Wykopki, potrzebuję chyba #wykopefekt pierwszy raz podczas mojego 7 letniego mirkowania z wami. Przeżywam tę samą sytuację co @zymo08 (https://www.wykop.pl/link/6144983/kupiles-karte-graficzna-przed-wzrostem-cen-me-ja-w-ramach-gwarancji-zutylizuje/) i chyba muszę kręcić aferę.
Historia jest następująca. Dwa lata temu kupiłem kartę graficzną Gigabyte GeForce GTX1660 Super w Komputroniku za zawrotną cenę około 1100 zł. Wcześniej śmigałem na zabójczym Radeonie 4850 z 512 mb vramu ( ͡° ͜ʖ ͡°). Wracając do tematu. Karta graficzna sprawowała się super i dzięki niej nadrobiłem najlepsze tytułu w tym #wiedzmin3 na którego długo czekałem. W kwietniu 2021 r. padła za pierwszym razem i została naprawiona bez problemu.
Teraz niestety padła drugi raz (też w kwietniu, ale proces gwarancyjny trwał miesiąc) i dowiedziałem się, że karta jest nienaprawialna. Sklep początkowo poinformował mnie, że karta może zostać naprawiona, wymieniona na nową a w najgorszym wypadku zostaną zwrócone mi pieniądze. O dziwo spodziewałem się lepszej opcji, ale niestety. Dziś dowiedziałem się, że serwis gwarancyjny to "best i can" do to zwrot 1100 zł. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W komputroniku ta sama karta kosztuje 1889 zł. Pomyślałem więc, że może dobrą opcją będzie zabranie mojej karty graficznej z serwisu i poszukanie pomocy u jakiś majstrów, którzy może coś wyczarują. Zdziwiłem się, bo moja karta graficzna została już zutylizowana.
Wykopki, myślałem o zwróceniu się do rzecznika praw konsumenckich, bo zwyczajnie w świecie zutylizowali mi moją własność. Może ktoś miał podobną sytuację i jest w stanie coś poradzić?
Komentarze (266)
najlepsze
Mimo wszystko, życzę powodzenia w walce z komputronikiem
@Neling: Równie dobrze producent mogł wymienić na nowy egzemplarz a sklep stwierdził że "przycebuli"
Jeżeli komputronik nie był w stanie jej naprawić to niech ci dają 3050, wydajność na tym samym poziomie.
@Megawonsz_dziewienc: i tu się zderzasz się ze ścianą ¯\_(ツ)_/¯
Realnie nie wiem czy poza EVGA i czasami MSI ktoś jeszcze tak robi. Przy czym to też aplikuje się z reguły tylko przy zwrocie bezpośrednim do producenta za pominięciem sklepu, jeżeli były spełnione jakieś ich procedury rejestracyjne karty i wszystko się zgadza.
O wymianach bezpośrednio u producenta słyszałem (aczkolwiek nigdy w polsce) ale przez sklep to jeszcze nigdy, nawet za granicą.
@aa-aa: a ja nie, ale wlasnie dlatego mamy kraj jaki mamy, gdzie na oszukiwanie jest spoleczne przyzwolenie
I jakby tego było mało, to jeszcze mi zasilacz #!$%@? ( ͡° ʖ
@krzywy_odcinek: i co napisałeś ten licencjat czy dalej czekasz?
Wniosek taki, że w tym antyludzkim państwie pełnym januszexów i cwaniaków nie warto naprawiać
Zła informacja jest taka, że producentem jest Gigabyte - tak koszmarny kontakt z supportem miałem tylko u Palita. Na wiadomość odpowiedzą ci z łaską nawet po kilku tygodniach:(
@rumkowski: Nikt mnie nie pytał o zdanie. Została zutylizowana bez mojej wiedzy.