Kiedyś to były opony… A teraz? Czyżby celowe postarzanie produktu?
Coraz częściej dostajemy sygnały od rolników o tym, iż dzisiejsze opony już zaledwie po kilku latach użytkowania zaczynają pękać po bokach, przez co pomimo niezużytego bieżnika, należy je wymienić. Dlaczego tak się dzieje?
S.....a z- #
- #
- #
- #
- 124
Komentarze (124)
najlepsze
Nawet jakby guma była ta sama, to dużo większe
Myślałem, że jest XXI wiek i opony są produkowane z uwzględnieniem nowych ciągników, jeżeli rolnik kupił 20 lat temu ciągnik i na tych oponach jeździł 15 lat i było ok, teraz nagle wg Ciebie ten sam ciągnik nie dość, że nabrał mocy i może udźwignąć sprzęt o którym piszesz, to nowoczesne dzisiejsze opony wzmocnione nie radzą sobie 5 lat na starym lekkim ciągniku?
...a z postarzaniem produktu, to nie do konca tak jest. Swego czasu naukowcy odkryli ze pyl z opon zatruwa rzeki i ryby, i zaczęli się pytać producentów jakie chemikalia stosują jako konserwant mieszanki oponiarskiej. Firmy nie chciały zdradzic tajemnicy, ale chyba zaczeli mniej tego
@lofican: stałeś przed tym przejściem i czekałeś na opinie biegłego czy jesteś absolwentem akadamii chłopskiego rozumu?
dokupione współczesne skrzynki rozpadają się w rękach przed upływem 5 - 7 lat
co do opon to winowajcą jest silikon
Wszystko co mowimy ktoś już kiedyś powiedział ale nie wszystko jest cytatem.
Teraz już takich nie robią xd
Od 2014 do 2022 roku śmigałem z tyłu na oponie michellin country mud. Zero popękaną z boku przez ten czas, za to się starł bieżnik i nadszedł czas na wymianę.
Na początek padło na firmę impac i popękania wyszły po około 3 miesiące. Opona do kibla.
Później zakupiłem Schwalbe i po niecałym roku popękania, że prawie widać detke.
Teraz padło na Continental double fighter i