To jest strefa bogatych samochód i sposób usunięcia samochodów dla ludu, inaczej nie da się wytłumaczyć tego że jest to rozpisane również od wieku samochodu, dlatego nic nie da nawet dostosowanie samochodu do innej normy. Co najlepsze Seicento które wyrzuca 150g CO2 nie będzie mogło wjechać, za to nowy samochód z kilkulitrowym silnikiem palącym po 400g CO2 będzie mógł wjechać bez problemu. To jest teatr dla bogoli.
@Azurusek: Jeśli nie zaczniecie wywozić eko-dyktatorskich polityków na taczkach to nic się nie zmieni! Chcą zniszczyć dostęp do samochodów i mięsa. Za komuny móc kupić mięso to był wyznacznik statusu a jeździć samochodem to wyznacznik indywidualizmu. Marksiści nienawidzą indywidualizmu. Następne będzie odebranie prywatnych domów i mieszkań jak przysłonią podatek od nieruchomości 2000%. Pobudują blokowiska z wielkiej płyty żeby gawiedź miała swoje śmieszne kołchozy gdzie grzanie będzie dopiero włączane przy 15 stopniowym
@LibertadParaTodos: w Warszawie nie uda się tego powstrzymać. To specyficzne miasto, gdyby zrobić ankietę to pewnie większość osób będzie za przyjęciem takich stref.
@orejpolenatraktore: specyficzne miasto XD. Po prostu ludzie tam bardziej zdają sobie sprawę z tego, że stary śmierdzący diesel, który nie powinien przejść przeglądu to nie jest dobre auto żeby jeździć nim po centrum miasta.
@mlodygustaw: xD dlatego jak wszyscy siedzieli w domach z powodu covid jakość powietrza się praktycznie nie zmieniła #seemslegit
@gulonek czemu strzelają w kolano? Do wiosny ludzie zapomną, z resztą ignorantów którzy głosują na partię, a nie program jest dużo. Władza liczy, że i tak zostanie wybrana mimo niepopularnych rozwiązań - cytując klasyka "ludzie są głupsi niż się wydaje"
Strefy Czystego Transportu bezpośrednio uderzają w mikrobiznes, który stanowi 3/4 firm w Polsce. Większość firm w Polsce zarabia na granicy najniższej krajowej, jeśli nie mniej, leasing na nowy samochód lub kupno używanego za kilkadziesiąt tys. zł to zabójstwo firm, żadne małe budżety tego nie wytrzymają. Zupełnie inaczej jest z korporacjami, które nawet nie odczują takich wydatków - inna skala. więcej
@sylwek2k: tak, tak: wszyscy zarabiają po 20 tys. zł.
A teraz rzeczywistość:
Średnia miesięczna pensja prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą to 4800 zł brutto. Przy 12 proc. podatku dochodowym przedsiębiorcy zostaje 3200 zł netto. Właściciel mikrofirmy zarabia zatem mniej niż wynosi średnia krajowa.
Polecamy generalnie też ten artykuł , gdzie w miarę klarownie wyłumaczone jest, dlaczego SCT mogą negatywnie wpłynąć na mikrobiznes. Ale uwaga, jest tam trochę znaków
Po komentarzach lewaków będących za strefą to widać ile debili jest w społeczeństwie. Będą wam dokręcać eko śrubę aż będzie piszczeć ale będzie już za późno..
@Lambo994: Typowy lewacki baran, który myśli, że jego 2 letnie bmw z 5 litrowym silnikiem w normie euro 6 generuje mniej syfu niż 30 letni miejski samochód. Ty masz chociaż z 50 iq?
Chyba się wybiorę wesprzeć Krakusów. Zwłaszcza że to SCT to takie gotowanie żaby. Parafrazując
Kiedy naziści przyszli po Euro 3, milczałem, miałem wyższą normę. Kiedy zamknęli drogi dla Euro 4, milczałem, miałem wyższą normę. Kiedy przyszli po tych z Euro 5, nie protestowałem, bo mam wyższą normę. Kiedy przyszli po Euro 6, milczałem, bo mam Euro 6d. Kiedy przyszli po mnie, nie było już nikogo, kto mógłby zaprotestować.
Z tego co zaobserwowałem po ostatnich peregrynacjach to w Krakowie nie ma sensu jeździć samochodem. Korki całą dobę, wolałem zostawić samochód na parkingu pod hotelem i przejść przez most na stare miasto.
nie ma sensu jeździć samochodem. Korki całą dobę, wolałem zostawić samochód na parkingu pod hotelem
@megastulejka: fakt, to jest wygodne jak się przyjeżdża do Krakowa na wakacje, a nie trzeba zawieźć czterech toreb zakupów na Złocień albo zawieźć chore dziecko z z Piasków Wielkich do lekarza.
No ale jak chcemy sie pozbyc smrodu z tych zlych aut, to prosze to robic po calosci - towar do sklepow na rowerach. I to tylko towar ktory do magazynu tez dojedzie na rowerach czy innych w pelni ekologicznych pojazdach. Przeciez skoro ludzie chca "zeby nikt im nie smrodzil pod oknem" to nie sa hipokrytami zeby smrodzic komus innemu pod oknami, prawda?
@yhbgrobdoivbvwamsv: Z dwa lata temu widziałem reklamy rowerów towarowych, że eko i w ogóle super sposób na dostarczanie towarów do sklepów. Wtedy myślałem "no #!$%@? xd" Dzisiaj wiem że to było przygotowywanie gruntu pod zmiany które zachodzą i myślę "no #!$%@? xd"
Jeśli rzeczywiście uda się tę strefę przepchać, to część ludzi chcąc nie chcąc będzie musiała się przerzucić do MPK. Komunikacja w Krakowie już od lat jest niewydolna. Tramwaje jeszcze jako tako jeżdżą punktualnie, ale wypchane są po same drzwi, które ledwo się zamykają, jak bydlęce wagony. Autobusy to szkoda gadać. Punktualnie przyjeżdżają chyba tylko na pierwszy przystanek za pętlą. Bilet 20 min 4 zł. W 20 min w godzinach szczytu przejedziesz dwa
Komentarze (442)
najlepsze
Chcą zniszczyć dostęp do samochodów i mięsa. Za komuny móc kupić mięso to był wyznacznik statusu a jeździć samochodem to wyznacznik indywidualizmu. Marksiści nienawidzą indywidualizmu. Następne będzie odebranie prywatnych domów i mieszkań jak przysłonią podatek od nieruchomości 2000%. Pobudują blokowiska z wielkiej płyty żeby gawiedź miała swoje śmieszne kołchozy gdzie grzanie będzie dopiero włączane przy 15 stopniowym
@mlodygustaw: xD dlatego jak wszyscy siedzieli w domach z powodu covid jakość powietrza się praktycznie nie zmieniła #seemslegit
A teraz rzeczywistość:
cytat pochodzi stąd: https://www.kozminski.edu.pl/pl/review/zarobki-jednoosobowych-firm-ponizej-sredniej-krajowej-wyniki-badania
Polecamy generalnie też ten artykuł , gdzie w miarę klarownie wyłumaczone jest, dlaczego SCT mogą negatywnie wpłynąć na mikrobiznes. Ale uwaga, jest tam trochę znaków
Prawda jest taka że tyle jest na papierze....
Kiedy naziści przyszli po Euro 3, milczałem,
miałem wyższą normę.
Kiedy zamknęli drogi dla Euro 4, milczałem,
miałem wyższą normę.
Kiedy przyszli po tych z Euro 5, nie protestowałem,
bo mam wyższą normę.
Kiedy przyszli po Euro 6, milczałem,
bo mam Euro 6d.
Kiedy przyszli po mnie, nie było już nikogo, kto mógłby zaprotestować.
@megastulejka: fakt, to jest wygodne jak się przyjeżdża do Krakowa na wakacje, a nie trzeba zawieźć czterech toreb zakupów na Złocień albo zawieźć chore dziecko z z Piasków Wielkich do lekarza.
Wtedy myślałem "no #!$%@? xd"
Dzisiaj wiem że to było przygotowywanie gruntu pod zmiany które zachodzą i myślę "no #!$%@? xd"