@molksiazkowy1111: Nie, ta ścieżka nie jest dobra, rower waży ile? 15kg? Samochód 100x tyle. Jedna pomyłka kierowcy, zdarzenie losowe i nie ma rowerzysty.
Ale że autobus? W sumie, to nie wiem, czy nie lepiej było zostawić dwukierunkową i przerzucić rowerzystów na chodnik, zdaje się, że dość szeroki. Ale mam wrażenie, że to tak, jak w Krakowie - "wybudowaliśmy nowe 300 km ścieżek rowerowych w tym roku!" - koszt- 3000 litrów farby :(
@mlotek_to_uniwersalna_odpowiedz: na chodnik? a pieszych gdzie? w kosmos? Lepiej już było zostawić normalną drogę i 2 ścieżki rowerowe jednokierunkowe, każda po swojej stronie ulicy. Tak jak się to robi w Niemczech.
@Felipe: Chodziłeś kiedyś boso po szkle? Czy ktoś cię zmusza? Możesz wybrać odpowiednie obuwie do takich czynności. Tak samo jak rower do jeżdżenia po mieście.
Tak było tylko przejściowo; potem już fizycznie oddzielono ruch rowerzystów, chociaż jak widzę, to chyba nie wszędzie, bo nadal ktoś samochodem wjechał na tę ścieżkę.
To wyraźny przykład, że lepiej żeby drogi rowerowe były oddzielone od jezdni. Jak widać, również w innych krajach ludzie dostają prawo jazdy pomimo, że nie znają znaków drogowych.
@marekpiotr: To przykład, że projektanci infrastruktury to idioci, a służby się #!$%@?ą nie tylko w Polsce. Prawdiłowym rozwiązaniem było zrobienie 2 pasów rowerowych, normalnie po obu stronach jezdni i oddzielenie ich od pasów dla samochodów najlepiej jakąś zielenią, ale może być też wysoki krawężnik (bezpieczniejszy i lepiej wygląda niż słupki)
@KEjAf: Całkowicie się zgadzam. Separator jest tylko po to, żeby uniemożliwić jazdę samochodem po pasie rowerowym. I takie rozwiązanie jest znacznie lepsze niż brzydkie i niebezpieczne słupki. Najbardziej niebezpieczne miejsce to oczywiście skrzyżowanie i tam oczywiście nie ma żadnych separatorów, a im prostszy układ, tym mniej punktów kolizyjnych i tym większe bezpieczeństwo. W Polsce oczywiście robi się odwrotnie i skrzyżowania z przejazdami rowerowymi to tory przeszkód nie tylko dla rowerzystów, ale
kontrapas jest mozliwy tylko na jednokierunkowej ulicy. Co wiecej, na takim kontrapasie mozna poruszac sie tylko w jednym kierunku, a na filmiku po tej sciezce porusza sie w obu kierunkach.
@Thapchan: U nas można by kosić niewyobrażalny hajs za nielegalne parkowanie i przekraczanie prędkości, ale policja ma to w dupie i woli pałować protestujących, albo wystawiać nielegalne mandaty za chodzenie po lesie.
Komentarze (140)
najlepsze
a my tu sobie na polskie DDRy narzekamy ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
W sumie, to nie wiem, czy nie lepiej było zostawić dwukierunkową i przerzucić rowerzystów na chodnik, zdaje się, że dość szeroki.
Ale mam wrażenie, że to tak, jak w Krakowie - "wybudowaliśmy nowe 300 km ścieżek rowerowych w tym roku!" - koszt- 3000 litrów farby :(
@xxx12321_new:
raczej kierowcy jezdzacy na pamiec
@virusriddle:
nie, to nie jest kontrapas..
kontrapas jest mozliwy tylko na jednokierunkowej ulicy. Co wiecej, na takim kontrapasie mozna poruszac sie tylko w jednym kierunku, a na filmiku po tej sciezce porusza sie w obu kierunkach.
;-)