Elektryczne autobusy w Gdańsku ogrzewane Dieslem
Po serii kar nałożonych przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje na dostawcę autobusów elektrycznych, spowodowanych mniejszym niż deklarowany zasięgiem,...
stefan400 z- #
- #
- #
- 130
- Odpowiedz
Po serii kar nałożonych przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje na dostawcę autobusów elektrycznych, spowodowanych mniejszym niż deklarowany zasięgiem,...
stefan400 z
Komentarze (130)
najlepsze
@mbwykop: jak to jest suche webasto, to pewnie jest zamontowane kilka sztuk takiego po 6kw, bo znając życie jest to najtańsza opcja. Op może jeszcze nie brać pod uwagę, że zamontowane systemy mogą dogrzewać nie tylko wnętrze pojazdu, ale też same elementy autobusu zwiększając zasięg w niskich temperaturach, stąd zwiększony
@cabis: to nie jest silnik, to jest ogrzewacz więc nikt nie pyta o normy xD
OPie... Litości.
@WykopowyMiras: autobus pali 16-17l na godzinę - nie ma znaczenia ile w tym czasie przejedzie. Czy będzie jechał cały czas 50km/h czy zatrzymywał się na przystankach ruszał i rozpędzał między przystankami do 30km/h to w ciągu godziny spali tyle samo.
@Trauma_Teddy: dokładnie tak, liczy się na godziny a nie na dystans
50L diesla wyprodukuje 135 kg CO2 (2,7 kg/L)
Biorąc pod uwagę że Webasto nie ma katalizatora i latem klima będzie skracała zasięg, to znacznie tańszym, dużo zdrowszym i o niebo bardziej niezawodnym w tym dyspozycyjnym rozwiązaniem byłaby hybryda diesla - nie byłoby to tak ciężkie i problematyczne jak elektryk, mniej pyłu z klocków i opon no i
W Rotterdamie jezdza VFL o pojemnosci 460kWh i to ma sens.
@motonita: mało prawdopodobne żeby udało się zastosować cokolwiek podobnego w autobusie wyglądającym jak dzisiejszy (gabaryt, miejsca, niska podłoga).
Akumulowanie energii kinetycznej czy potencjalnej zajmuje zaskakująco dużo miejsca i dużo waży, w zastosowaniach stacjonarnych tak, w mobilnych chemia ma spooooro lepszą gęstość energii.
Osoba memiczna