Morele.net i sprawa zaginiętej karty graficznej.
Kolejny spór z @morele.net
Ku przestrodze, aby pod żadnym pozorem nie wysyłać teraz kart z wysokim hashrate na naprawę gwarancyjną.
TL:DR; Oddałem kartę na gwarancji. Karta zaginęła. Sapphire twierdzi, że sprawną kartę oddali dystrybutorowi, Morele uważa że karta jest nienaprawialna i nie mogę jej odzyskać.
W połowie kwietnia 2021 po raz drugi reklamowałem kartę graficzną Sapphire Radeon RX 5700 Pulse. Przyczyna - okresowe artefakty oraz czarne ekrany. Zgłosiłem reklamację celem naprawy bądź wymiany. Karta została wysłana do Morele. Przez prawie 2 miesiące nie dostałem żadnej konkretnej informacji o stanie zgłoszenia (karta pozostawała w serwisie). 2 Czerwca napisałem z zapytaniem co się dzieje z moja kartą. Dostałem odpowiedź, że ze względu na długi okres oczekiwania Morele mogą zwrócić mi pieniądze za kartę - co oczywiście nie wchodziło w grę gdyż karta była warta co najmniej 3x tyle co w chwili zakupu. Odpowiedziałem że poczekam na informacje z serwisu. W kolejnych dniach dostałem informację od Morele, że karta jest nienaprawialna i została zatrzymana przez serwis - co wydało mi się dziwne, bo jeżeli to byłaby prawda to zazwyczaj serwis wysyła zamiennik. Otworzyłem więc zapytanie do oficjalnego supportu Sapphire, i dostałem odpowiedź, że karta jest sprawna i 19 maja została odesłana do dystrybutora! Oczywiście przekazałem tą informację do Morele. Niestety asystent Morele.net (po rzekomej kilkukrotnej konsultacji z dystrybutorem, kierownikiem oraz moim żądaniem, by odesłać mi sprawna kartę) utrzymuje, że karta jest nienaprawialna, została zatrzymana i jedyne co są w stanie mi zaoferować to zwrot pieniędzy.
Wnioski? Ktoś musi kłamać - Morele, dystrybutor albo Sapphire. Morele umywa ręce powołując się na słowa dystrybutora. Oczywiście na zapytanie kto jest dystrybutorem dostaje odpowiedź, że nie mogę otrzymać takiej informacji.
Biorąc pod uwagę obecne ceny kart graficznych i bitcoina można podejrzewać, że moja karta skończy swój żywot na farmie.
Poniżej zrzuty ekranu rozmowy z Morele jak i z Sapphire
Komentarze (230)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
ja bym wysylal bezpośrednio do producenta
Komentarz usunięty przez moderatora
Tu mówimy konkretnie o Morele, a nie o jakieś innej sieci sklepów.
Ja rozumiem, że żyjemy w idiokracji i wielkość Polaków nie potrafi nawet pisać, ale debilu sprawdź sobie pisownię, zanim będziesz kaleczył mój język ojczysty.
zostaliśmy wywołani do tablicy więc czujemy się zobowiązani do przedstawienia naszego stanowiska w tej sprawie. Na początku pragniemy zaznaczyć, że zawsze dokładamy wszelkich starań, aby spełniać oczekiwania naszych Klientów, dlatego też na życzenie Klienta kilkukrotnie wnioskowaliśmy do dystrybutora o zwrot karty, która została wysłana do serwisu. Niestety w dalszym ciągu nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Ważne jest również, że zgodnie z warunkami gwarancji, ostateczna decyzję o sposobie rozpatrzenia reklamacji jest po stronie Gwaranta
Dlaczego nie zaproponowaliście Klientowi od razu wymiany karty na nową, tylko utrzymywaliście decyzję o zwrocie środków?
Znajomy mial podobny problem z x-kom takie pismo odnioslo skutek:
"""Szanowni,
Po konsultacji z prawnikiem - uprzejmie proszę o zwrot reklamowanej karty. Pozostaje ona moją własnością - procedura reklamacyjna nie powoduje w żadnym momencie zmiany właściciela przedmiotu. Przypomnę, że oczekiwałem w zgłoszeniu reklamacyjnym karty, a nie pieniędzy.
Zatem - wnoszę jak na wstępie. Jeśli do 5 dni roboczych nie odzyskam mojej własności, obsługująca moją firmę kancelaria prawna zgłosi na moją
@mbe_: A jest sklep, który nie ma negatywnych opinii na wykopie? Bo chyba będę musiał następnym razem sam sobie zbudować procesor z piasku ( ͡° ͜ʖ ͡°)