@Dzyszla: Nie szacujesz :) Wybierasz najdogodniejszy z tych, które masz do dyspozycji. Ten najdłuższy tzw. teren przygodny, wcale nie musi być najbezpieczniejszy. Może go przecinać ogrodzenie, niewidoczne z wysokości decyzji, roślinność, przepusty itp. Generalnie w momencie odcięcia napędu - zegar zaczyna tykać. Jeśli miałbym wskazać co w tej chwili jest potrzebne to.. szczęście. Był taki przypadek na szybowcowych MŚ w Australii : facet lądował w terenie przygodnym, wybrał długi i równy
@PositiveRate: Mocno uszkodził płatowiec, no i to lata siedemdziesiąte. Szczegółów dalszych nie znam - może awaria radia, anteny itp. Pisał o tym przypadku Makula.
@xUnf: @TheMaskator: W lotnictwie są takie programy jak CISM (Critical Incident Stress Management), które pomagają zająć się tematem na gorąco żeby nie rozwinęła się trauma czy PTSD itd. Nie dotyczy to raczej pilotów niezarobkowych, ale da się (podejrzewam) uzyskać pomoc.
Dlatego wielu pilotów przed licencją na samoloty poleca zrobić licencje na szybowce. Samolotem bez silnika wbrew pozorom można pokonać spory dystans szybując i wylądować w bezpiecznym miejscu.
@looolbeka: Wielu pilotów przed samolotami zaczyna robić licencję na szybowce, bo na szybowcach przepisy pozwalają im latać wcześniej niż na samolotach. Nawet mały samolot z uszkodzonym silnikiem niewiele ma wspólnego z charakterystyką szybowca i takie doświadczenie niewiele może pomóc.
@K41M: O #!$%@? odpowiem na te minusy, bo aż kawę wyplułem jakim gówno portalem jesteście. 7 debili mnie zminusowało na jakiej podstawie? Że Ofiara była jednym z CEO Cinkciarza (fakt), zginęła w katastrofie lotniczej pod ZG (fakt), w sposób godny amatora (czyli przez zbyt szybkie złamanie maszyny na nawrót, podczas braku NOŚNOŚĆI- fakt) pomimo posiadania 30letniego (ponoć?) stażu w lotnictwie? Tym 7 debilom winszuje.
@Petururururu: nie jestem ekspertem ale wydaje mi się, że był zesrany po szyję. Starał się tylko dotrzymać procedur w rozmowie z wieżą. No i miał w #!$%@? farta.
@Petururururu: Nie wyglada to na samodzielne wyłączenie. Wcześniej stara się utrzymać lot poziomy i nagle raportuje wieży ze stracił pełna moc, a potem ze stracił silnik. Wychodzi na to ze sam go nie wyłączył, z reszta, po co miałby to zrobić w tym przypadku?
Komentarze (104)
najlepsze
Generalnie w momencie odcięcia napędu - zegar zaczyna tykać. Jeśli miałbym wskazać co w tej chwili jest potrzebne to.. szczęście. Był taki przypadek na szybowcowych MŚ w Australii : facet lądował w terenie przygodnym, wybrał długi i równy
Komentarz usunięty przez moderatora
Zainstaluj se adblocka i "unhook youtube".
Wcześniej stara się utrzymać lot poziomy i nagle raportuje wieży ze stracił pełna moc, a potem ze stracił silnik.
Wychodzi na to ze sam go nie wyłączył, z reszta, po co miałby to zrobić w tym przypadku?