kontakty i wiedzę ze świata motorsport ze światem technologii kosmicznej.
Ad 3: Może być? Kto wie :)
- Ile czasu zajmuje korelacja takiego symulatora do tego jak auto zachowuje się na danym torze?
- Czy można sprawdzić w nim np. ustawienia na deszczowy wyścig?
- Jaki tor / zakręt jest szczególne kłopotliwy do testowania w symulatorze i dlaczego?
- Jakie skrajne parametry / siły jest w stanie odwzorować takiej klasy symulator?
- Czy to prawda że na dany tor zespoły przyjeżdżają już
- najpierw musisz miec juz model matematyczny takiego auta wstepnie skonfigurowany. zakadajac ze go masz to okolo 3-5 dni z kierowca testowym ktory zna zarowno ktore sie chce zamodelowc z torow, jak i tor i musi tez byc doswiadoczny z praca w symulatorze. Dopiero potem mozna zapraszac kierowce ktory chce sie uczyc lub druzyne ktora chce sprawdzac nowe ustawienia auta
- praktycznie wszytko cos sie chce. Ja tysiace parametrow ktore
W jakie stanowiska można celować będąc Machine Learning developerem/ data scientistem? Mam doświadczenie komercyjne, jestem nawet tech leadem małego zespołu, ale w sektorze finansowym. Jakiś data scientis do modelowania strategii- tworzenie modeli w oparciu o dane, które wspierają procesy decyzjne? Czy może używa się ML przy procesie projektowania, jakieś computer vision? Czy może właśnie w symulatorach? Interesuję się F1 od ~16 lat i poważnie myślę żeby składać CV. Wszelkie protipy w
Date science / modelowanie etc jest bardzo na fali wzrostwej teraz. Bardzo wiele projetkow dla klientow spoza F1 to jest wlasnie analiza danych, uczenie maszynowe. McLaren jest bardzo w tym mocny
2. Możesz się podzielić jakimiś ciekawostkami technicznymi, które wprowadził Mclaren w tym roku?
3. Spotkałeś się w Mclarenie z jakimiś ciekawymi opiniami na temat Roberta?
4. Czy przed F1 robiłeś coś związanego z motorsportem?
5. Czy znasz w Mclarenie kogoś kto wcześniej pracował w
Ad 1 nie pracowalem juz wtedy w McLarenie ale tak jak zawsze. Smutek i trzymanie kciukow z chorego kolegę
Ad 2 nie bylem zaangazowany w rozwoj bolidu i przyznam sie ze nie wiem. Zwykle najblizej prawdy byl zawsze ten gosc https://twitter.com/ScarbsTech?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor
Ad 3 raczej jest konsensus ze to super kierowca ktory ma "nie najlpeszy bolid" oraz to ze niestety kontuzja mu nie ulatwia
Ad 4 Nie
Ad 5 Tak, cale
Czy uważasz że F1 idzie w dobrym kierunku?
Najglupsza rzecz która miała zostać wprowadzona ale nie została ostatecznie to?
Co sądzisz o KERS?
Jaka obecnie nowinka technologiczna ma szansę wejść do seryjnych samochodów?
Dzieki:)
Ad 1. Sadze ze odejscie od nadmiernego wplywu areodynamiki na bolid z tylu jest dobym kierunkiem. Jak to wyjdzie w praniu to nikt nie wie
Ad 2. Automatyczne pitstopy przez jakies robo-maszyny - poraniony pomysl
Ad 3. F1 musi isc w storne elekektorykow zeby przeyciagac OEM'ow aby ci mogli wprowadzac technogie z F1 do naszych aut.
Ad 4. prostowniki oparte na MOSFET w oparciu o silicon-carbide - ale to
2. Co sądzisz o oponach Pirelli czy jakaś inna firma mogłaby znaleźć się na ich miejscu?
3. Co uważasz o systemie DAS? Wiemy ze przyszłym sezonie będzie zabronione. Jeszcze wróci?
Ad 1 Man nadziej na barzdziej ciekawa rywalizacje. Nie mniej jednak duzi zawsze zwycieza z uwagi na roznice w budzetach. FIA moze sobie to probowac ogranicznach ale moim zdaniem to jest bezcelowe. Predkowc bolidow nie ma znaczenia do pewnego stopinia. Bo co za roznica czy robia okrazenia w 100sec czy 97 czy 103? Wg mnie widz tego nie zauwazy
1. Miałeś realnie w zasięgu ręki jakąś większą rolę do zdobycia niż PM (nie umniejszam twojej roli, bo i tak robi wrażenie), czy odszedłeś z powodu wypalenia/właśnie braku perspektyw na awans? Bo z tego co pisałeś to kasa serio dobra :)
2. Jak wyglądała twoja ścieżka edukacyjna i zawodowa jeśli można wiedzieć
Ad 1 Moglem zostac programme managerem ale wiazalo by to sie z kolejnymi latami dojezdzania i spania w hotelach. Nie chcialo mi sie. Poza tym marzy mi sie wlasna firma
AD 2. Najpierw MCHTR w warszawie, potem Centum Badan Kosmicznych PAN, potem praktyki w UK i studia w UK, potem Redbull i McLaren
Mechatronike w Warszawie na Wołoskiej. Ale najwiecej sie nauczyłem pracujac w Centrum Badan Kosmicznych