Technikę destabilizowania auta poprzez wprowadzanie go w nadsterowność, by kontrolowanym driftem pokonać zakręt przy większej prędkości, wymyślili fińscy kierowcy rajdowi. Inspirował ich klimat kraju, zaśnieżone i oblodzone przez sporą część roku drogi.
@jedyny_wolny_login: Skandynawscy kierowcy rajdowi w latach 70 to opanowali jako spoób pokonywania ciasnych zakrętów z uślizgiem tylnej osi w przednionapędowych samochodach. Ale to raczej ns śniegu czy na szutrze stosownae jest ;)
@Sorcerer001: Nadal na suchym asfalcie taki manewr przy normalnych oponach nie wydaje się raczej czymś normalnym. Oczywiście ABS nie mówiąc o ESP (o ile w góle kiedkolwiek go miał) w tym samochodzie zbyt sprawny nie był.
Komentarze (205)
najlepsze
@Leniek: ja nie wiem... To chyba łyse rozgrzane zimówki. Masakra.
Ciekawe teorie, są po to, żeby się z felg nie iskrzyło( ͡° ͜ʖ ͡°)