Test jakości 2022: Volkswagen coraz gorszy, Renault coraz lepsze
580 modeli poddanych testowi jakości i jeden wniosek: ogólna jakość wykonania i wykończenia nowych samochodów spada. Choć są wyjątki. Raport z testu ADAC.
z- 18
- #
- #
- #
- #
- #
- #
580 modeli poddanych testowi jakości i jeden wniosek: ogólna jakość wykonania i wykończenia nowych samochodów spada. Choć są wyjątki. Raport z testu ADAC.
zJak producenci radzą sobie z brakiem chipów? Przestają oferować wybrane elementy samochodów. Oto lista wyposażenia, które zniknęło z nowych modeli wybranych marek.
zAmerykański Urząd ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) przyznał nagrodę byłemu pracownikowi Hyundaia za przekazanie informacji na temat naruszeń bezpieczeństwa w koreańskiej firmie.
zWartość rynkowa Tesli jest niemal 8 razy wyższa niż VW. Niemiecki gigant musi ulec restrukturyzacji, aby nawiązać walkę z Teslą. Jak chce tego dokonać?
zStan Nowy Jork wprowadza bardzo dotkliwą karę za zbyt głośny wydech. Gubernator Kathy Hochul podpisała ustawę, która podnosi grzywnę ze 150 do 1000 dolarów (około 4000 zł).
zMimo że przez lata koszt akumulatorów trakcyjnych do samochodów spadał, wygląda na to, że sytuacja ulegnie zmianie. Wszystko z powodu rosnących cen surowców wykorzystywanych do ich produkcji. Przykład? Węglan litu z roku na rok podrożał o 300%!
zTureckie stacje benzynowe mają problem: cena paliwa wkrótce przekroczy 10 lirów, przez co trzeba będzie dostosować dystrybutory do wyświetlania większej liczby cyfr.
zDo problemu z półprzewodnikami wkrótce dołączy kolejny, tym razem spowodowany niedoborem magnezu. Powód? Kryzys energetyczny w Chinach.
zO przygotowaniach, zawodach, zmęczeniu oraz „cudach”, jakich dokonał na zawodnikach, opowiada Szczepan Figat, fizjoterapeuta polskiego zespołu Inter Europol Competition, który w tym roku zaskoczył wyścigowy świat, zajmując wysoką pozycję w jednym z najtrudniejszych wyścigów świata – 24h Le Mans.
zToyota, która do niedawna sprzeciwiała się elektromobilności, właśnie zapowiedziała miliardowe inwestycje w fabryki akumulatorów na świecie, w tym w USA. Co ciekawe, jeszcze 2 miesiące temu firma lobbowała u wybranych urzędników w sprawie spowolnienia przechodzenia na pojazdy elektryczne.
zBazowało na platformie limuzyny, a silnik otrzymało z wyścigowego bolidu. W 1966 r. debiutowało piękne Maserati Mexico, które do dziś imponuje stylem, osiągami i charakterem.
zWedług szefa ds. rozwoju BMW – Franka Webera – nie jesteśmy jeszcze gotowi na elektromobilność, a jej wprowadzanie na siłę nie przyniesie nikomu korzyści. Dlatego BMW zwleka z podaniem daty zaprzestania produkcji silników spalinowych.
zMelex w tym roku obchodzi 50-lecie istnienia. Mimo trudności, jakich podczas tych pięciu dekad nie brakowało, firma ma się obecnie bardzo dobrze i nadal rozwija, prezentując nowe modele.
zNiemieccy aktywiści złożyli pozew przeciwko BMW i Mercedesowi za odmowę zaostrzenia celów w zakresie emisji dwutlenku węgla do atmosfery i rezygnacji z wytwarzania aut spalinowych jeszcze przed rokiem 2030.
zNawet 5,5 mln utraconych miejsc pracy i produkcja niższa o 8 mln pojazdów - takie konsekwencje dla Japonii przewiduje szef Toyoty w związku z dążeniem do neutralności w emisji dwutlenku węgla i przejściem od 2030 roku na samochody wyłącznie elektryczne. Ale wcale nie musi tak być...
zW warunkach laboratoryjnych zbadano precyzję wskazań zużycia paliwa komputerów pokładowych w 77 modelach. Próbie poddano samochody napędzane silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi, a nawet elektrycznymi. Tylko 6 z nich wskazało wynik w punkt, a ponad 1/3 została oceniona negatywnie.
zW związku z przechodzeniem na elektromobilność francuska firma zwolni 2000 inżynierów-mechaników i w ich miejsce zatrudni 500 programistów oraz specjalistów z dziedziny chemii.
zAmerykański koncern rekomenduje, aby właściciele elektrycznych Chevroletów Boltów EV parkowali swoje samochody w odległości 50 stóp (nieco ponad 15 m) od innych aut. Powód? Wada baterii mogąca doprowadzić do samozapłonu.
zJak donosi Financial Times, BMW i Mercedes obecnie sztucznie zaniżają poziom popytu, aby wypracować jak największe zyski. Powód? W obliczu braku surowców, w tym przede wszystkim półprzewodników, to producenci, a nie klienci dyktują warunki.
zKoncerny motoryzacyjne, m.in. Mercedes, Volvo i BMW, właśnie rozpoczęły kolejny wyścig. Tym razem w grę wchodzi stal niskowęglowa, a więc powstająca w sposób jak najmniej szkodzący środowisku naturalnemu. Jej używanie jest konieczne, aby firmy stały się neutralne pod względem emisji CO2.
zWykop.pl