Korki w porcie kontenerowym w Gdańsku. Kończą się moce przerobowe
Największy port kontenerowy w Gdańsku każde teraz statkom czekać po nawet dziesięć dni, zanim je rozładuje. To wywołało efekt domina i w korkach stanęli kierowcy oraz pociągi towarowe. Polska potrzebuje nowych terminali. Nowy w Gdańsku, w przyszłości może w Świnoujściu. Tak przynajmniej uważają duże
rybak_fischermann z- #
- #
- #
- #
- #
- 159
- Odpowiedz
Komentarze (159)
najlepsze
Artykuł na medal. Gdzie niby czekają 10 dni bo nie widzę tłoku na redzie. 10 dni to powiedzmy 20 statków. Coraz niższy upadek polskiego pato-dziennikarstwa.
@Bslawek29: Do Elbląga to możesz sobie najwyżej żagłówką wpłynąć przy obecnych warunkach.
Jak już to zaniedbane od lat Świnoujście.
Po co nam port w Gdańsku skoro jest port w Hamburgu.
To tylko wycinek, Gdańsk z powyższego to jest ok 1,3 mld zł, Świnoujście 7,3 a Gdynia nie wiem
Natomiast kiedyś chwalli się że sumarycznie to 10 mld
https://logistyka.rp.pl/przewozy/art17110401-sa-pieniadze-na-potezne-inwestycje-w-porty-morskie
Porównanie z przekopem wypada źle
W tym sensie ze jak widzisz wydano więcej niż ww. w Gdansku a zysku nie będzie bardzo długo albo wcale bo jak spojrzysz na mapę port w Elblągu jest 8 km od końca Zalewu (!)
https://www.google.com/maps/search/port+elbl%C4%85g/@54.2017705,19.4159131,12.47z?entry=ttu
Potrzebne