Żona stwierdziła, że nigdy więcej w trasę "elektrykiem" nie pojedzie
Samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji – co do tego zgodni są już w zasadzie wszyscy. Powstaje jednak pytanie, co z teraźniejszością? Czy w polskich realiach można już zastąpić auta spalinowe pojazdami elektrycznymi? Oto historie z życia wzięte, z którymi warto się zapoznać przed...
Domowik z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 571
Komentarze (571)
najlepsze
@pwone: chyba, że akurat pół kraju ma teslę wtedy stajesz w kolejce, która porusza się 4-6 razy wolniej niż analogiczna do dystrybutora z paliwem. Z 20 min robi się godzina, co 200-300km. Zdarzyło mi się robić trasy po 1kkm dziennie i co z teslą bym jechał 4h dłużej.
Na trasę tylko diesel. Do miasta i wokół
PIS - jedyne co robił to drapał się po jądrach i brał (bierze) kasę w temacie.
PO - jedyne co robiło to drapało się po jądrach w temacie i brało kasę.
Najbliższe wybory. Rządzi albo PIS albo PO (KO) w koalicji z kimś. Kto mi ma
Poza tym zakaz sprzedawania aut spalinowych już bardziej jaskrawo nie udowadnia, że nasi nadzorcy chcą zrobić z nas niewolników. Zakaz spalinowych to dopiero początek. Nie minie rok jak będą cisnąć z zakazem hodowli i upraw na własny użytek, potem zakaz spożywania mięsa, zakaz posiadania gotówki i rzeczy typu złoto itd itp.
Takie mamy czasy ¯\_(ツ)_/¯
@Wasz_Pan: Raczej dzielnie zbudujemy własną pracą nowe Elizjum rządzącym ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ISBN: 978-83-650-6881-1 ; EAN: 9788365068811 ; Tytuł oryginalny: The Fourth Industrial Revolution ; Liczba stron: 216 ; Format: 135x210mm
Komentarz usunięty przez moderatora
@Rzurek35: Poczekaj, poczekaj... pomijając,
@kwanty: a jak masz potrzebę szybkiego doładowania auta w czasie dnia, żeby gdzieś pojechać, to masz problemik, bo zamiast 20 minut czas ładowania będzie liczony w godzinach.
bez kompletnej przebudowy sieci energetycznej nie ma szans na zastąpienie 10% spalinówek elektrykami, o produkcji tej energii nie wspominając
W sumie jak tak myśle to sporo prądu z odnawialnych źródeł energii i nie tylko się marnuje w nocy, a w nocy samochody elektryczne byłyby najczęściej ładowane. Może przynajmniej odpadłyby problem magazynowania energii
Poza tym chyba nie warto wspominać o tym co się będzie działo jak przypadkiem w garażu się taki zapali.
O tym, że jak będzie więcej elektryków będzie zdarzało się też więcej ich wypadków, a
@Pawel993: dziwne mieszkam w centrum miasta i mam swoj dom z garazem i codziennie rano wstaje auto jest full naladowane.
takze jest tez fajnie mimo ze nie na wsi :)
@machus666: Wszystko się da jak na 4 miliony mieszkańców przypada 1 reaktor atomowy, nie wspominając już o innych elektrowniach. Zresztą ta sieć nie jest tak cudownie rozwinięta i bezawaryjna. Nawet korzystając ze specjalnych aplikacji do planowania podróży, żeby załapać się na ładowarkę,
Na yt były też filmy na ten temat, degradacja baterii w leaf i tesli.
-zasięg 700km( w zimę przy ogrzewaniu niech będzie 500km)przy normalnej prędkości rzędu 90km/h
-czas ładowania 0-100 procent max 10min
-zywotnosc.baterii ma poziomie 90% po przejechaniu 300 000tys km.
- koszt nowej( bądź regenerowanej ale przy zachowaniu oryginalnej pojemności) w granicy max 5k.
Czy jakiś elektryk jest w stanie spełnić te wymagania?
Elektryki są super ale no akurat nie na takie scenariusze. A wiem że są głosy które najchętniej by takim jak ja
@Saeglopur: Taka cena to jeszcze w tym roku może u nas być jak się pinokio z osrajtkami uprą( ͡° ͜ʖ ͡°)
@rskk: realnie będziesz czekał godzinę na zwolnienie się ładowarki.
- traktuję tego elektryka na trasy... aby pojechać nim 100 km załatwić sprawe i bez stresu wrócić
- ale ta wersja ma 800 km zasięgu, ja jednak kupilem tą co ma 400 heheh hihihi heheeh... kto normalny w trasie i wytrzymuje 400 km bez przerwy... heheh
@loginqw: Tylko trzebaby mieć na tym szybka ładowarkę bo nie wiem ile trzebaby skosić za takie ładowanie żeby opłacało się pół dnia stać i czekać aż się naładuje. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak to niestety dziś wygląda.
Z nieco innej beczki, w artykule jest napisane, że elektryk to niższe koszty eksploatacji. Ta.. jasne.
@dwie_szopy_jackson: no ogólnie to mają rację. Ale nowy elektryk ;)
Samo w sobie auto elektryczne jest narzędziem - i do pewnych celów się całkiem nieźle nadaje. Ale nie znaczy że nadaje się do wszystkich celów!
Ale propaganda jak to propaganda, krzyczy "widelce to przyszłość sztućców, zakaż używania i sprzedaży innych sztućców" stadko pożytecznych idiotów podtrzymuje chwytne hasełko.
@duble2: Oho! inżynier! Przestawisz swoje wyliczenia?