Degradacja baterii Tesli Model S po 7 latach - 5%
Wiele sie mowil o tym jak to baterie samochodow elektrycznych nie nadaja sie do uzycia po kilku latach. Coz, okazuje sie to bzdura.
mamut2000 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 261
Wiele sie mowil o tym jak to baterie samochodow elektrycznych nie nadaja sie do uzycia po kilku latach. Coz, okazuje sie to bzdura.
mamut2000 z
Komentarze (261)
najlepsze
#!$%@? z takimi gówno newsami.
To się nazywa propaganda.Nikogo nie obchodzi ile lat mają baterie.Liczy się przebieg zrobiony na nich tak jak w przypadku silnika,który też się degraduje/zużywa wraz z przebiegiem.Zestawy baterii są w przeciwieństwie do silnika nienaprawialne,a remontu też się im nie zrobi.
Już widzę jak 400 konne BMW w DE jedzie 90km/h cywilizowane kraje
Wiele sie mowil o tym jak to baterie samochodow elektrycznych nie nadaja sie do uzycia po kilku latach. Coz, okazuje sie to bzdura
Tyle że mamy tu za przykład samochód z małym przebiegiem, co innego z przebiegiem kilkaset tysięcy.
Golf V 2.0 3.8 L
Golf 7 2.0 4 L
Passat b8 2.0 4,7L
Seat Leon 2.0 4,6L
@turbonerd: BWM 530d. wszędzie piszą że wchodzi 6.5 litra więc albo mechanik Ci #!$%@? resztę albo w #!$%@? cię robią.
300 zł za odkręcenie śruby od miski olejowej ? Znając życie nawet tego nie robi a olej wyciąga przez bagnet
Olej 5W30 Castrol LL Profesional kosztuje 150 zł za 5L to
Kwota wejscia = 0zł
Łączny koszt przejazdów - 300zł miesięcznie (max.) x 48 miesięcy = 14 400pln a i tak najczesciej ta kwota to 150zł - 200zł wiec znacznie mniej
Do osiągnięcia ceny wejściowej Tesli pozostało: 960 miesięcy po których TESLA warta jest juz grubo ponizej 20proc wartosci wejsciowej, no chyba ze bedzie miec wartosc zabytkową
Koszt napraw, paliwa, prądu: 0zł
@perevod_pl: uber nie zawiezie Cię na wakacje lub do rodziny w innym mieście, uberem nie podwieziesz dzieci do przedszkola, uberem nie zabierzesz dziewczyny na przejażdżkę, w uberze nie będzie leciała Twoja ulubiona składanka, itd, itp, itd
Jak jesteś singlem który musi podjechać co najwyżej do knajpy na piwo to uber faktycznie wystarczy. Ale ożeń się i dorób dwójki dzieci, a samochód okaże się niezbędny.
Gdyby chceili sprawdzic, powinni wziac kilka samochodow i raczej o przebiegu powyzej 100tys km, zeby mialy chociaz te 250-300 cykli ladowania.
Ide o zaklad, ze nie bylby to juz tylko 5% spadek sprawnosci baterii, ale bardziej w okolicch 10-15%. A potem z kazdym rokiem lawinowy spadek pojemnosci.
Mysle, ze w okolicy 10 lat lub 150tys km bateria bylyby praktycznie do
Z wykresów i danych jakie można znaleźć wynika, że największy spadek jest na początku.
Przesadziłeś z tymi 150 tys. km i 30 km. 93,5% pojemności po 150k km i ~90% pojemności po 250k km.
Z tego co wiem dla nieużywanych akumulatorków litowo-jonowych to żywotność wynosi około 4-5 lat. Bateria Tesli pewnie sporo lepiej, ale to nadal li-ion i na pewno nie będzie to 100 czy nawet 50 lat
@kamilsos: Czas też wpływa na degradację baterii przez utlenianie. Nawet jak wstawisz teslę na 10 lat do garażu nie licz na 95%+ pojemności.
Mianowicie cechą baterii litowych jest to, że mają tym większą trwałość im w węższym zakresie pojemności się je użytkuje.
Skraca im życie zarówno ładowanie ich ma maksa jak i rozładowywanie do zera.
Dlatego software zajmujący się kontrolą akumulatora, porusza się w pewnym zakresie - np. od 10% do 90% teoretycznej pojemności ogniw. Wtedy mając ogniwa
Od początku jest bufor dla wydłużenia żywotności akumulatora.
Obecnie produkowane Tesle mają 4kWh bufor na dole (w przeszłości 60/70/75 miały 2,4kWh).
Taka Tesla model (P)100D ma użyteczną część 98,4kWh z 102,4kWh akumulatora.