Przepustnice w autach od dobrych 15-20 lat są sterowane za pomocą potencjometru w pedale gazu który daje odpowiedni sygnał przepustnicy do otwarcia się na dany kąt. W autach elektrycznych przepustnicę zastępuje zapewne sygnał sterujący do falownika. Jak taki potencjometr nie działa prawidłowo to może w każdej chwili dać silnikowi sygnał "pełna moc", a że w Tesli nie ma skrzyni biegów, a moc pojawia się bardzo szybko, to efekty widać jak na filmie.
@Iskaryota: wiesz co to Asil-D? Na takim lvl dziala pedal gazu . Dodatkowo,wcisniecie hamulca (rowniez asil-d) powoduje wyłączenie gazu,uklad jest mega bezpieczny
Macie swoje "w #!$%@?" KM i 3 sekundy do setki w aucie daily... Strata pieniędzy i niebezpieczne. To powinno mieć max. 150 koni i analogowy ręczny którego zaciągnięcie rozłącza jednocześnie prąd od silników.
TL;DR: To nie autopilot, tylko kierowca pomylił gaz z hamulcem Wg. Tesli dowodzi temu na nagraniu fakt, że "stopy mu nie świecą".
Najwidoczniej obwód hamulca zaprojektowali priorytetowo względem autopilota (thank you captain obvious) i nie ma możliwości aby naciśnięcie hamulca nie zapalało stóp.
Przyczyną mogła być po prostu wycieraczka, zdarzyło mi się, że pedał gazu się przyblokował a później lekka panika, bo nie mogłem go odblokować. Natomiast w Tesli, gdzie jest automatyczna skrzynia biegów lub jej w ogóle nie ma + silnik, który pozwala przyśpieszyć w kilka sekund do setki, parę sekund paniki powoduje to, co na filmie.
@7160: jest. I jest mocniejszy niż silnik. Tylko, gdy masz coś jak 500 koni mocy, pompujących energię na koła, to go zwyczajnie spalisz. Jest za to guzik do awaryjnego odcięcia zasilania silnika. Turaj nie widzę natomiast ani hamowania, ani żadnej innej reakcji. Stawiam, na kierowcę, który zasłabł, albo spanikował po zablokowaniu pedału wycieraczka. W USA było kilkanaście oskarżeń tesli o niezamierzone przyspieszenie. Wszystkie były przebadane przez ich agencje, zawsze winny byl
Komentarze (528)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Wkońcu to państwo policyjne.
To nie autopilot, tylko kierowca pomylił gaz z hamulcem
Wg. Tesli dowodzi temu na nagraniu fakt, że "stopy mu nie świecą".
Najwidoczniej obwód hamulca zaprojektowali priorytetowo względem autopilota (thank you captain obvious) i nie ma możliwości aby naciśnięcie hamulca nie zapalało stóp.
@dict: co? (ಠ‸ಠ)