Wykopki, potrzebuję chyba #wykopefekt pierwszy raz podczas mojego 7 letniego mirkowania z wami. Przeżywam tę samą sytuację co @zymo08 (https://www.wykop.pl/link/6144983/kupiles-karte-graficzna-przed-wzrostem-cen-me-ja-w-ramach-gwarancji-zutylizuje/) i chyba muszę kręcić aferę.
Historia jest następująca. Dwa lata temu kupiłem kartę graficzną Gigabyte GeForce GTX1660 Super w Komputroniku za zawrotną cenę około 1100 zł. Wcześniej śmigałem na zabójczym Radeonie 4850 z 512 mb vramu ( ͡° ͜ʖ ͡°). Wracając do tematu. Karta graficzna sprawowała się super i dzięki niej nadrobiłem najlepsze tytułu w tym #wiedzmin3 na którego długo czekałem. W kwietniu 2021 r. padła za pierwszym razem i została naprawiona bez problemu.
Teraz niestety padła drugi raz (też w kwietniu, ale proces gwarancyjny trwał miesiąc) i dowiedziałem się, że karta jest nienaprawialna. Sklep początkowo poinformował mnie, że karta może zostać naprawiona, wymieniona na nową a w najgorszym wypadku zostaną zwrócone mi pieniądze. O dziwo spodziewałem się lepszej opcji, ale niestety. Dziś dowiedziałem się, że serwis gwarancyjny to "best i can" do to zwrot 1100 zł. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W komputroniku ta sama karta kosztuje 1889 zł. Pomyślałem więc, że może dobrą opcją będzie zabranie mojej karty graficznej z serwisu i poszukanie pomocy u jakiś majstrów, którzy może coś wyczarują. Zdziwiłem się, bo moja karta graficzna została już zutylizowana.
Wykopki, myślałem o zwróceniu się do rzecznika praw konsumenckich, bo zwyczajnie w świecie zutylizowali mi moją własność. Może ktoś miał podobną sytuację i jest w stanie coś poradzić?
Komentarze (266)
najlepsze
Obie strony zyskały na tym. Ja bo miałem nówkę nagrywarkę
@luxkms78: z tego co wiem, to jeśli ci sklep tego nie zaoferuje, to się wcale nie liczy od nowa. Miało, ale zmiana przepisów utknęła dawno temu nie wiadomo gdzie.
Zażądaj wydania karty, jest Twoją i nie mają prawa jej zniszczyc z jakiegokolwiek powodu.
Szedlbym w taka opcje tylko gdyby byl zwrot kasy + zwrot uszkodzonej karty.
Ale odzyskanie tej karty jest chyba jedynym sposobem, żeby się dowiedzieć czy jednak ta próba naprawy się przypadkiem nie udała...
Nie wiem, czy potem nawet w serwisie nie można by próbować dowieść, jeśli karta była uszkodzona celowo, gdyby im zależało, żeby wałek nie wyszedł. Jakieś arcygłupie zagrania serwisowe doświadczony serwisant wychwyci. W tym nieudolne próby naprawy.
Sklep co do zasady może odmówić naprawy/wymiany, jeżeli wybrany przez Ciebie sposób naprawy szkody jest niemożliwy albo wymaga nadmiernych kosztów - może zaproponować zwrot/obniżenie ceny. Druga naprawa pozwala Ci żądać rozwiązania umowy lub obniżenia (racjonalnie) ceny i wtedy sprzedawca już nie może odmówić takiego żądania. W przypadku zwrotu kasy jest to kwota równa kwocie zakupu
@ktjx: O utylizacji sprzętu zostałem poinformowany dzisiaj i postawiony przed faktem dokonanym.