@maciusuper: No tak, śmierdzące rozklekotane busy, jeżdżące bez żadnych zunifikowanych rozkładów i zaplanowanych tras tak jak się prywaciarzowi akurat chce to faktycznie jest zajebisty transport publiczny. Po co nam w ogóle pociągi, można wszędzie jeździć maszrutką jak na ukrainie.
PGE przejmuje PKP Energetykę za 1,91 mld zł
Rada nadzorcza PGE zgodziła się na przejęcie od funduszu CVC Capital Partners spółki PKP Energetyka. W 2015 r. fundusz CVC nabył ją za 1,41 mld zł i dodatkowo przejął jej dług o wartości 555 mln zł. W latach 2016-21 PKPE wypłaciła swoim właścicielom w sumie 1,52 mld zł (1,23 mld netto) dywidendy.
z- 99
- #
- #
- #
- #
- #
@6thsurvivor: Zyski nic nie znaczą bez szerszego kontekstu. Proszę się tak na nich nie fiksować. Jakie znaczenie miał zysk spółki PKP Energetyka należącej do Grupy PKP jeśli spółka wypracowywała ten zysk na Grupie PKP? To przelewanie pieniędzy z jednej spółki do drugiej pod parasolem Grupa PKP. Nie musiało im zależeć na jego maksymalizacji, dla Grupy PKP celem istnienia PKP Energetyka
Po pierwsze, ciekawostka. PIS #!$%@?ł nam taką inflację że 1.4mld z 2015 obecnie odpowiada właśnie około 2 mld złotych ( ͡° ͜ʖ ͡°). To tyle na temat tego że odkupujemy za więcej.
Po drugie, powiedz nam na #!$%@? nam ta PKP Energetyka? Czemu państwo ma posiadać spółkę naprawiającą trakcję? Nie jedyną zresztą?
Cytując komentarz niżej:
A co jest strategicznego w firmie w której:
"Dostarczamy energię do poszczególnych urządzeń, a ostatecznie – do pociągów. Świadczymy również usługi elektroenergetyczne. Utrzymujemy 25 tys. torokilometrów sieci trakcyjnej, należącej do PKP Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK). Nasza flota to ponad 70 nowoczesnych pociągów sieciowych oraz innych pojazdów do utrzymania sieci trakcyjnej, które pracują w trybie 24/7/365."