Kiedyś to były opony… A teraz? Czyżby celowe postarzanie produktu?
Coraz częściej dostajemy sygnały od rolników o tym, iż dzisiejsze opony już zaledwie po kilku latach użytkowania zaczynają pękać po bokach, przez co pomimo niezużytego bieżnika, należy je wymienić. Dlaczego tak się dzieje?
S.....a z- #
- #
- #
- #
- 124
Komentarze (124)
najlepsze
@AquilaTimere: ale że co kupiłes je 1,5 roku temu czy rok produkcji jest 062021? znam gościa co mówi, że ma nowy samochód bo kupił od handlarza 15-letnie gówno - ale dla niego nowy i nie przetłumaczysz
@CalibraTeam: DOT 2821 (28 tydzień 2021)
Tańsza w produkcji i szybciej zużywająca się. 10 lat temu zasada była taka że opona ma swoje właściwości przez około 10 lat.
Dzisiaj pieszą że opona 7 letnia jest już do wymiany.
Nie no oczywiście... to najpewniej ten zapasowy ciągnik używany raz na ruski rok ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Gdzie tu w ogóle mowa o ekologii i ekonomii... ciągnik powinien mieć przepracowane przynajmniej 10 tys. godzin w ciągu 5 lat.
Wtedy nie byłoby mowy o starzeniu się nieużytkowanych opon.
Ponadto stara wiejska prawda mówi "guma musi pracować" (
@PastaZeSzczypiorku: Którzy ludzie? Bo nie znam nikogo, kto używał choćby raz fabrycznego kompresora w trzydziestce tym bardziej, że na każdym gospodarstwie warsztatowy kompresor to podstawowe narzędzie do obsługi maszyn. To po pierwsze. Po drugie, temat nie jest o oponach w ciapku, bo ten nie targa na sobie ciężarów, tylko o oponach do dużych ciągników, którzy mają zaczepiane na plecy
@unibot: Nie no, nie musi, będzie #!$%@?ł koniem w polu, a później taki unibot powie, że zacofaniec xD
@unibot: Jedynym z nas dwóch, który nie zna tematu, jesteś ty. Ciągniki nie bez powodu mają różne rozmiary, wagi, rozstawy kół, szerokość ogumienia i dziesiątki innych cech, którymi się różnią, bo muszą wykonywać różne