21 lat od "ostrego cięcia" polskiej kolei. Do dzisiaj walczymy z jego...
Dzisiaj mija 21 rocznica od największej rzezi połączeń kolejowych na terenie Polski. Mieszkańcy wielu regionów do dzisiaj odczuwają jej skutki. Co było przyczyną? M.in. nieuczciwi konduktorzy, którzy byli wyznawcami rozwinięcia skrótu PKP - "płać konduktorowi połowę".
NaKolei_pl z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 151
Komentarze (151)
najlepsze
Przy takiej organizacji rozkładu jazdy nie ma się co dziwić, że linia do Karpacza (3 pociągi dziennie) została niewiele później zlikwidowana.
Znalazłem: https://www.wykop.pl/link/5073507/polaczenia-kolejowe-umieraly-w-ciszy-co-sie-stalo-z-pkp
Jeżeli na jakiejś trasie nawet jeżdżący co godzinę nieduży szynobus byłby z reguły pusty, to nie warto przywracać tam ruchu pasażerskiego. Do walki z "wykluczeniem komunikacyjnym", jeśli już koniecznie chce się to robić, lepszy będzie autobus lub busik, byle często i
a ja myślę, że nikt nie zamierza rozbudowywać tras głównie między małymi miejscowościami. chodzi raczej o przywrócenie połączeń do większych miast - to nadal topologia gwiazd, tylko z ramionami sięgającymi dalej.
może też się zdarzyć tak, że te "gwiazdy"
@anadyomenel: Przecież istotą kolei jest taka konstrukcja, że ten środek transportu praktycznie zawsze zmierza do większego ośrodka, a mniejsze miejscowości są obsługiwane niejako przy okazji.
dzięki pieniądzom z ue kolej regionalna wraca i to w takim stanie w jakim ona powinna być - mały szynobus kursujący regularnie między małym miasteczkami i wsiami oraz większym ośrodkiem.
Kiedyś wyprowadzalem gościa na #!$%@? za Wisłę. Jechało się tam 55 min autem z Białołęki więc całkiem spory dystans. Na miejscu okazało się że miasteczko bardzo dobrze rozwinięte, nowe bloki, dużo ludzi. Sekretem było połączeniie kolejowe
Nastawiali 3 przystanki w mieście, remontują dworzec a jedziesz 2.10. po cholerę mi ładny dworzec. Przyjezdzam samochodem
Dopiero od kiedy unia daje zaczal sie jakis ruch i przywracanie czesci polaczen. Polecam sobie pojezdzic po okolicach takiego np
@Tzebullaque: Te linie nie były niedoinwestowane nawet za Niemca. Po pierwszej wojnie światowej RW była w kryzysie, a iii rzesza wolała inwestować w