Koenigsegg wymyślił skrzynię biegów na nowo
Sympatyczny Łysy Szwed wymyślił zupełnie nową skrzynię biegów LightSpeed Transmission. Zobacz jak działa i dlaczego jest lepsza od DSG.
strasznyzwierz z- #
- #
- #
- #
- #
- 200
Sympatyczny Łysy Szwed wymyślił zupełnie nową skrzynię biegów LightSpeed Transmission. Zobacz jak działa i dlaczego jest lepsza od DSG.
strasznyzwierz z
Komentarze (200)
najlepsze
Ile obrotów ma przeciętny silnik?
@brokenik:
A to czasem nie DSG tylko markowane przez Alfę?
Dla mnie objawieniem pod względem prostoty i minimalizacji części, które się zużywają jest e-cvt z lexusa ale to już rozwiązanie zaimplementowane tylko w hybrydach (chociaż nie jest to wymóg, dałoby się to zrobić w aucie stricte spalinowym). Chris zrobił spoko video wyjaśniające istotę jej działania.
Taka skrzynia jest np. w Lexusie GS 450h, który ma moc 345 KM. Moc z hybrydy to pewnie około 40 KM. Dla Ciebie ponad 300 KM to mało, odkurzacz? Ile masz w swoim samochodzie?
Komentarz usunięty przez moderatora
żaden wyczyn, przecież DSG to nic szczególnego ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
Śmiesznie, jak synchronizacja nie wyjdzie z powodu problemu z elektroniką (✌ ゚ ∀ ゚)☞
@marceli97: nom, a jak depniesz mocniej to redukcja jest o 2 biegi, czyli dokładnie na to samo sprzęgło, na którym właśnie jedziesz. Itd., itp.
I dlatego zapewne tak uważasz. Bo jeśli chodzi o skrzynie, to cały czas jest rozwój w tej kategorii i rozwijanych jest przynajmniej kilka gałęzi technologicznych, przez różnych producentów. Skrzynie różnią się od siebie sposobem łączenia skrzyń z kołami, wewnętrzną budową i oprogramowaniem.
Z innowacji, które powstały w temacie skrzyń automatycznych to:
- opracowanie sprzęgła hydrokinetycznego
- mechanizm lockup dla
Komfort przede wszystkim.
Zdecydowanie automat. Nie ma co porównywać, komfort i wygoda jazdy na zupełnie innym poziomie. To też już nie te lata, kiedy te automaty się psuły na potęgę, a naprawa była bardzo kosztowna