@Trismagist: wszystkie nowe formularze w PUE są już w html, stare też niby są przenoszone, ale znając życie to jeszcze z 5 roczników studentów się przewinie przez staże zanim pozbędą się Flasha na dobre
@Internetowy_Archiwista: CDA.PL wybiło się na flashu, w końcu to stronka z fajnymi gierkami, przypominająca adresem sławny wtedy dla dzieci neo cd-action ( ͡°͜ʖ͡°)
@chandler-bing: według tego co napisali to tak ale pytanie czy tylko do końca roku czy uda sie dłużej.Bo np chrome zablokuje flasha całkowicie więc jedyna szansa to jak twórcy gier przepiszą gre na html5
Nie tylko koniec Flasha zabił Kongregate. Mnóstwo devów przestało robić tam gry, bo o wiele bardziej zaczęło opłacać się robić mobilki i indyki. Wielu twórców zresztą po odniesieniu sukcesu na Kongu poszło dalej. Po co robić gry dla fanów za grosze (te napiwki i nagrody za najlepszą grę w tygodniu/miesiącu to malutkie były), skoro można zarabiać na swojej pracy poważniejsze pieniądze. Ostatnimi czasy najwięcej było gier idle, a wcześniej była nawałnica płatnych
@Impuls94: Armorgames czeka to samo. Wiele gier i tak pojawiało się na obu portalach, a na samym Armor też od bardzo długiego czasu posucha. Może mają małe koszty i jakoś się utrzymają, ale raczej staną się marginesem.
Najwyraźniej epoka tego typu gier dobiega właśnie końca.
Bawiłem się kiedyś flashem i w szkole nawet ActionScript. Niemniej Flash, obok apletów Java, to rak Internetu. Dobrze, że w końcu to wycieli. Mniej problemów w firmach będzie.
@Nullmaruzero: Temat rzeka. Śmierć Flasha ogłosili Steve Jobs i jego wyznawcy, a stało się to na wiele lat zanim jakakolwiek alternatywa (= implementacja HTML5) stała się używalna. Zagrywki były brudne, argumenty słabe (Flush to reklamy, hurrr), ale faktem jest że zamknięty standard w sofcie konsumenckim nie mógł się długo utrzymać.
Adobe zorientowało się zbyt późno, ale ostro wzięło się do roboty: otworzyło specyfikacje i m.in. wypuściło darmowe kompilatory GCC generujące bytecode
Gry Flash były znacznie lepsze niż dzisiejsze gry indie, bo mogły być mniejsze i bardziej odważne, a dzisiaj jeśli gra nie zabiera przynajmniej kilku godzin to nie ma co jej w ogóle odpalać już nie mówiąc o kupowaniu.
Komentarze (94)
najlepsze
Najwyraźniej epoka tego typu gier dobiega właśnie końca.
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Adobe zorientowało się zbyt późno, ale ostro wzięło się do roboty: otworzyło specyfikacje i m.in. wypuściło darmowe kompilatory GCC generujące bytecode