Degradacja baterii Tesli Model S po 7 latach - 5%
Wiele sie mowil o tym jak to baterie samochodow elektrycznych nie nadaja sie do uzycia po kilku latach. Coz, okazuje sie to bzdura.
mamut2000 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 261
- Odpowiedz
Wiele sie mowil o tym jak to baterie samochodow elektrycznych nie nadaja sie do uzycia po kilku latach. Coz, okazuje sie to bzdura.
mamut2000 z
Komentarze (261)
najlepsze
@GeDox: Co za debilizm, wróć do szkoły czy coś. Prąd nie działa jak spalinowe zacierające się mechanicznie rzęchy...
Spadki pojemności ogniw (li-ion) są głównie spowodowane odkładaniem się metalicznego litu na elektrodach. ~2000 cykli (do 80% pojemności) to i tak przy zasięgu 500km daje milion kilometrów przebiegu.
99,999% ludzi nigdy takiego akumulatora nie zajedzie...
@anon-anon: nigdy takiego przebiegu w aucie osobowym nawet nie widziałem
Audi A6 z tego samego roku o podobnej mocy w benzynie z połową przebiegu tesli: 15 tys eur.
BMW 535i, ten sam rok, dużo mniejszy przebieg niż tesli. Benzyna o podobnej mocy: 16tys eur.
Mesiek E klasa, ten sam rok, dużo mniejszy przebieg niż tesli. Benzyna o
https://joemonster.org/art/51295/Ile_przez_cztery_lata_kosztuje_utrzymanie_samochodu_marki_premium_z_duzym_silnikiem_
A Tesle trzymają swoją wartość.
Patrz na cenę nowych aut z osiągami takiej Tesli Performance.
Nikt z odrobiną oleju w głowie nie kupi spalinowego zabytku który błyskawicznie robi się bezwartościowy. :P
Ale jak się dorobię to znów wzrośnie.
Wedlug testow baterii litowo-jonowych, bez trudu pojazd przejedzie 20 razy wiecej, czyli 1-2 miliony kilometrow.
Zdecydowane szybciej auto zezre rdza niz skoncza sie baterie
Sprawdzcie na wykresie gdzie jest aktualnie zuzycie baterii
W leafach z gorącego klimatu jest średnio (brak aktywnego chłodzenia)
Nie baterie Tesli. Jest wyraźnie napisane
Zabija je głównie wysoka temperatura, Leafy eksploatowane w klimacie umiarkowanym i chłodniejszych się całkiem ładnie trzymają.
Ale to jest "wyjątek który potwierdza regułę" a do tego nowsze Leafy ostrożniej obchodzą się z ogniwami.
A swoją droga ciekawostka o tyle że na Ukrainie z powodzeniem regenerują takie Leafy skupując je za pół darmo (z różnych zakątków Europy) i ba wrzucając
#teslamodelgruz
Kto niby tak mówi? Jacyś skrajni debile?
W telefonach ogniwa chodzą na 100% możliwości by ładnie wypaść w testach a po dwóch latach masz kupić nowy. Bez chłodzenia, ładowane gdy są zbyt gorące lub zbyt zimne...
Samochody to zupełnie inna bajka. Pracują w optymalnych warunkach; aktywne chłodzenie/dogrzewanie. Nie są ładowane ani rozładowywane 0-100%. I osiągają założone ilości cykli.
2000 cykli po 500km = 1 milion kilometrów. To przebiegi
@czabkaniewidka: w jakim sensie paść? Na pewno nie straci w pół roku tyle pojemności.