Konto na Amazon mam mniej więcej od 18 lat. Przez ostatnie kilka lat wydałem u nich ponad 3000zł.
W 2023 kupiłem kartę pamięci na Amazon za około 120zł. Po kilku miesiącach przestała działać. Była na gwarancji producenta, więc do zwrotu / wymiany. Po kontakcie z obsługą Amazon dowiedziałem się, że wygenerują mi zwrot Paczkomatem. Żaden kod zwrotu nie przyszedł. Skontaktowałem się drugi raz, tym razem przyszedł kod.
Mam porządek w produktach i niektóre rodzaje opakowań zachowuję. Miałem więc do karty oryginalne opakowanie. Spakowałem, wysłałem z Paczkomatu. Trochę o sprawie zapomniałem. Minęły 2 miesiące, klikam przy zamówieniu Status Zwrotu. Link donikąd nie prowadzi, nie ma żadnego statusu. W banku pieniędzy za zwrot nie ma.
Skontaktowałem się więc z Obsługą Klienta Amazon na ich czacie. Opisałem sprawę. Pani kilka razy poprosiła o cierpliwość, po czym poinformowała o ustaleniach. Rzekomo odesłałem do Amazon nieprawidłowy produkt. Co Amazon robi w takiej sytuacji? Utylizuje produkt nie informując o tym nikogo, bez żadnych dowodów, bez powiadomienia, bez możliwości odzyskania produktu.
"Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?"
Komentarze (12)
najlepsze
Na zachodzie UE i w USA potrafią wysłać na przykład lepszą kartę graficzną niż się zamawiało. Albo dają Ci zwrot kasy za wadliwy produkt i mówią, żebyś sobie go zatrzymał bo proces odsyłania go i utylizacji jest bardziej kosztowny.
Sam zamawiałem w 2019 RAM i go dostałem, potem chciałem go
Kamera sportowa wyslana ze stanow nie dziala od momentu odebrania, przegrzewa sie, nagminne zawieszki. Support producenta ma mnie w dupie od momentu jak tylko wygasl okres zwrotu. Teraz amazon laskiewie przyjmie zwrot, ALE(!) zeby zwrocic musze zrobic to na wlasna reke i pokryc koszta wysylki,potem ewentualnie amazon mi je zwroci. Mowie nie, nie zgadzam sie na takie rozwiazanie bo koszt wysylki to 65€.
Chargeback w banku
Może trzeba było zareklamować.
Gwarancja i rękojmia (wł. niezgodność towaru z umową), to dwa różne świadczenia.
Pierszego udziela gwarant (najczęściej jest nim producent lub dystrybutor), jest w pełni dobrowolne, a warunki jej świadczenia określa sama gwarancja (gwarancja ma charakter umowy cywilno-prawnej). Sprzedawca zazwyczaj nie jest stroną w procesie reklamacji gwarancyjnej.
Druga zaś jest świadczeniem ustawowym (na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej), świadczy ją zawsze sprzedawca, trwa 2 lata od daty zakupu (a nie od dnia